problemen met DC++ active mode

Pagina: 1
Acties:

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik gebruik al een tijdje DC++ zonder problemen, echter laatst heb ik geupgraded naar 0.306 en nu werkt de search niet meer, alleen als ik in passive mode ben.
Voorheen werkte dit altijd goed.

Ik zit met mijn computer achter een router en firewall. De laatste is ingesteld om TCP en UDP in beide richtingen door te laten. De instellingen van de router zouden goed moeten zijn, omdat het eerst (bij oudere versie) wel werkte.

Kan iemand mij helpen met hoe ik active mode weer aan de praat krijg? Ik kan wel gewoon op Hubs komen en mensen kunnen ook gewoon bij mij downloaden.

b.v.d.

Verwijderd

<-- Active achter Router -->
Allereerst moet je weten hoe je een poort openzet in je router .. dit verschilt per router.
Als je dat weet zorg dan dat je een poort openzet tussen de 1000 en de 2000 dus bijvoorbeeld 1412 en zorg er voor dat hij TCP en UDP opengezet wordt.
Als dat gedaan is ga dan naar de settings van DC++ een klik active aan en vul in het vak IP je EXTERNE (INTERNET) ip nummer in , dit is te vinden op www.watismijnip.nl en bij PORT : de poort die je gekozen hebt (bv:1412). En klik op OK.