Toon posts:

Hoe legacy instellingen in bios AX6BC disablen?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik in mijn bios de legacy instellingen enable in disable wijzigen?

PIII 450
Aopen AX6BC mobo
BIOS v2.59
Win 2000 SP 4

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De legacy instellingen waarvan? Wat wil je precies doen.
Heb je de handleiding er al eens op nageslagen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een alcatel speedtouch 330 laten werken, deze wordt correct geinstalleerd, maar niet herkent als modem aangezien.

het probleem lijkt te zitten in het feit dat de install wizard alleen naar legecy modems zoekt (non plug&play).

ik ben dus op zoek naar deze feature in mijn bios

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 22:16:
ik wil een alcatel speedtouch 330 laten werken, deze wordt correct geinstalleerd, maar niet herkent als modem aangezien.

het probleem lijkt te zitten in het feit dat de install wizard alleen naar legecy modems zoekt (non plug&play).

ik ben dus op zoek naar deze feature in mijn bios
Volgens mij heeft dat totaal niets met je bios te maken hoor.
Welke instelling in de bios zou je moeten hebben als de install wizard niet de juiste drivers installeert?
Ik zie het verband namelijk niet helemaal.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

USB Legacy ;)
Zoek daar es op in de bios ;)

Staat er echt gewoon tussen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Atlas op 01-02-2004 23:17 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

en als je pnp os es op disabled zet dan? helpt dat?

Deze advertentieplaats is te huur!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Atlas schreef op 01 februari 2004 @ 23:16:
USB Legacy ;)
Zoek daar es op in de bios ;)
USB legacy staat helemaal los van windows grote vriend.
USB legacy support bestaat voor zover ik weet niet eens voor modems.

USB legacy support is bedoeld voor muizen, keyboards en enkele opslagmedia (zoals fdds).
zo kon je nog met USB keyboards werken onder dos bijvoorbeeld, ook al ondersteund het OS ze niet. Maar zodra je in windows zit heeft het OS er volledige controle over en maakt het geen ruk uit of legacy aan of uit staat in je bios

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Terw_Dan schreef op 01 februari 2004 @ 23:19:
[...]

USB legacy staat helemaal los van windows grote vriend.
USB legacy support bestaat voor zover ik weet niet eens voor modems.

USB legacy support is bedoeld voor muizen, keyboards en enkele opslagmedia (zoals fdds).
zo kon je nog met USB keyboards werken onder dos bijvoorbeeld, ook al ondersteund het OS ze niet. Maar zodra je in windows zit heeft het OS er volledige controle over en maakt het geen ruk uit of legacy aan of uit staat in je bios
Wrong, grote vriend.

Ik heb wel es gehad dat als je USB lageacy aanstaat in je bios je USB modem net meer herkent werd. Haal je hem eruit en steek je hem opneiuw erin dan herkent ie hem wel. Zet je USB legacy op disabled dan is het probleem weg ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Atlas schreef op 01 februari 2004 @ 23:21:
[...]

Wrong, grote vriend.

Ik heb wel es gehad dat als je USB lageacy aanstaat in je bios je USB modem net meer herkent werd. Haal je hem eruit en steek je hem opneiuw erin dan herkent ie hem wel. Zet je USB legacy op disabled dan is het probleem weg ;)
Is dan eerder een driver probleem oid, omdat legacy support niets bijzonders veranderd aan de poorten zelf, dat betekend dus dat als je legacy aan of uit hebt staan die modem altijd herkend gaat worden, maar als je in windows gewoon probs hebt met USB (en dat wil wel eens voorkomen :P dan is de kans zeer groot dat het pas werkt na opnieuw inpluggen).

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Deinstalleer je modem zoals je nu hebt gedaan en probeer het nog eens met zelf de drivers te selecteren, dit heeft AFAIK nl geen hol met je bios te maken :)

Tenzij de grote vriendenclub er anders over denkt natuurlijk :/ :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

FragFrog schreef op 01 februari 2004 @ 23:35:
Deinstalleer je modem zoals je nu hebt gedaan en probeer het nog eens met zelf de drivers te selecteren, dit heeft AFAIK nl geen hol met je bios te maken :)

Tenzij de grote vriendenclub er anders over denkt natuurlijk :/ :+
heel misschien dat de plug and play OS nog iets in de pap te brokkelen heeft mbt het installeren van die modem, maar verder ben ik het totaal met je eens.

offtopic:
is toch mooi dat we allemaal vriendjes zijn

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Terw_Dan schreef op 01 februari 2004 @ 23:55:
heel misschien dat de plug and play OS nog iets in de pap te brokkelen heeft mbt het installeren van die modem, maar verder ben ik het totaal met je eens.
offtopic:
Grote Vriend Terw_Dan is het met me eens! :D :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
prat, ik begrijp dat je USB probleempje hier in feite hetzelfde probleem is als in dit topic: Sweex USB 2.0 PCI detecteert apparaten niet

Volgens mij heeft de legacy USB instellinge in je BIOS sowieso alleen maar invloed op je onboard USB controller, niet op je Sweex kaartje. Bovendien heb ik nog nooit enige invloed van deze instelling gemerkt op Windows.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

koraks schreef op 02 februari 2004 @ 11:59:
prat, ik begrijp dat je USB probleempje hier in feite hetzelfde probleem is als in dit topic: Sweex USB 2.0 PCI detecteert apparaten niet

Volgens mij heeft de legacy USB instellinge in je BIOS sowieso alleen maar invloed op je onboard USB controller, niet op je Sweex kaartje. Bovendien heb ik nog nooit enige invloed van deze instelling gemerkt op Windows.
Heb jij idd gelijk in, de legacy instellingen werken enkel op de onboard poorten (omdat de chip onboard zit namelijk, dus de bios kan daarbij komen zeg maar :P).
Pagina: 1