Toon posts:

[linux-windows] automatische proxy internet explorer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Kort maar krachtig: hoe zorg ik dat Internet Explorer zichzelf automatisch configureert met de optie "Automatic proxy configuration URL", zodat mijn Squid (poort 3128) automatisch gebruikt wordt en er bepaalde uitzonderingen gelden (bijvoorbeeld dat 192.168.0.1 niet via de proxy, maar direct benaderd wordt).
Ik weet eigenlijk niet of dit nu in WOS of NOS hoort, maar ik zoek eigenlijk een script voor Linux, vandaar dat ik het hier neerzet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Door gebruik te maken van "automatic proxy configuration"

Zie ook dit en dit

[ Voor 40% gewijzigd door Spider.007 op 01-02-2004 22:23 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Je kunt er ook voor kiezen om squid een transparante proxy te maken, dit doe je simpel door een iptables regeltje die alles met dst port 80 door de proxy trekt. Check google even op iptables transparent proxy dan zul je vast wel iets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Een transparante proxy is geen optie, er is verkeer dat gewoon 'direct' moet zijn. Ik heb eens zelf zo'n autoconfig-script geschreven, en dat werkt perfect! Je kunt het zelfs zo maken, dat je laptop de proxy wel gebruikt wanneer hij in het interne netwerk zit, maar 'm niet gebruikt als de laptop ergens anders aangesloten is (bijv. werk)!
Bedankt voor de tips!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 23:26:
Je kunt het zelfs zo maken, dat je laptop de proxy wel gebruikt wanneer hij in het interne netwerk zit, maar 'm niet gebruikt als de laptop ergens anders aangesloten is (bijv. werk)!
Tuurlijk wel, zo'n scriptje is gewoon (clientside) javascript, daarin zou je dus het ip van de client kunnen checken, en aan de hand daarvan de juiste proxygegevens geven :)
Ook uitzonderingen op 192.168.0.1 zijn hierin goed te maken.
Het enige probleem zou kunnen zijn dat als je zowel op je werk als thuis een ip uit de zelfde range hebt...

* Erkens leest niet, dit had je dus al zelf eens gemaakt, waarom voldoet dat niet dan?
Een transparante proxy is geen optie, er is verkeer dat gewoon 'direct' moet zijn.
alles is in te stellen ;) hetzij in iptables, hetzij in je proxy ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Erkens op 01-02-2004 23:33 ]