Toon posts:

OSX Panther leest geen audio cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Recent mijn Imac ge-updated naar OSX Panther. Nu wil ik een ORIGINELE audio-cd afspelen maar hij wordt niet weergegeven door mijn Imac: niet op de desktop en niet in Itunes :?

DVD's en CDrom geeft hij wel weer...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Zegt je System Profiler wel of-ie erin zit? Is het een obscure dvdspeler, of de standaard versie?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 01 februari 2004 @ 19:49:
Zegt je System Profiler wel of-ie erin zit? Is het een obscure dvdspeler, of de standaard versie?
Uhm... system profiler? Er wordt helemaal niets aangegeven iig.

Het is een standaard dvdspeler.

• chem

chem

Reist de wereld rond

kies apple menu -> about this mac -> more info
en check wat-ie je over je dvdspeler kan vertellen :)

ps. werken andere audiocd's ook niet?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 16:16
Pakt ie wel gefikte cd's? (klinkt dom..maar toch) En data cd's leest ie dus wel gewoon, neem ik aan.
Verder wil ik je erop wijzen dat dit soort "onverklaarbare" fouten vaak optreden bij een upgrade i.p.v een clean install. De overstap van Jaguar naar Panther, op m'n iMac, heb ik ook maar met een clean install gedaan..puur om dit soort dingen te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 01 februari 2004 @ 20:01:
kies apple menu -> about this mac -> more info
en check wat-ie je over je dvdspeler kan vertellen :)

ps. werken andere audiocd's ook niet?
Nee andere/gebrande audio cd's pakt hij ook niet. Hij probeert hem wel te lezen; d.w.z. hij begint de draaien, maar daarna laat hij niets zien op de desktop.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Hmz.
Check je Console (Applications / Utilities / Console) eens, wat zegt-ie als je een audio cd erin gooit?

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 01 februari 2004 @ 20:15:
Hmz.
Check je Console (Applications / Utilities / Console) eens, wat zegt-ie als je een audio cd erin gooit?
Feb 1 20:15:49 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: /System/Library/Filesystems/cddafs.fs/Contents/Resources/cddafs.util could not be launched prebound.
Feb 1 20:15:49 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: fix_prebinding or update_prebinding is already at work.
Feb 1 20:15:49 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: /System/Library/Filesystems/cddafs.fs/Contents/Resources/cddafs.util could not be launched prebound.
Feb 1 20:15:49 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: fix_prebinding or update_prebinding is already at work.
Feb 1 20:15:49 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: /sbin/mount_cddafs could not be launched prebound.
Feb 1 20:15:50 localhost diskarbitrationd[88]: unable to mount /dev/disk1 (status code 0xFFFFFFFC).
Feb 1 20:15:50 localhost diskarbitrationd[88]: disk1 cddafs 00000000-0000-0000-0000-000000000000 Audio-cd [not mounted]
Feb 1 20:17:49 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: fix_prebinding quitting for now.
Feb 1 20:18:15 localhost diskarbitrationd[88]: unable to mount /dev/disk1 (status code 0xFFFFFFFC).
Feb 1 20:18:15 localhost diskarbitrationd[88]: disk1 cddafs 00000000-0000-0000-0000-000000000000 Audio-cd [not mounted]
Feb 1 20:18:18 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: /System/Library/Filesystems/cddafs.fs/Contents/Resources/cddafs.util could not be launched prebound.
Feb 1 20:18:18 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: fix_prebinding or update_prebinding is already at work.
Feb 1 20:18:18 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: /System/Library/Filesystems/cddafs.fs/Contents/Resources/cddafs.util could not be launched prebound.
Feb 1 20:18:18 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: fix_prebinding or update_prebinding is already at work.
Feb 1 20:18:18 localhost /usr/libexec/fix_prebinding: /sbin/mount_cddafs could not be launched prebound.

:?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Je prebinder wordt gek. reboot eens?

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 01 februari 2004 @ 20:21:
Je prebinder wordt gek. reboot eens?
Ik ga ff rebooten... tot zo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou wordt hij wel aangegeven op de desktop :?

Voor de duidelijkheid... ik had hem natuurlijk al een keer een reboot gegeven toen ik het probleem constateerde... maar nu begrijp ik er niets meer van.

• chem

chem

Reist de wereld rond

De prebinder zorgt ervoor dat een applicatie de benodigde libraries "ingebakken" krijgt (de binding tussen de app en de libraries wordt dus van te voren uitgevogeld, en niet realtime: sneller \o/)

Als deze haywire wordt dan heb je wel een flink probleem :P en in jouw geval was-ie aan het prebinden (dacht-ie) terwijl de volgende 'request' alweer kwam. Dit hoort dus helemaal niet voor te komen, en lijkt op een bug, configuratieprobleem of stom toeval.

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 01 februari 2004 @ 20:31:
De prebinder zorgt ervoor dat een applicatie de benodigde libraries "ingebakken" krijgt (de binding tussen de app en de libraries wordt dus van te voren uitgevogeld, en niet realtime: sneller \o/)

Als deze haywire wordt dan heb je wel een flink probleem :P en in jouw geval was-ie aan het prebinden (dacht-ie) terwijl de volgende 'request' alweer kwam. Dit hoort dus helemaal niet voor te komen, en lijkt op een bug, configuratieprobleem of stom toeval.
_/-\o_ bedankt voor de heldere uitleg: zelf ik begrijp het hehehe... hopelijk was het een eenmalig probleem.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Je kan het ook doen zonder te rebooten met Cocktail. Dit is een erg handig programmatje waar je je hele systeem ongeveer mee kan onderhouden en bijvoorbeeld ook de dagelijks, wekelijkse en maandelijkse cron scripts mee kan uitvoeren.

kleurbleur.nl

Pagina: 1