.cue en .log files

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste mensen, ik heb hier een klein probleem,

Ik heb hier 3 .cue bestanden van 800MB groot en daarbij behorend 3 .log bestanden van 1KB grootte met dezelfde bestandsnaam. Het is een film gestuurd door iemand uit frankrijk. Hij is echter iets te gul met codecs geweest geloof ik ...

Ik kan de files niet afspelen in windows media player en ze passen niet op een enkele cd? En waarom heeft hij er .log bestanden bijgestuurd, ik wil gewoon de film bekijken (deels home made, deels opgenomen) die ik hier heb. Hij heeft hem gestuurd op een data dvd. Maar ook in mijn dvd speler kan ik er niets mee. Heb de 6 bestanden op mijn Win XP hard drive gezet en heb Nero 5.5.9 OEM die bij mijn Lite On 40 speed brander kwam.

Hebben jullie enig idee of ik deze moet inbranden? Hoe ik ze af kan spelen (moet dat wel op de computer of in de dvd)? Moet ik er eerst iets mee doen?

Ik wou de film vanaaf zien en heb Paul (franse neef dus) gebeld, maar hij is er niet. Er is niet super veel haast bij, maar als het antwoord voor de hand ligt, dan zou ik wel een handje hulp kunnen gebruiken.

Hartelijk dank, marzzman.

De meeste mensen deugen!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 08:11
klinkt gewoon als svcd

edit:
dus even branden op cd, of laden met een tool die cue bestanden kan openen. en dan kan je het bekijken

[ Voor 72% gewijzigd door Speedener op 01-02-2004 19:11 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je moet ze eerst openen met Daemontools of dergelijke, waarschijnlijk krijg je dan losse bestandjes dan unrarren met winrar

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

kun je de cue files niet mounten met bijv. deamontools ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
cue-files zijn overigens over 't algemeen slechts text-bestandjes met instellingen voor de .bin (welke de data bevat)..

Hoe ziet zo'n .log eruit? Wellicht is dr iets misgegaan met de benaming van de extensies :)

Verwijderd

mischien moet je de 800mb grote files eens hernamen naar *.bin en die kleine naar ceu's dan openen met Deamon Tools

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou, het zijn vier bestanden ( 4 cue's en 4 log's ) en ik kijk nu in SheepA.cue (de eerste) met dat Daemon Tools programma >>

Ik zie vier mappen en windows media speler kan er niets mee :/ :

EXT
- SCANDATA.DAT 8KB

MPEG2
- AVSEQ01.MPEG 789MB

SEGMENT
- lege map :?

SVCD
- ENTRIES.SVD 2KB
- INFO.SVD 2KB
- LOT.SVD 64KB
- PSD.SVD 1KB
- SEARCH.DAT 8KB
- TRACKS.SVD 1KB

Uhm, ik heb GEEN idee wat ik hiermee aan moet. WMP speelt AVSEQ01 niet (er doet zich een fout voor) en moet ik dit nu op een 800MB cd branden (zou ik moeten kopen) of kan ik dat ook zo afspelen of de een of andere manier?

Ik weet het echt niet, sorry voor het ongemak.

De meeste mensen deugen!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 08:11
Moet je ff PowerDVD of WinDVD installeren, iig een programma wat om kan gaan met svcd

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik sluit me volledig aan bij TheRam

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

AVSEQ01.MPEG, dit is het bestand wat je moet openen met een programma zoals Powerdvd of Windvd zoals Speedener al aangaf.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zet die files in Daemontools dus als virtual drive en installeer bsplayer, dan openen en die CDrom openen :)

Succes met film kijken

Of bovenstaande tip :)

[ Voor 9% gewijzigd door GGS_VR6 op 01-02-2004 21:03 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Blijkt dus (zoals hierboven al gezegd) om een SVCD te gaan, welke gebruikt maakt van MPEG2 (netzoals DVD).
Een DVD afspeelprogramma installeren ou het op moeten lossen, maar als je daar geen zin in hebt zou je ook nog VLC media player (heeft veelgebruikte codecs zoals DivX, XviD, MPEG(2) ed ingebouwd) kunnen gebruiken. :)

edit:
GGS_VR6: BSplayer gebruikt dezelfde codecs als WMP, dus alleen BSplayer d'rop zetten zal niet werken afaik.

[ Voor 15% gewijzigd door Rafe op 01-02-2004 21:07 ]

Pagina: 1