Na een groot gevecht met Norton Internet Security en Norton Antivirus zit ik nog steeds met een probleem ...
Maar (!) ik ben ook wel op een paar ondervindingen gestoten.
Aangezien ik via google.be na een search op 'auxsource' te hebben gedaan, hier uitkwam, leek het me nuttig dit even te posten ..
Sinds enige tijd laadde Norton Antivirus maar een paar minuten na het
opstarten van de computer..
Het programma bleef dus als het ware even 'hangen' en ik kon de computer in die dode minuten niet gebruiken, hij was net bevroren.
Met Norton Internet Security en de rest van de programma's was er
daarentegen geen enkel probleem (die starten onmiddelijk op).
(NIS bleek later er wél voor iets tussen te zitten - logisch, want NIS regelt NAV)
Toen ik in het logboek ging kijken vond ik steeds dezelfde
fout terug..
'Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (SymProxySvc) niet vinden.
De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden
om berichten van een externe computer te kunnen weergeven.
U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen,
zie Help en ondersteuning voor details.
De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Transparent Proxy Server started'
Het 'hangen' was niet het enige probleem, jammergenoeg ..
De computer crashte regelmatig zonder aanwijsbare reden
meestal middenin een bewerking (bv tijdens gebruik v. dreamweaver of gewoon tijdens het browsen van mappen)
Ik had er schoon genoeg van en besloot dus een herinstallatie van XP te doen
en keek dus ook eens even stap voor stap waar het probleem kon liggen ...
Norton is overduidelijk de grote boosdoener.
Ik liet mn computer na de format dezelfde programma's uitvoeren en dergelijke en er was géén enkel probleem.
Nadien heb ik Norton Internet Security met Norton Antivirus geinstalleerd en na het heropstarten van de computer zijn die beiden netjes geladen zonder te blijven hangen ..
HET probleem begint van zodra er met de beide progs een liveupdate wordt gedaan
Na het heropstarten onstaat er een probleem doordat NIS tegelijk met allerlei andere programma's aan de slag wil, terwijl er dan toch nog geen internetverbinding is...
Op de site van Symantec staat een oplossing (i.h. engels) hoe dit op te lossen
'How to change when NIS or NPF loads during Windows startup '
http://service1.symantec....00/Me/98/XP&osv=&osv_lvl=
In het kort komt er het op neer NIS handmatig te laten opstarten via het start menu ipv automatisch...
zodat wanneer je Windows opstart, NIS zal opstarten vanuit het start menu en niet meer vanuit de windows registry .. (het opstarten even uitstellen en wat later laten uitvoeren, dus)
Na dit gedaan te hebben, starten NIS en NAV tegelijk op ..
Terwijl vroeger eerst NIS opstartte en na een paar minuten NAV
MAAR de computer blijft nog steeds een paar minuten hangen
(er staat een rood kruisje op de ronde bol van NIS tot je opeens een geluid hoort (hetzelfde geluid als tijdens een defragmentatie maar dan heel kort, (geheugen?)
waarna alles normaal is)
Het is dus net alsof de computer de bestanden zoekt om op te starten..
Vanaf hier weet ik het ook ni meer ..
weet iemand of die optie ivm de foutmelding /auxsource= helpt?
Ik heb ook totaal geen idee wat het inhoudt...
Ook heb ik nog steeds geen idee hoe het komt dat de computer bleef crashen ..
Ik hoor de tips graag !
Maar (!) ik ben ook wel op een paar ondervindingen gestoten.
Aangezien ik via google.be na een search op 'auxsource' te hebben gedaan, hier uitkwam, leek het me nuttig dit even te posten ..
Sinds enige tijd laadde Norton Antivirus maar een paar minuten na het
opstarten van de computer..
Het programma bleef dus als het ware even 'hangen' en ik kon de computer in die dode minuten niet gebruiken, hij was net bevroren.
Met Norton Internet Security en de rest van de programma's was er
daarentegen geen enkel probleem (die starten onmiddelijk op).
(NIS bleek later er wél voor iets tussen te zitten - logisch, want NIS regelt NAV)
Toen ik in het logboek ging kijken vond ik steeds dezelfde
fout terug..
'Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (SymProxySvc) niet vinden.
De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden
om berichten van een externe computer te kunnen weergeven.
U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen,
zie Help en ondersteuning voor details.
De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Transparent Proxy Server started'
Het 'hangen' was niet het enige probleem, jammergenoeg ..
De computer crashte regelmatig zonder aanwijsbare reden
meestal middenin een bewerking (bv tijdens gebruik v. dreamweaver of gewoon tijdens het browsen van mappen)
Ik had er schoon genoeg van en besloot dus een herinstallatie van XP te doen
en keek dus ook eens even stap voor stap waar het probleem kon liggen ...
Norton is overduidelijk de grote boosdoener.
Ik liet mn computer na de format dezelfde programma's uitvoeren en dergelijke en er was géén enkel probleem.
Nadien heb ik Norton Internet Security met Norton Antivirus geinstalleerd en na het heropstarten van de computer zijn die beiden netjes geladen zonder te blijven hangen ..
HET probleem begint van zodra er met de beide progs een liveupdate wordt gedaan
Na het heropstarten onstaat er een probleem doordat NIS tegelijk met allerlei andere programma's aan de slag wil, terwijl er dan toch nog geen internetverbinding is...
Op de site van Symantec staat een oplossing (i.h. engels) hoe dit op te lossen
'How to change when NIS or NPF loads during Windows startup '
http://service1.symantec....00/Me/98/XP&osv=&osv_lvl=
In het kort komt er het op neer NIS handmatig te laten opstarten via het start menu ipv automatisch...
zodat wanneer je Windows opstart, NIS zal opstarten vanuit het start menu en niet meer vanuit de windows registry .. (het opstarten even uitstellen en wat later laten uitvoeren, dus)
Na dit gedaan te hebben, starten NIS en NAV tegelijk op ..
Terwijl vroeger eerst NIS opstartte en na een paar minuten NAV
MAAR de computer blijft nog steeds een paar minuten hangen
(er staat een rood kruisje op de ronde bol van NIS tot je opeens een geluid hoort (hetzelfde geluid als tijdens een defragmentatie maar dan heel kort, (geheugen?)
waarna alles normaal is)
Het is dus net alsof de computer de bestanden zoekt om op te starten..
Vanaf hier weet ik het ook ni meer ..
weet iemand of die optie ivm de foutmelding /auxsource= helpt?
Ik heb ook totaal geen idee wat het inhoudt...
Ook heb ik nog steeds geen idee hoe het komt dat de computer bleef crashen ..
Ik hoor de tips graag !