Geheugen wel errors maar niet stuk?

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Sorry voor de wat onduidelijke topictitel.

Maar goed ik had laatst perongeluk memtest opgestart. Ya kweet klinkt vaag maar ik wou booten in dos en deed in plaats van opstart floppy memtest er in.
Anyway ik drukte op escape en toen stond er oppeens mem 2 errors. Nouya ik vond dat wat vaagw ant kwam prezies toen ik op escape drukte.

Dus ik voor ik ga slapen memtest disk er weer en en memtesten en slapen. Volgende dag word ik wakker en memtest draaid nog vrolijk en ik zie dat er 2 errors zijn.

Volgens memtest heb ik dus 2 errors, maar in Windows zelf merk ik hier bar weinig van. Programma's draaien goed (behalfe 3ds max heeft wel eens de neiging te gaan afsluiten vanwege een fout). Dat is dan het eenigste. Verder werkt alles perfect.

Wel heb ik het idee dat mijn windows soms wat traag loopt maar ik weet dus niet of dat komt door dat geheugen of niet (13 progs in taskbar).

Mjn vraag dus kan het wel/niet kwaad dat het geheugen er nog in zit want zoals ik al zei ik merk er niks van.

PC specs (you never know)

GA-7vaxp
AMD xp2600+
768mb DDR pc333 (3x 256)
Win XP

Signature

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En hoeveel geheugen gebruik je normaal gesproken bij het werken? Het kan n.l. goed zijn dat die errors zitten in het laatste reepje geheugen, ergens aan het eind. Dan merk je het idd. niet, tot dat je ineens > 767MB gebruikt.

Probeer dus eens al het geheugen te gebruiken. Je kan het geheugengebruik in de gaten houden met Taskmanager.

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 01-02-2004 21:17 ]

• MrMartinH
Mijn geheugengebruik zit meestal rond de 250 - 300mb. Soms meer soms minder maar niet extreem.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMartinH op 01-02-2004 21:32 ]

Signature

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik zou je geheuge proberen vol te laten lopen en kijken of je dan een mooi BSOD krijgt.

dikzak

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 06:50
Geeft ie ook aan wat voor fouten et zijn?

Overigens is het helemaal niet erg als je geheugen fouten bevat, maar nooit crashed.

dot.blaat

• MrMartinH
Nou na 10x 3ds max opgestart te hebben had ik dus 10 3ds max lopen en meer applicaties wou hij niet openen (dreamweaver, photoshop) maar ik had nog maar 25mb over in mijn geheugen en ding is niet vastgelopen of errors of wat dan ook (liep wel traag allemaal :P)

Signature

Pagina: 1