v3800 > videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Hallo,
ik zou graag wat filmpjes die op mijn computer staan naar m'n videorecorder overzetten. Ik heb een asus v3800 tnt2 deluxe, dus dat is een kaart met een s-vhs uitgang. Mijn videorecorder heeft een s-vhs ingang. Dat komt dus vast goed uit :)

mijn vraag: hoe krijg ik nou de film van de computer op de band? Ik kan niet zo makkelijk de tv dicht bij m'n computer zetten, dus is het handig dat ik alleen ff de videorecorder hier neer zet. Dat geeft mij dus niet de kans om even wat dingen te proberen (ja, en ik ben ook nog eens te lui) dus vraag ik het hier maar even.
Iemand die dit al gedaan heeft of weet hoe het moet? Alvast bedankt

Verwijderd

De ene stekker van je SVHS kabel in je videokaart. Rec-source van videorecorder op de juist EXT en hij neemt op wat op je scherm zou komen. Simpel?

Het geluid weet ik niet zo goed hoe het daarmee gaat. Het zit niet bij die SVHS-stekker aansluiting in dus daarvoor moet je een apart snoertje aanleggen. Check je VCR.

• RdB_IA
  • Niet online
juist(?) EXT

nouja..moet maar ff wat proberen als het zo simpel is. Thanx!

Verwijderd

Hou je vast: driver 2.25beta2 downloaden van www.asus.com (tenzij het met de drivers die je hebt lukt), resolutie op 800x600, kleurdiepte op 16bits (hoge kleuren), kies in pull-downmenuutje op tabblad tv van diplay in asus menu: vga&tv. -Krijg je al beeld?- (eventueel 'overscan' aanvinken)Dan MS-activemoviebeheer gebruiken om je fillempie af te spelen-> rechter muistoets kies: UITVOEREN (dan vult ie zeker helemaal uit). Eventueel je harde defragmenteren, krijg je geen stuiters...

Verwijderd

oja: en je geluid via de geluidskaart.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:22
s-vhs kabel geeft ook het geluid al door. Geluidskaart is alleen van belang als je via de composite-aansluiting werkt (de gele dus ;-)

Verwijderd

Zo simpel is het dus niet.

De Asus stuurt standaard een Macrovision-signaal mee, die voorkomt het aansluiten op een VCR.

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Uhhhhhhhhhhh ik wil niet lullig zijn hoor :) maar een s-vhs plug geeft dus echt geen geluid mee :) De makelijkste manier is gewoon de s-vhs uitgang van je kaart op de s-vhs ingang op je vcr :) dan een kabel van je lineout van je geluidskaart naar 2 tulppieggies in je vcr :) en recorde maar... Verder over die beveiliging weet ik niks, maar ik heb ook een keer zoiets mee gemaakt en toen heb ik :) via een kastje, mijn s-vhs samen met de twee tulp stekkertjes omgezet naar scart. de scart op mijn scart in/uit van mijn tv gezet :) op mijn tv, op de scart uit van mijn tv op een andere scart kabel naar mijn videorecorder en dan bij de vcr op scart in en dan die (waar die scart opzit) opnemen en mijn tv had toen schijnbaar die scramble zooi eruit gefiltert ofzow :) mjah dat werkte toen wel toen mogelijkheid 1 niet werkte...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

kep een V3400TNT/TV dus s-vhs. gewoon die driver downloaden, bij mij werkt het ook 32 bits maar ja, en als je videorecorder SCART heeft is het een eitje:
haal een losse scartstekker bij de plaatselijke groenteboer. je moet er zo een hebben met achterop (deze heb ik) een svhs en composiet en left/mono en right-ingang.
heb ook nog een ruig schuifje onderop waarmee je hem op in/out kunt zetten da's handig voor TV-in.
haal voor je soundcard een verloopsnoertje van 3,5 mm jack naar dubbel tulp
en natuurlijk een svhskabeltje met 2 mannetjes eraan.
dan kun je al het moois wat anders op je monitor wordt getoverd op video zetten

• RdB_IA
  • Niet online
bedankt! moet ik maar ff zo'n scart-geval gaan aanschaffen

Verwijderd

uhmmie ik ben een beetje duizelig van je route beschrijving :+

• RdB_IA
  • Niet online
ja..ik heb het geprobeerd en het is een klein beetje gelukt.
Als ik de driver van die asus dus in stel op tv, dan kan ik geen film zien. Ik bedoel, het mpeg bestand speelt wel (geluid) maar er is geen beeld.
Toen ben i kmaar een spelletje unreal gaan spelen om te kijken of dat op de band kwam.
De windows-desktop was vaag te zien (ging steeds op een neer, maar je kon net zien dat het m'n desktop was) en toen ik unreal opgestart had werd het beeld zwart.
Doe ik iets fout? Ik gebruik de laatste beta driver (2,27..)

Verwijderd

hee kerel
als ik het goed begrijp heb je het eerst met die scart-stekker doorgelust naar je tv?
om te testen of zo? of heb je blind Unreal gespeeld? of doen die 2.27beta1 drivers bij jou wel dual mode?
die drivers doen het bij mij prima. dat van de springende desktop kan ik niet oplossen. ik weet wel dat als je op je tv een hogere resolutie probeert te krijgen dan 800*600 je inderdaad zo'n strak zwart scherm krijgt. Als je unreal in > 800*600 speelde kan dat dus gebeurd zijn.
als je nog niet op je tv gestest hebt: toch maar eens proberen.
o ja: zorg dat je PAL gebruikt en niet PAL-M (in te stellen bij Display, TV van je Aarsus Control Panel) en gebruik als het mogelijk is zowel je composiet- als svhs-uitgang. Dat geeft een rijker en strakker beeld.
en laat horen hoe het gaat en zo!

• HaZee
  • Laatst online: 26-08 19:22
Auw, Uhmmie je heb gelijk. S-vhs door de war gehaald met de mini-din op m'n cam.

Overigens werkt svhs pas goed als je tv of je video-recorder dat ondersteund. Helaas, deed mijn ding niet: krijg je zwart/wit met een extra kleurtje....

• RdB_IA
  • Niet online
het lukt met nog steeds niet. GRR!!

ik doe het op de volgende manier: s-vhs uit van de v3800 naar de s-vhs in van de vcr.

Ik krijg niet anders dan een springende windows desktop.

inderdaad, de optie 'tv and vga' doet het bij mij wel...ik hoef dus niet 'blind' te computeren
Pagina: 1