SB Live! Kraakt raar

Pagina: 1
Acties:

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi,

Ik heb via de search even gezocht naar meer van deze vermeldingen, en kwam alleen aan results met een kraak uit de speakers. Bij mij is het juist andersom en kon daardoor niet een 'oplossing' vinden voor mn probleem.

Het zit zo:

Als ik besluit eens een uurtje te gaan mixen met mn draaitafels, dan stream ik dat meestal uit via winamp voor inet luisteraars. Alleen is het zo, dat deze na een paar minuten beginnen te klagen over een krakend geluid.

Volstrekt onlogisch voor mij, gezien ik langs mijn speakers totaaaal geen gekraak of iets hoor, integendeels; het geluid is kraak helder. Conclusie is dus dat alleen online luisteraars dit probleem hebben en daardoor niet fatsoenlijk in staat zijn te luisteren naar mn 'mix'.

Ik heb het volgende gecheckt;
• Driver version (nieuwer op pc dan op creative website)
• Winamp & shoutcast version (alle versies krijgen gekraak op den duur)
• XP herinstallatie mocht niet baten.

De line-in van de geluidskaart stuurde ik voorheen in met ongeveer 0 DB, zodat het net niet in het rood stond. Ook op mn mengpaneel let ik daar erg op tegenwoordig en zelfs toen ik besloot om de kaart met -20 DB in te sturen kwam er weer een vervelende kraak opzetten, die ik nogmaals niet hoor maar alleen mensen die luisteren.

Well, any1 die dit meegemaakt heeft of iets weet hiertegen? De kaart omruilen is geen optie.. geen garantie meer :{

Thanks

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Probeer eens een stuk op te nemen met Cool Edit of de bijgeleverde recorder in windows.

Klinkt dat wel goed? Of juist ook niet?

Alles kan stuk.

• bbrother
  • Niet online
remco_k schreef op 02 februari 2004 @ 15:57:
Probeer eens een stuk op te nemen met Cool Edit of de bijgeleverde recorder in windows.

Klinkt dat wel goed? Of juist ook niet?
Ook dan kraaktie heb ik gemerkt.

Verwijderd

Maar is het nu kraken in de zin van: Het geluid is harder dan +1dB

Of kraken in de zin van: Het geluid kraakt (contact/verbinding probleem).

Ik weet niet over je weer wat ik bedoel....kortom: is t overstuurd of niet?

Edit: Enne, je hebt je driver nog niet ge-upgraded/downgraded, zou kunnen helpen. Misschien ook de Kerio-drivers gerbuiken, zat te vinden op t forum

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 22:20 ]

Verwijderd

Ok, als het niet uit je mixer komt ligt het wellicht aan je hardware.
Ik had het volgende probleem: Bij het kopieeren van een groot aantal databestanden van een CD, en tegelijkertijd een film kijken, kraakte het geluid van de film.
Oorzaak: De chipset is bezig met zware blokkerende I/O (de CD drive), en blokkeerde daarmee telkens heel kort de hele computer - inclusief het geluid.

Kun je je draaitafel als bron van kraak elimineren? Wat gebeurt er bv als je geluid uit een CD speler je computer invoert?
Je kunt proberen hardwareversnelling voor het geluid uit te schakelen - via control panel of via directX - run 'dxdiag' (via start->run).
Wat gebeurt er als je gewoon winamp+shoutcast gebruikt, dus MP3s van je eigen computer broadcast, ipv de microfooningang?
Zitten geluid opnemen en afspelen elkaar misschien in de weg? Wat gebeurt er als je buffers in winamp/shoutcast vergroot?
Heb je een built-in geluidskaart op je moederbord? Kraakt het daarmee ook? Wat gebeurt er als je met de ene geluidskaart opneemt en met de andere afspeelt?

Succes

• bbrother
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:22:
Ok, als het niet uit je mixer komt ligt het wellicht aan je hardware.
Ik had het volgende probleem: Bij het kopieeren van een groot aantal databestanden van een CD, en tegelijkertijd een film kijken, kraakte het geluid van de film.
Oorzaak: De chipset is bezig met zware blokkerende I/O (de CD drive), en blokkeerde daarmee telkens heel kort de hele computer - inclusief het geluid.

Kun je je draaitafel als bron van kraak elimineren? Wat gebeurt er bv als je geluid uit een CD speler je computer invoert?
dit heb ik nog niet geprobeerd, maar mn draaitafels zijn iig kraak vrij :)

Je kunt proberen hardwareversnelling voor het geluid uit te schakelen - via control panel of via directX - run 'dxdiag' (via start->run).
Ga ik zeker proberen!

Wat gebeurt er als je gewoon winamp+shoutcast gebruikt, dus MP3s van je eigen computer broadcast, ipv de microfooningang?
Dan kraakt het niet bij de luisteraars, dus mp3s broadcasten gaat prima

Zitten geluid opnemen en afspelen elkaar misschien in de weg? Wat gebeurt er als je buffers in winamp/shoutcast vergroot?
Heb ik ook nog niet geprobeerd, ga ik doen

Heb je een built-in geluidskaart op je moederbord? Kraakt het daarmee ook? Wat gebeurt er als je met de ene geluidskaart opneemt en met de andere afspeelt?
Er zit hier een on-board kaartje op, alleen heb ik die nog niet gebruikt i.c.m de Live, on-board heb ik zo een AC97 geval van Asus, wellicht het proberen waard.
Ik ga eerst de bovenste tips doorproberen en post hier het resultaat :)

Succes
Thnx!
Pagina: 1