[flashmx] Scrollbar voor afspelen van mp3.

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ik probeer mijn mp3 speler op mijn site uit te brijden met scrollbar. Dus wil ik de tijd weten zolang et mp3tje duurt. Hij speelt het liedje af tijdens het downloaden. hoe krijg ik dan de lengte van het mp3tje?
sound.duration geeft het aantal milliseconden dat hij gedownload heeft en niet het totaal van het mp3tje.

• Martink
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
if (geluid) {
    if (geluid.getBytesLoaded() != geluid.getBytesTotal()) {
        kbnu = geluid.getBytesLoaded()/1024; // pakt aantal kb wat geladen is
        kbtotaal = geluid.getBytesTotal()/1024; // Pakt aantal kb totaal
        geluiddurationnu = geluid.duration/1000; // Pakt aantal seconden geladen
        trace(kbnu+" "+kbtotaal+" "+geluiddurationnu); // Gooit iets in debug scherm

geluidduration = geluiddurationnu/kbnu; // rekent aantal bytes per sec uit
        geluidduration = geluidduration*kbtotaal; // rekent uit hoelang mp3 file duurt
        trace(geluidduration);
    } else {
        geluidduration = geluid.duration/1000;
    }
}

Dit heb ik nu maar er zit te veel verschil tussen :(
tussen 10 en 60 seconden te laag :(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

het aantal bytes per seconden dat je laad hoeft niet per-se iets te maken te hebben met hoeveel bytes per seconden het mp3tje is. De server kan 'hickups' hebben, iemand anders kan hetzelfde liedje gaan downen, de verbinding van de eindgebruiker kan klote zijn etc. etc. Beter is het om dan je bitrate (mits constand) van je MP3 in een header mee te sturen. 128bit (redelijk standaard voor mp3) is 128/8 = 16 bytes/s als je dat gebruikt om uit te rekenen hoe lang het mp3tje is mbv je getbytestotal kom je denk ik al beter uit; maar het blijven schattingen natuurlijk.

Stoer; Marduq

• Martink
Ok en hoe stuur ik dan mee hoeveel bits een mp3 is?
Heb et niet in database staan dat :(
alleen titel en filename.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dat zul je inderdaad apart moeten meesturen vanuit een textfile, een database of een array.

Stoer; Marduq

• Martink
och ik laat et wel zo, gokt redelijk goed
Pagina: 1