Adapter IOMEGA Zip 100 vervangen door multifunctionele

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik wil mijn zip driver (IOMEGA Zip 100) naar vrienden sturen die op dit moment een project aan het opstarten zijn voor straatkinderen..

Aangezien zij daar 110 volt als standaard hebben, hebben zij aan de originele adapter niets. Kuan ik daarvoor een multifunctionele adapter gebruiken. Zo eentje die je kunt schakelen naar voltages?

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je kunt daar ook een transformator voor zetten, zodat je gewoon de 220V adaptor kunt gebruiken.

• Hoicks
Willems schreef op 02 februari 2004 @ 01:26:
Je kunt daar ook een transformator voor zetten, zodat je gewoon de 220V adaptor kunt gebruiken.
Wellicht was ik vergeten te vermelden dat ik de adapter (de 220v) liever niet meestuur omdat de mensen die hem mee moeten nemen al veel kg's aan spullen mee moeten nemen (en de adapter van de iomega weegt al een kilo volgens mij.)Bovendien wil ik weten of een multifunctionele adapter werkt aangezien zij er daar dan 1 kunnen kopen. Zij hoieven er dan geen transformatur tussen te zetten.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan gewoon een universele adapter gebruiken, maar elt er wel op dat:
1. De aansluiting past.
2. De spanning klopt (er is ook nog zoiets als verschil tussen wisselspanning en gelijkspanning, let daar op ;) )

Een 110V->220V trafo voor een zo'n zipdrive lijkt me gekkenwerk....

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Shuriken

Life is all about priorities

En aanvullend op bovenstaand bericht: Let ook op de polariteit.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34
let er ook op dat het ding voldoende stroom kan leveren!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Hoicks
Shuriken schreef op 02 februari 2004 @ 13:34:
En aanvullend op bovenstaand bericht: Let ook op de polariteit.
Goed:

Ik heb dus een adapter nodig die de volgende eigenschappen bezit:

110 volt -> 5volt/1.0A

Dit is wisselspanning toch?
code:
1
2
____
----

Juiste aansluiting naar de zipdrive toe (zijn daar normen/maten voor?)

Wat is polariteit?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Dat is toch bijzo'n ond adaptertje dat de + aan de buitenkant zit, en de - op het pinnetje ofzo? Of andersom natuurlijk. Ben geen expert, welicht kan iemand het bevestigen.

Maareh, wat voor aansluiting heeft die iomega van jou dan, wellicht heb je een speciale adapter nodig ipv een standaart 12v adapter o.i.d

• Hoicks
Icey schreef op 02 februari 2004 @ 15:18:
[...]

Dat is toch bijzo'n ond adaptertje dat de + aan de buitenkant zit, en de - op het pinnetje ofzo? Of andersom natuurlijk. Ben geen expert, welicht kan iemand het bevestigen.

Maareh, wat voor aansluiting heeft die iomega van jou dan, wellicht heb je een speciale adapter nodig ipv een standaart 12v adapter o.i.d
't is gewoon zo'n rond voedingsplugje zoals je die ook voor bijvoorbeeld je discman hebt. Maar welke maat dat is? Geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoicks op 02-02-2004 16:30 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Shuriken

Life is all about priorities

Icey schreef op 02 februari 2004 @ 15:18:
[...]

Polariteit is idd op welke pool de + en de - zit. Dit kan per apparaat verschillen. Staat meestal wel op de adapter.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1