STV680 en Linux

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben er al een tijdje aan bezig geweest maar kon tot dusver mijn Trust Spyc@m niet aan de praat krijgen in Linux onder kernel 2.4.18 met de STV680 (USB) Driver.

Voordat ik nare dingen uit ga halen vroeg ik me af of er mensen op dit forum al ervaring hadden met STV680 camera's onder linux, in het bijzonder de Trust Spyc@m 500 (Flash).

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij heb ik een spycam 100 als ik me niet vergis aan de praat gekregen met de STV680 driver.

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de Spycam 100 gehad, onder Redhat 9, met de stv680 driver. Werkte wel, maar maar even. Daarna crashte hij en kreeg ik hem niet meer aan het werken tot de volgende boot. Lijkt mij een probleem met de camera zelf, aangezien de rest van mjn apparatuur gewoon werkt.

Onder Gentoo 1.4 kan ik er nog niets over zeggen, nog niet geprobeerd, (gisteren pas geïnstalleerd :-) ) maar "I'll keep you posted..."

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 14:30 ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb zelf ook een pencam-webcam gevalletje, en die werkt inderdaad met de stv(0)680 driver. Probleem is dat zoals gemeld in de bovenstaande post na een paar minuten de driver crashed/een timeout krijgt. Het is on sommige gevallen wel op te lossen door wat te tweaken in de driver code (zie uitleg @ http://stv0680-usb.sourceforge.net/ - nieuws van 30 mei 2002), maar bij mij werkte dat helaas niet (en er zijn meer mensen met dat probleem, zie de mailing list).
Ik heb er verder nooit meer naar gekeken, de kwaliteit van de webcam is sowieso erg slecht.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
The_Surfer schreef op 02 februari 2004 @ 14:53:
Ik heb zelf ook een pencam-webcam gevalletje, en die werkt inderdaad met de stv(0)680 driver. Probleem is dat zoals gemeld in de bovenstaande post na een paar minuten de driver crashed/een timeout krijgt. Het is on sommige gevallen wel op te lossen door wat te tweaken in de driver code (zie uitleg @ http://stv0680-usb.sourceforge.net/ - nieuws van 30 mei 2002), maar bij mij werkte dat helaas niet (en er zijn meer mensen met dat probleem, zie de mailing list).
Ik heb er verder nooit meer naar gekeken, de kwaliteit van de webcam is sowieso erg slecht.
Ik kreeg de Spycam 500 niet eens aan de praat. Waarschijnlijk is de chipset toch wat anders dan door de driver ondersteund wordt. En het is idd kwalitatief niet echt hoogstaand maar wel voor de lering en de vermaak om er wat mee te spelen.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:09

zwik

randomized

Ik heb geen Trust webcammetje, maar 1 van de Gamma :D (Een of ander Oregon Scientific dingetje). Met kernel van voor 2.4.20 had ik er ook altijd problemen mee (kernel crasht nadat je de stekkertje eruit trekt (USB? :P ). Daarna zijn ze super goed en heb er geen problemen meer mee :) .
Pagina: 1