Toon posts:

[php] Boekenscript

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Voor een non-profit, educatieve website over de Tweede Wereldoorlog, speciaal voor kinderen, ben ik bezig met het zoeken naar een goed boekenscript.

Helaas kom ik nergens zo'n systeem tegen. Wel heb ik op hotscripts wat dingen gevonden die interacteren met bijvoorbeeld Amazon.com, maar dat is niet wat ik zoek.

In feite moet het systeem een aantal velden bevatten waar bijvoorbeeld auteur, titel en omschrijving in moeten. Ook zou er een plaatje (of aantal plaatjes) moeten kunnen worden toegevoegd en dat alles vanuit een administratiegedeelte.

Nu wilde ik hier vragen of een van jullie misschien zo'n script kent? Ik ben al een week aan het zoeken geweest, maar ik krijg de indruk dat het óf niet bestaat, óf ik zoek gewoon niet goed.

Misschien dat anders iemand mij zou willen helpen met zoiets in elkaar te zetten?

Ik durf de url van de site niet echt hier neer te zetten, omdat ik anders voor spammer wordt uitgemaakt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 21:51
Heb je ervaring met databases (en dan liefst MySQL of Pgsql, net wat voor server je beschikbaar hebt)?

Verwijderd

Topicstarter
De site site draait op Apache/PHP met MySQL

De database beheer ik via phpMyAdmin. Zo volgens het klik-klik-tadaa principe.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 21:51
OK, dus je weet blijkbaar hoe je databases maakt enzo. Maak dan eens zo'n database:
code:
1
2
3
4
5
Tabel boeken:
int id (auto_increment en primary)
varchar auteur
varchar titel
text omschrijving

Vervolgens maak je wat scripts die de volgende queries gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
// opzoeken van boeken op auteur
SELECT * FROM boeken WHERE auteur LIKE '%naam%'

// opzoeken van boek adhv titel
SELECT * FROM boeken WHERE titel LIKE '%trefwoord%'

Beetje creatief zijn.... zo moeilijk is het toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Maar jullie weten niet een of ander "standaard"-script wat eenvoudig te implementeren is? Ik heb bijvoorbeeld een mooi "gallery"-script gevonden op internet waar gebruikers bijvoorbeeld ook een beoordeling kunnen geven aan plaatjes, er commentaar op kunnen geven etc.

Dat is net nog wat gecompliceerder, om nog maar niet te spreken van een gedeelte voor mensen die mogen toevoegen etc.

Ik ben bijvoorbeeld een maand bezig geweest om een simpel systeem zover te krijgen dat ik internetpagina's in de database kon opslaan.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat soort dingen doen we hier eigenlijk niet :|
[google=php+scripts]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Scriptrequests zijn hier niet toegestaan. In P&W discussieren we over programmeerproblemen, en helpen we anderen met hun programmeerproblemen.
Om het hier voor iedereen interessant te houden, laten we geen topics toe zoals dit, waar je naar een kant - en - klaar script vraagt.

Daarvoor heb je sites zoals hotscripts.

P&W Beleid

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.