TopicReport, hoe doe ik dat goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:08
Hoi :),

Steeds als ik een topic zie waarvan de titel vreemd is, de inhoud niet kan, flames in zijn of andere dingen die niet kunnen of die verbeterd moeten worden. Stuur ik een TR.

Alleen vind ik het best lastig om daarin het probleem te omschrijven of te vertellen wat er zou moeten veranderen. Omdat ik geen idee heb tegen wie ik praat, en of het uberhaupt wel gelezen/iets mee gedaan wordt.

Nu schrijf ik steeds in 1 zin, meestal zelfs in een paar woorden wat als TR.

Ik vroeg me dus af of er niet iets kon komen dat je een evt antwoord krijgt op een TR of dat er iig een soort richtlijnen komen voor TR insturen.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

of dat er iig een soort richtlijnen komen voor TR insturen.
Ik moet er niet aan denken :X

Als je eenvoudig aangeeft: "Vreemde titel 8)7 " of "Kan de titel veranderd worden in .... dat is wat duidelijker imho". dan is dat toch duidelijk? :)

Er zal best een groot verschil zijn tussen de TR van de ene persoon of de andere. Een linkje naar een post waarin geflamed wordt en de tekst "flame" is toch ook duidelijk :) Ik denk dat je er niet te moeilijk over moet doen om wat erin staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Mijn TR gemiddelde ligt rond de 3 woorden.
Meestal iets van:
->SA
of
<insert link> flame
of
debug topic

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Als het maar duidelijk is. Ik vermoed dat men anders wel een bericht stuurt of je melding negeert (maar wel kijkt) :+

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

justmental schreef op 01 februari 2004 @ 20:39:
Mijn TR gemiddelde ligt rond de 3 woorden.
blij dat ik creatief ben dan :D

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik quote altijd een post die het dichtste bij mijn gevoelens in de buurt komt van het topic.

Of een enkele smilie, |:( voor hele domme topics.

Het gaat volgens mij om het feit dat er een labeltje aan het mapje komt te hangen, zodat een mod kan zien dat er wat aan de hand is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

$description en dan de url

of andersom. Meestal zoiets

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Alleen vind ik het best lastig om daarin het probleem te omschrijven of te vertellen wat er zou moeten veranderen. Omdat ik geen idee heb tegen wie ik praat, en of het uberhaupt wel gelezen/iets mee gedaan wordt.
Ik had dat voorheen ook, toen ik nog veel SM's aanmaakte. Tegenwoordig maak ik er maar wat van. Soms kort, soms hele rare dingen O-)
Het maakt op zich niet uit zolang je maar aan kunt geven waarom je die TR maakt. Een move? een flame? Weet je het niet onder woorden te brengen, doe het dan kort en eenvoudig met eventueel een linkje :)

En als je het vreemd vind om een message te "sturen" aan iemand die je niet kent, niets van aantrekken. Hoe vaker je er een maakt hoe eenvoudiger het gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Tja, gewoon op het handje drukken en zeggen wat er aan de hand is. :)

Een greep uit de gesloten topics in SA:
FAQ, Search en niet gezocht. Slotje?
vorige topic is dichtgegaan, deze is ook dramatisch :)
dit is toch gewoon beetje zoekwerk lijkt me....
/understatement
FAQ van NT lezen dus....
goed gezocht kerel!

als in: niet dus 8)7
Maar zolang je de mods duidelijk kan maken wat er met het topic aan de hand is, is het prima. Het hoeft geen werkstuk van 20 pagina's te zijn ofzo ;)

edit:
Zie net dat je nog wat vragen had, zal ik dus ook maar meteen beantwoorden:
Speedener schreef op 01 februari 2004 @ 20:35:
Zoals je hierboven al zag zijn de meeste TRs niet echt lang van stof, maar dat maakt ook niet zo uit, zoalgn de boodschap duidelijk is.

Zelf lees ik alle TRs, en als ze 'afgehandeld' zijn (zoals een post in Show je desktop deel 01 *lees startpost* deleten omdat de persoon er geen origineel bij postte - een actie waarvoor het dichtgooien van een topic dus niet nodig is) verwijder ik de TRs.

Mods hebben namelijk in de topiclijst een icoontje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_label.gif) voor de topictitel van een topic staan als er een TR voor is, dus als ik de TRs er van verwijder, is het topic weer 'in orde'. Zo zie ik in een oogopslag dat er weer iets aan de hand is, als dat labeltje er weer voor hangt :)
Ik vroeg me dus af of er niet iets kon komen dat je een evt antwoord krijgt op een TR of dat er iig een soort richtlijnen komen voor TR insturen.
Tja, als ik wat met een TR doe zien de gebruikers die er eentje hebben gezet dat vanzelf wel, als het topic op slot is, topictitel gewijzigd is, of een post verwijderd/ge-edit.
In sommige gevallen stuur ik een pushmessage over een bepaalde Topic Report, alleen om dat voor elke TR te doen is aardig wat werk. Eigenlijk is het dus gewoon even afwachten :)

[ Voor 65% gewijzigd door Rafe op 01-02-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Als een topic report "waar is", dus wat er staat klopt, dan wordt er altijd iets mee gedaan. Je merkt er iets van als je een paar minuten later in het topic kijkt. ;)

Wanneer ik iedereen op de hoogte moet brengen, bijv. dmv een pushmessage, ben ik de hele dag bezig (ja er zijn veel topicreports in de HK en SG ;))

Een onduidelijke TR heb ik tot nu toe nog niet gezien, dus ik denk dat dat wel goed zit :D

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 01-02-2004 21:25 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat ik altijd probeer is wat humor in de TR te bouwen :)
Zo is het voor de mods ook leuk om te lezen :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Rafe schreef op 01 februari 2004 @ 21:20:
Maar zolang je de mods duidelijk kan maken wat er met het topic aan de hand is, is het prima. Het hoeft geen werkstuk van 20 pagina's te zijn ofzo ;)
Sterker nog: asjeblieft niet :)

We verwerken soms tientallen TR's op een dag, en soms ook meerdere per topic. Als er dan 5 identieke epistels van 5 kantjes per topic bijstaan is dat alleen maar a) heel veel verspilde moeite van de schrijvers en b) heel veel tijd voor ons om door te moeten lezen.

3 woorden is meestal echt genoeg, zolang het maar duidelijk is :)

Tevens wellicht een nuttige kanttekening: termen die we in-topic liever niet zien snappen we allemaal nog wel en mag je dus graag gebruiken :P Oftewel: maak gerust topicreports met alleen de tekst 'UTFS' of 'RTFM' als die termen van toepassing zijn, dan snappen we iig met 1 woord wat het probleem is :)

Wat betreft feedback op topic reports: dat is *kuch* reeds 23 keer in Lieve Adjes besproken. Korte samenvatting: het is er niet, het komt er niet, teveel werk voor de modjes, merendeel users blieft het niet. Stop trying ;)

[ Voor 25% gewijzigd door curry684 op 02-02-2004 10:27 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

curry684 schreef op 02 februari 2004 @ 10:24:
[...]
Tevens wellicht een nuttige kanttekening: termen die we in-topic liever niet zien snappen we allemaal nog wel en mag je dus graag gebruiken :P Oftewel: maak gerust topicreports met alleen de tekst 'UTFS' of 'RTFM' als die termen van toepassing zijn, dan snappen we iig met 1 woord wat het probleem is :)
het nivo wat niet gewenst is op het forum word weldegenlijk gewenst in de topic reports :+

als je een reactie van zulke kwaliteit wilt leveren in tr`s doen zodat het 2 goede uitwerkingen heeft zegmaar :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn TR's zitten ook nog es vol met smilies geloof ik, eventueel zelfs van FoK :+

Over 't algemeen is 't 1, in correct nederlands geformuleerde, zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:08
Osiris schreef op 02 februari 2004 @ 11:30:
Mijn TR's zitten ook nog es vol met smilies geloof ik, eventueel zelfs van FoK :+

Over 't algemeen is 't 1, in correct nederlands geformuleerde, zin :)
Bij deze wil ik u ervan verwittigen dat deze berichtenreeks vol zit met taalgebruik dat niet geduld zou mogen worden op een discussiepunt als de uwe. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Speedener op 02-02-2004 11:34 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

geduld :+
edit:

aaahh.. snel verbeteren he ;)

[ Voor 60% gewijzigd door X-Lars op 02-02-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kort is relaxed, het gaat erom dat ik een handje voor een topic zie staan en dan het topic even bekijk, terwijl ik het topic anders gewoon links had laten liggen omdat ik niet alles doorlees. Als ik het bekijk kan ik eventueel wat ingrijpen :).

Het is gewoon een eye catcher dus, en als je in de TR in 1 of 2 regels kwijt kan wat je kwijt wil, ben ik wel happy :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:56

Hmail

Doet ook maar wat.

Ik heb dan wel nog nooit een TR gedaan (o, ja een keer maar toen kon ik hem niet verzenden omdat het topic al dicht was. ws was iemand me voor :)), maar komt de url bij de topicreport? dan hoeft er eigenlijk helemaal niets te staan. Ik verwacht sowieso dat de mod het topic doorleest...

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmail schreef op 03 februari 2004 @ 23:03:
Ik heb dan wel nog nooit een TR gedaan (o, ja een keer maar toen kon ik hem niet verzenden omdat het topic al dicht was. ws was iemand me voor :)), maar komt de url bij de topicreport? dan hoeft er eigenlijk helemaal niets te staan. Ik verwacht sowieso dat de mod het topic doorleest...
Topicreports zijn specifiek voor een topic en horen erbij en sterker nog: in de topic-list komt een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_label.gif voor het desbetreffende topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik probeer er soms toch iets grappigs van te maken; in een-of-andere draadje over een blote borst van Janet Jackson heb ik via 'the hand' een berichtje gereport wat nergens overging met de melding 'Wat heeft dit met de tiet van Janet Jackson te maken ?!?'. ;)
curry684 schreef op 02 februari 2004 @ 10:24:
Wat betreft feedback op topic reports: dat is *kuch* reeds 23 keer in Lieve Adjes besproken.
*kuch*
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22870/full.jpg
*kuch*
:)

[ Voor 59% gewijzigd door pven op 03-02-2004 23:14 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

pven's zoekresultaten: nogal wiedes, dit topic is erbij gekomen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Hmail schreef op 03 februari 2004 @ 23:03:
Hangt er vanaf: als het een RTFM/UTFS of algemeen k*ttopic is is toelichting in principe idd overbodig, maar als je bijv. over een flame in de 80e reactie klaagt is het wel handig als je een reactie-linkje geeft :) En zelfs als het hele topic RTFM is in jouw mening: zet zoals ik al zei gewoon RTFM in de TR zodat we weten wat jouw 'klacht' is.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Misschien is het handig om voor de mods een vinkje te maken met 'afgehandeld' (eventueel comment) en dat er dan automagisch een PM naar de TR'er gestuurd wordt. Dus dan heeft de mod niet echt veel extra werk, behalve een dingetje aanvinken.

Natuurlijk krijg je dan een probleem met de mensen die dit niet willen. Misschien uit of aan te zetten in je prefs, dat je ze dan ook niet ontvangt ofzo :).
ranting 8)7 :+

edit
Maar dan krijg je, zoals December al zo heel slim opmerkte op irc (:|), misschien een overvloed aan PM's. Dus misschien is het dan handig om ze gewoon in je myreact te laten verschijnen, zonder dat de user op 'Akkoord' hoeft te drukken en dat ze dan in een speciaal tabeltje komen op je myReact. (Stealth PM's dus >:) :+)

[ Voor 38% gewijzigd door Switch op 04-02-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 14:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Misschien is het handig om voor de mods een vinkje te maken met 'afgehandel' (eventueel comment) en dat er dan automagisch een PM naar de TR'er gestuurd wordt. Dus dan heeft de mod niet echt veel extra werk, behalve een dingetje aanvinken.
Alsjeblieft niet! :X Weet je hoe lang sommigen dan bezig zullen zijn om PM's weg te klikken? :+
Verder lijkt me feedback ook niet direct noodzakelijk; althans, ik merk het wel aan een modbreak, slotje, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 04-02-2004 19:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1