[Car Audio] Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik was in het bezit van een renauljte 5, waar ik een voor mij prima installatie in had zitten.

Nu heb ik een VW Golf 2 gekocht, en wou ik de installatie over zetten. Resultaat: Het klinkt voor geen ene meter. En voor kunnen mijn oude speakers niet in de deur.

Nu zit ik te denken aan een nieuwe set in de auto. Alleen zou ik zeer graag jullie meningen willen horen over verschillende merken.

Ik heb nu een cheap supertech versterkertje en oude speakers waar ik de naam niet eens van weet. Ook heb iki een tube gekocht bij de mediamarkt, waar ik niet ontevreden over was toen ik de renault had.

De bedoeling is nu dat er in ieder geval 4 nieuwe speakers komen en een versterker. Ik wil de tube nog wel aan kunnen sluiten.

Op rondevries.nl ben ik even wezen zoeken en kwam ik op de volgende producten:

Versterker:
1: Sony XM-460GTX 4 kanaals versterker, MOSFET voeding, en 4x 60 watt nominaal

2: JBL GTO 6000 6CH, deze is iets duurder en heeft iets meer vermogen.

Speakers:
1: GTO-6535E 16,5cm coax, Deze zouden zo in mijn hoedenplank kunnen ipv de oude.

2: GTO-935 6x9" Coax, deze zien er een stuk beter uit, hebben meer vermogen. Alleen passen niet zo in mijn plank, dan moet ik een nieuwe plank maken.

Voor ben ik nog niet over uit. Er is slechts ruimte voor zeer kleine speakers in het dashboard. Max 8 cm gok ik. Dus misschien een paar kwaliteitsspeakers en dan niet aan de versterker hangen. Of de deur veranderen.

Wat ik graag wil is een goed geluid wat ook nog op hoog voluma kan spelen. Maar kwaliteit boven kwantiteit.

Mijn budget is max 350 euro.

Als HU heb ik een goede sony met front en rear uit, en een mono uitgang voor de subwoofer. (deze komt er wel met 2x rca uit)

Ik zou graag wat adviesen willen hebben van jullie over deze of andere apperatuur, en eventueel inbouw ervaringen van de voorspeakers in een vw golf 2.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44

cdoens

Peugeot-gek

Hoi,

als je meer info wilt over ICE (In-Car-Entertainment), kan je ook eens rondneuzen op http://www.showyoursound.com
Daar kun je allerlei info vinden, ze hebben een showcase waar iedereen zijn auto install kan showen, je kan er via een forum vragen stellen. etc.etc.

Als je het forum alleen al leest, zullen een boel vragen al beantwoord worden. Verder kan Ron de Vries je ook nog eens verder helpen. Als jij je spulletjes bij hem koopt, kan hij je helpen aan inbouwadvies, en als je lui bent, kan hij het zelfs voor je doen, maar dan is de lol eraf ;)

Ron de Vries heeft bij mijn auto-install bijv. op de computer berekend of mijn subwooferkist, die ik zelf ontworpen had, in orde was. (Computer gaf aan dat het niet beter kon, terwijl ik het gewoon op papier met het blote hoofd had uitgedacht :P )

Het geluk heb je daarbij dat je een Golf hebt. Die komt vrij veel voor, dus je kan op internet vast wel sites en reviews vinden over installaties in golfjes...

Succes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)