Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:52

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
OK, normaal gesproken niet zo'n probleem, maar de draden die het huis binnenkomen zijn te dik ofzo. Ik krijg de draadjes er gewoon niet goed in, 1tje wel, maar de tweede gaat dan niet goed in het "sleufje" ernaast. Iemand een tip hoe ik dat op kan lossen? Ik heb nu kroonsteentjes gebruikt, maar dat staat/is nogal brak.

Verder een probleem met een oud draai toestel. Dit is de situatie:
draad komt binnen, deze gaat naar de splitter. 1 draad gaat naar adsl, andere gaat naar 2 kamers(met kroonsteentjes dus). In kamer A staat een moderne telefoon. In kamer B een oud draaitoestel( geschikt gemaakt voor tweedraads verbinding). Probleem is dat als er gebeld word dat de bel van dat toestel het niet doet. De draden (rood/blauw) zijn gewoon doorverbonden na de splitter. Waarom doet de bel het niet?

Wie weet antwoord op mijn vragen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Staat er wel spanning op die draden? (Ja, ik heb gelezen dat je ze hebt aangesloten, maar ik bedoel: misschien zit er ergens een breukje ofzo en staat er op 't andere eind geen spanning.)

[ Voor 68% gewijzigd door Bergen op 01-02-2004 21:22 ]

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Nicap schreef op 01 februari 2004 @ 21:07:
OK, normaal gesproken niet zo'n probleem, maar de draden die het huis binnenkomen zijn te dik ofzo. Ik krijg de draadjes er gewoon niet goed in, 1tje wel, maar de tweede gaat dan niet goed in het "sleufje" ernaast. Iemand een tip hoe ik dat op kan lossen? Ik heb nu kroonsteentjes gebruikt, maar dat staat/is nogal brak.
Er bestaan RJ11/RJ12/RJ... stekkers voor verschillende draaddiktes. Wanneer je echt die draden moet aansluiten zo ik een aantal stekkers kopen waarin dikkere draden te krimpen zijn.

Verwijderd

hmz, foutje. quote ging nie helemaal lekker.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:29 ]

Verwijderd

Nicap schreef op 01 februari 2004 @ 21:07:
Laat me raden? een ronde draad. Zorg dat je een platte te pakke krijgt, pak de soldeerbout er bij en soldeer ze ffies aan elkaar. De draad van de platte kabel is dunner en gaat er gemakkelijk in Ja, ik ken t probleem. Had het thuis ook.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 21:54
dit probleem heb ik ook gehad, kan idd beter andere stekkers halen waar ze wel inpassen(neem een stukkie draad mee naar de shop, bespaart een hoop gedoe)

ik heb het echter zo opgelost:
aan 1 kant van elk draadje met stanley mes de cover eraf gesneden, dan de open kant van het draadje tegen de gesloten kan van het draadje ernaast leggen, ff zorgen dat ze allemaal zo liggen, drin steken en knijpen maar :)

2 weken geleden gedaan en doet het nog steeds goed. was wel met 4 draden, kan me voorstellen dat het met bijv 8 een stuk moeilijker is omdat je dan nog meer in ruimtenood komt. pas dus wel op dat de draden elkaar niet gaan aanraken binnen in de stekker, dan ben je de lul

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Het is idd ronde kabel met "dik" draad erin. Als het die platte kabel was was het niet zo'n probleem. Ook is de kabel die eruit komt niet bijzonder lang, dus veel fouten kan ik niet maken :-( . Een andere oplossing is om een telefoonaansluitdoos te gebruiken waar je die draden in kan schroeven( net zoals met kroonsteentjes, maar dan netjes). Alleen kan ik ze in geen enkele shop vinden, zelfs zonrad heeft ze niet |:(

Maar kan ik dus ook stekketjes kopen die iets groter zijn van binnen waar die kabel dus WEL in past?? Verkrijgbaar bij de primafoon?

Over die oude draaitelefoon: volgens de primafoon was de oranje draad bij oude telefoons voor de bel. Dus ik heb de oranje draad van de lijn die binnenkomt doorgelust naar de oranje draad van de draaitelefoon. Nummer gedraait met mobiel, en ja de bel ging over. Alleen deden daarna de telefoons niks meer. Er kon niet gebeld worden. Blijkt dat de splitter waarschijnlijk kapot is gegaan( door die oranje doorgeluste kabel???) De telefoon ging wel over als er gebeld werd(de moderne) eenmaal opgepakt en neergelegd ging hij nog 1 keer over.

Iemand een idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2)

eb met b verbinden

dus een draadje van linksoner naar rechtboven trekken
(kijkend op het stopcontact)

als je het klepje aan de onderkant van het toestel loshaalt kun je hat dara ook op de nette manier doen .. er zit daar een bruggtje ergens

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 02-02-2004 00:03 ]

Iperf

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
fish schreef op 02 februari 2004 @ 00:02:
2)

eb met b verbinden

dus een draadje van linksoner naar rechtboven trekken
(kijkend op het stopcontact)

als je het klepje aan de onderkant van het toestel loshaalt kun je hat dara ook op de nette manier doen .. er zit daar een bruggtje ergens
En dat moet alsnog ook al is het toestel toen geschikt gemaakt voor tweedraads?

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Nicap schreef op 02 februari 2004 @ 23:05:
[...]

En dat moet alsnog ook al is het toestel toen geschikt gemaakt voor tweedraads?
1 Die kabel die jij hebt is "binnengeleider oftewel bigel" ( rood blauw oranje wit aarde) , deze kabel zul je nooit in een rj-connector krijgen omdat de aders+isolatie gewoon te dik zijn.

2
Ja, bij een 4 gats telefooncontactdoos is het dus rechtsboven met recht onder doorverbinden (links onder is aarde).
Schroef je telefoon stekker open en kijk naar de kleur die op die pootjes zitten.
Maak je telefoon open en leg daar de verbinding als je een rj 12 i.p.v een 4 polige steker wilt gebruik.
maak gelijk een flat cable i.p.v. dat ronde snoer aan je toestel want die aders die in het originele snoer zitten zijn gemaakt wan kopergaren met katoen en dus totaal ook ongeschikt om aan een rj- connector te knijpen.

[ Voor 19% gewijzigd door makkie op 03-02-2004 23:15 ]

Pagina: 1