Toon posts:

[XP] Driver toevoegen aan een installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw mobo met sata hd aangeschaft, en hiervan een ghost gemaakt. echter bij het booten van het os kan hij de sata controller niet vinden en vervolgens een prachtig blauw scherm geeft, nu wil ik deze driver toevoegen aan de bestaande XP installatie met alles geinstalleerd en dergelijke.

Maar de vraag is nu hoe geef ik aan dat de computer met het opstarten de sata driver laad in dit geval SI3112.SYS.

dit bestand en de overige bestanden heb ik al naar de system32 dir gekopieerd.
dit haalt echter niets uit.

welke config file is hiervoor verandwoordelijk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet tijdens de Windows installatie meteen f6 drukken als er om gevraagd wordt en de SATA driver vanaf floppy laden.

Lees ook Windows Operated Systems - FAQ hierover :) Volgens mij had je met een beetje zoeken dit zelf ook wel kunnen vinden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie inderdaad de oplossing van sanfranjake - je geeft echter aan dat je het aan de installatie bestanden wilt toevoegen. In dit geval ben je op zoek naar een unattended installatie om dit (op de juiste manier) voor elkaar te krijgen.

Kijk even ofdat je er daarmee uit komt - er zijn over beide onderwerpen behoorlijk veel topics te vinden :)

Verwijderd

TS wil volgens mij zijn bestaande XP-installatie laten werken op zijn nieuwe mobo en S-ATA schijf.
Ik denk niet, dat dat gaat lukken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 22:01:
TS wil volgens mij zijn bestaande XP-installatie laten werken op zijn nieuwe mobo en S-ATA schijf.
Ik denk niet, dat dat gaat lukken.
Dat gaat voor zover ik weet niet werken inderdaad. Je SATA driver is al in een erg vroeg stadium van het opstartproces nodig.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op 01 februari 2004 @ 22:06:
[...]

Dat gaat voor zover ik weet niet werken inderdaad. Je SATA driver is al in een erg vroeg stadium van het opstartproces nodig.
Ook al zou je de S-ATA-driver in XP kunnen prutsen, dan nog moet XP met drivers van zijn oude mobo gaan werken op zijn nieuwe mobo.
Gevolg zijn hele mooie en vooral ondoordringbare BSOD's :/

@ TS: Nieuwe XP-installatie is het enige wat overblijft, jammer van die ghost ;)
Pagina: 1