Toon posts:

Cs 'lag' problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje bij cs. Ik speel het nou al een tijd en de laatste tijd geeft het ene raar lag probleem. Namelijk, als ik een paar minuten aan het spelen ben geeft hij aan dat ik een ping van over de hondert heb, terwijl ik begon met een ping van rond de twintig. Als ik dan weer terug ga naar HLSW (een programma waarmee je servers kan joinen zonder in cs zelf te zitten) zie ik dat alle servers die in mijn lijsts staan een zeer hoge ping geven. Dit vind ik heel raar want als ik dan mijn computer opnieuw opstart is de ping weer normaal (maar dan krijg ik na een tijdje spelen weer het zelfde probleem). Dit probleem is ook alleen zo bij cs. Battlefield 1942 kan ik wel goed spelen zonder naar een tijdje spelen lag te krijgen.

Weten jullie hoe dit kan? Het zou mooi zijn want ik vind het jammer dat ik nu geen cs meer kan spelen.

BTW ik weet niet of het in het goeie topis staat. Maar een kameraad van mij dacht dat het aan het netwerk lag dus plaats ik het hier.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welk OS gebruik je?
Als je bijvoorbeeld 'gewoon' pingt, naar bijvoorbeeld www.tweakers.net, hoe is je ping dan?

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook heel veel lags in CS. Nu is mijn ping bijna altijd al tussen de 190 en 250 (heb wireless) maar zo hoog als nu heb ik het nog nooit gehad...

Overigens vind ik dat je met een ping van 250 CS nog wel soepel kan spelen, maar Quake 3 moet je niet aan beginnen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel onder Windows XP proff. En het is miscien een stomme vraag maar........Hoe ping je naar een site?
Overigens vind ik dat je met een ping van 250 CS nog wel soepel kan spelen
Hmm dat heb ik ook wel eens gedaan. Dat liep bij mij niet zo goed als dat het bij jou liep. Nou eigenlijk kon ik amper wat kopen en/of lopen/schieten. :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:56:
Ik heb sinds gisteren ook heel veel lags in CS. Nu is mijn ping bijna altijd al tussen de 190 en 250 (heb wireless) maar zo hoog als nu heb ik het nog nooit gehad...

Overigens vind ik dat je met een ping van 250 CS nog wel soepel kan spelen, maar Quake 3 moet je niet aan beginnen :P
Hoe bedoel je wireless, wireless thuis of een wireless internet verbinding ? Hiero wireless thuis, dat maakt van de ping naar tweakers.net 16ms ipv 14ms.... snap niet hoe jij dan op 250 uitkomt 8)7

Overigens, ikzelf speel Vietcong, daar is mijn ping 50~55 (of 6 als we op mijn server spelen... iedere weekend dus :P), autokick van boven de 150, spelen met een ping boven de 100 is niet te doen :/

[ Voor 15% gewijzigd door Icey op 01-02-2004 20:31 ]

Verwijderd

Ik heb wireless internet (simpelweg omdat adsl hier niet beschikbaar is). Het ligt er denk ik ook maar aan wat je gewend bent ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:56:

Excuse me? Soepel spelen bij een ping van 250? :+ Dan krijg je 4 keer per seconde een update wie waar is! Weet je wel hoeveel dat schokt? Ok, de engine weet hoe snel iemand loopt en waarheen dus die rendert alvast vooruit zolang er geen data binnenkomt, maar ondertussen doet iedereen al weer wat anders. Conclusie: dat ziet er niet uit.

[edit]
Ik wil wel es tegen jou spelen! Ik met een ping van 40-50 ms, jij met 250. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 01-02-2004 20:45 ]

Verwijderd

Op welke servers speel je dan? , als je een pakt van neem nu australië jah dan is da normaal da je lagt.

Over welke CS heb je het ? (1.5/1.6) + spec computer er ook eens bij kan nooit geen kwaad

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Meer mensen hebben hier de laatste 1 a 2 weken last van... Als het goed is komt er deze week weer een steam update die dit weer wat moet verhelpen. Niet dat het probleem daar volledig in zal zitten, maar meer mensen hebben er last van, dus het is voor een deel wel game gerelateerd, en daar doe je niets aan (jawel, ga terug naar klassiek Cs1.5, zonder steam...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 20:45:
Op welke servers speel je dan? , als je een pakt van neem nu australië jah dan is da normaal da je lagt.

Over welke CS heb je het ? (1.5/1.6) + spec computer er ook eens bij kan nooit geen kwaad
Meestal pak ik er gewoon eentje met zoveel mogelijk groene stipjes :+

Ik speel CS 1.5 en heb een Athlon Xp 1800+ met 256mb ram en Gf3 ti 200 videokaart, dus dat moet snel genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 20:45:

Jah het is waar dat ik, als ik op een server in Australië ga zitten een lag gigantische lag krijg maar het is namelijk ook zo bij nederlandse servers. En mijn specs van mijn pc zijn= P4 2.5GHZ / 256 mb DDR ram / Ati Radeon 9600 pro 128 mb dus daar zal het ook niet aan liggen. Btw als ik naar tweakers.net ping dan krijg ik een ping van 18ms. BTW ik speel cs 1.5 en 1.6 maar dat maakt voor mij ping niet zo veel uit.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05

Predator

Suffers from split brain

NT -> SGV

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
om ff antwoord te geven op je vraag 'hoe ping ik naar website'
start-> uitvoeren-> ping www.tweakers.net

als goed is krijg je dan zoiets:

C:\Documents and Settings\Erik Nijenhuis>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 13ms, Gemiddelde = 12ms

mijn ping is dus 12/13 ms

My favorite programming language is solder.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Als je het zo doet is 't schermpje meteen weer weg als ping klaar is. Je kunt beter eerst een DOS-prompt openen: start > uitvoeren > cmd. Daar kun je dan ping www.blaat.nl doen. Maar dat bedoelde Puch-Maxi waarschijnlijk ook. ;)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 20:21
Of gewoon ping www.tweakers.net -t, dan blijft ie doorgaan :)

tvw

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Vanzelf sprekend :*) en post je results dan hier ff robert

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

het kan zijn dat je bepaalde instellingen hebt veranderd in je config waar je verbinding niet goed mee overweg kunt. Als je niet meer weet wat je precies hebt veranderd kun je het bestand config.cfg uit je cstrike directory verwijderen (of Half-Life dir, weet et niet helemaal zekeR). Let op: Je keybindings zijn dan ook allemaal weg.

Verwijderd

Probeer eens een nederlandse server. Ik had ook wel eens USA servers met veel groene stipjes :S

www.zvdk.nl <- probeer deze eens

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 15:51 ]

Verwijderd

Op een rijtje,

1. Pak een bekende nederlandse server zonder HLSW (gewoon steam)

2. Zorg dat je geen programma's open hebt staan (bv kazaa)

3. Zorg dat er niemand op het netwerk zit!

Bekijk het dan nog eens.

Heb je toch last??

- Draadloos netwerk geeft lagpieken
- Heb je geen virus?
- Neem anders contact op met je provider

Verwijderd

het zou tevens ook heeeel handig zijn om je verbindings type te vermelden (als ik er niet perongeluk overheen gelezen heb) en je kan ook je ratings aanpassen.

je kan even op http://forum.counter-strike.nl/forumdisplay.php?f=31 kijken waar je je CS kan tweaken voor beter ping, performance, fps ect.
Pagina: 1