ventilator blijft volgas staan, hoe anders??

Pagina: 1
Acties:

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
ik heb een sony vaio notebook, een PCG-GRT715E waarvan de ventilator volgas blijft draaien.. nu heb ik bij diverse andere laptopg gezien dat de van pas gaat lopen als dit echt nodig is. zoals bij acer dat heeft..
wie weet hoe dit is in te stellen.. software matig of moet ie open ??
henk

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 20:49

MF

Take a Seat

zoek maar eens naar speedfan

edit:
omdat ik vandaag een goede dag heb :) hier de link: meuktracker: SpeedFan 4.09

[ Voor 67% gewijzigd door MF op 01-02-2004 22:10 ]

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26

gatlarf

So say we all...

In de bios is dat ook vaak in te stellen. Een bios-upgrade wil ook wel eens helpen. Soms wordt de fan-control ook pas geladen als windows geladen is, mits je de juiste chipset-drivers hebt uiteraard. Anders je je thermometertje misschien stuk...

May the lords of Kobol guide you...

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
Het kan ook zijn dat er zoveel stof in de laptop zit en vooral op de ribbetjes van het koelklokje dat er weinig lucht meer doorheen komt.
De temperatuur loopt dus op en de fan blijft zijn best doen om dit weer naar beneden te krijgen.
Maar als het een nieuwe laptop is dan zal dit niet het geval zijn.

Verwijderd

thomastvd schreef op maandag 02 februari 2004 @ 13:41:
Het kan ook zijn dat er zoveel stof in de laptop zit en vooral op de ribbetjes van het koelklokje dat er weinig lucht meer doorheen komt.
Helemaal mee eens. Ik heb hier ook een Vaio en de temperatuur in rust was 65 gr. en bij intensief gebruik ruim boven de 80 gr. (soms kapte de laptop er helemaal mee :( ). De oplossing is eenvoudig: Je koop een bus lucht (of leent hem van je werk ;) ) en je spuit flink in de openingen van je laptop, wat het stof letterlijk doet opwaaien. Bij mij is de temperatuur nu in rust 40 graden en bij intensief gebruik 55 graden maximaal.

Gr. M.

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
mijn van is er mee opgehouden! hij maakt lawaai en het systeem werkt heel erg traag.. start bijna niet meer op.. wat is er loos?

wie weet hoe ik hem kan openen ??

Verwijderd

Ik heb welliswaar geen laptop, maar het is belangrijk dat je kijkt wat er gefixt is in de BIOS releases na jouw BIOS release. Komt daar een gefixed probleem voor met de powermanagement.

Mijn systeem wordt altijd bijgehouden met upgrades. Ik kan jaren doen met een zelfde kast, voeding, vaste schijf en geheugen. Om het zaakje optimaal te laten werken spuit ik het systeem elke lente uit met zware perslucht. Dat is nog nooit foutgegaan hier. Als je soms ziet wat er uit je voeding komt waaien :X . Echt, 30 seconden continue doorblazen zodat ook echt alles eruit is.

PS: Houdt ventalatortjes met een pen of ander stevig voorwerp tegen. Ze gaan anders geheid kapot.
Pagina: 1