Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Temperatuur Sensoren kopen en softwarematisch aflezen

Pagina: 1
Acties:

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste Tweakers,

Ik zoek nu al zo een beetje mn halve leven (:*)) naar een apparaatje wat beschikt over een aantal tempratuur sensoren met software zodat ik deze softwarematisch kan aflezen.

Hier hoeft geen LCD en mooie front bij, het wordt toch ergens onderin geplaatst :P. Het gaat mij alleen maar om die sensoren zodat ik met een programmatje of liefst natuurlijk bijgeleverd de tempraturen kan aflezen.

Wat heb ik nodig:

1 - Apparaatje met aantal Tempratuur Sensoren
2 - Software die ze kan aflezen
3 - Liefst nog een programmatje dat gaat piepen als bijv. een bepaalde tempratuur is overschreden of het opslaat in grafieken zodat ik ze later kan aflezen ;)

Misschien iets te veel gevraagd, maar hopelijk weten jullie er wat op.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

• Robbertz236
Ziet er goed uit in iedergeval iets wat ik bedoel, alleen vooral de hoofdzaak is het zoeken van een apparaatje met verschillende sensoren, die ik bijv. met jou programmatje prima kan aflezen.

Thnx :9

Verwijderd

Ik zou zeggen koop een USB in/uitgangskaartje. Deze ingangen lees je dan binnen in een zelfgeschreven programma en je hebt alles wat je wilt.

Als je over de wil beschikt, kan het zelfs allemaal via rs232. Gewoon kwestie van sensoren zoeken en printje maken.

• Robbertz236
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:14:
Ik zou zeggen koop een USB in/uitgangskaartje. Deze ingangen lees je dan binnen in een zelfgeschreven programma en je hebt alles wat je wilt.

Als je over de wil beschikt, kan het zelfs allemaal via rs232. Gewoon kwestie van sensoren zoeken en printje maken.
Dit gaat me even te snel sorry.

Als ik het goed bedrijp wil jij dus een USB ingangetje kopen en verbinden met de sensoren, en dat met een programmatje zoals dit: http://www.sunpoint.net/~thermometer/ uitlezen?
Aangezien ik geen rasechte tweaker ben gaat dit niet voor mij in :'( Is net iets te moeilijk voor mij en hoe wil jij 5 sensoren op die paralle poort?

Verder nog ideen?

Je komen met goeie alternatieven alleen het probleem is dat ik wel nu beschik over de software maar niet over een apparaatje wat gewoon kant en klaar en makkelijk aan te sluiten voor een n00b zoals mij :9

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
hm heb je CME policy gelezen? wat heb je zelf allemaal gedaan voor je dit topic opende?
En je bent misschien een noob met dit en dat maar als je dit zo graag wil had je zelf ook nog wel even goed op die site kunnen kijken en dan had je gezien dat er ook een heel simpel schematje bij stond. en als je niet van plan bent zelf zo iets heeft het al helemaal weinig met cme te maken lijkt mij.
Pagina: 1