Toon posts:

[XP] Boot Failure from Previous Device

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn benarde situatie proberen te omschrijven:

op mijn athlon 2000+ XP systeem had ik 2 schijven met elk 2 partities. Schijf C: was windows schijf en E: een download schijf, H: de opslag en I: de install.
Omdat mijn computer wat stroefjes ging heb ik Windows XP op I: geinstalleerd en helemaal leuk aangekleed, alles werkte soepeltjes. Toen heb ik Schijf C en E samengevoegd, en toen de computer gereboot. Daarna nog wat programma's geinstalleerd en toen gereboot, en daar ging het mis.

Hij geeft nu als fout aan : "Boot Failure from Previous Device"

Nou dacht ik dat dit kon komen doordat de C:\ orgineel Windows bevatte en dat het zodoende niet meer werkt, in de bios m'n andere schijf aangeven voor boot device werkt ook niet.
Het kan zijn dat ik (dom) mijn I:\ root gedelete heb (dus ook eventuele bestanden die nodig zijn voor de boot? Zoja welke?) en dat hij het zodoende niet meer doet.
Als dit het probleem is, hoe moet ik die bestanden op m ijn andere computer krijgen? Via een boot disk bestanden naar I:\ kopieren?

Een bijkomend probleem is nog dat het diskette station op de computer waar ik nu op zit het niet meer doet.

Een erg vervelende situatie, vooral omdat ik m'n computer eindelijk weer eens lekker had lopen.. daarom is elk beetje hulp zeer gewaardeerd!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan ntldr en ntdetect.com samen met boot.ini op de oude bootschijf

Je kan met de Windows XP cd deze bestanden terugzetten in Recovery Console. Of een volledige repair van Windows doen :)

Check ook even Windows Operated Systems - Policy,Windows Operated Systems - FAQ, Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.. Succes :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
fixboot drive letter

Hersteld de bootsector en kan dus gebruikt worden in geval van en corrupte bootsector.
Moet de bootsector op een andere partitie dan de default (C) geschreven worden, geef dan de driver letter als parameter mee.
dit lijkt me de oorzaak van het probleem, ik heb echter geen fixboot en ik kan mijn Windows XP CD niet booten, en ook niet accessen via NTFSDOS.

Wat nu?

Wat ik moet hebben is dat hij mijn windows op I: gaat zien als de boot drive, en niet C:

edit:

overigens kan ik nergens boot.ini of ntlr vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 00:17 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal toch echt met iets dat bootable is een repair uit moeten voeren :) Is dit soms een kopie van de cd ofzo dat deze niet bootable is ?

Je kan in [rml][ XP] Streaming SP1 en bootable cd maken[/rml] lezen hoe je een bootable cd van Windows maakt. Overigens kan je meestal met je favoriete brandprogramma en de i386 directory op je bestaande niet-bootable cd ook gemakkelijk een nieuwe maken.

Heb je in de BIOS wel de bootvolgorde gecheckt ? Als de hdd een hogere prioriteit heeft als je cd speler kan het zo zijn dat je daarom niet van de XP cd kan booten.

Voorts kan het ook o zijn dat je cd speler geen booten ondersteund. In dat geval zal je een nieuwe flop of cd moeten proberen.

Overigens allemaal erg simpele vragen, waarop je de antwoorden makkelijk in de Windows Operated Systems - FAQ had kunnen vinden ;)

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 02-02-2004 03:44 . Reden: url topic fix ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Het topic wat je aangeeft doet het helaas niet (voor mij).

Boot volgorde nog een keer gecheckt, en geeft geen verbetering.

ik heb m'n hardeschijf waar eerst windows op staat eruit gehaald, waar volgens mij het probleem ligt. Mijn schijf waar Windows op staat (2 partities) staat nu dus als Primary Master.

Dit werkt ook niet,
meerdere topic's doorgespit over dit probleem maar kon niet echt wat bruikbaars vinden.

Als fdisk /mbr of fixboot ofzo nou zou werken.
Zou je misschien in het kort kunnen uitleggen hoe ik zo'n cd-rom moet maken, zodat ik recovery kan proberen?

Het maken van een boot disk, vanuit de faq, werkt ook niet, geeft steeds fouten aan (mij en diskette's werkt averechts)

:( zo'n irritante situatie als deze heb ik na 12+ jaar computeren nog nooit mee gemaakt.

edit

ik heb via een win 98 SE boot disk de partitie geactiveerd (was nog niet gebeurt blijkbaar)
als ik nu reboot krijg ik dat hij geen NTDLR bestand kan vinden, ik ga nu verder met een windows XP install disk (6 diskettes)

dit werkt ook niet, hij geeft een error van ntfs.sys bij diskette 5... gek wordt ik ervan, ik ga maar slapen want ik kom er echt niet meer uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 01:50 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry ik had het verkeerde topic gelinkt :+ Fixed.

Je moet zorgen dat er middels een dos-bootdisk of iets dergelijks de bestanden 'ntldr', 'ntdetect.com' en 'boot.ini' op de system partitie komen te staan. 'ntdetect.com' en 'ntldr' kan je vinden in de map i386 van de Windows cd. Zoals je zegt kan je nu ook al booten vanaf floppy. \Zet dus deze bestanden op een floppy en kopieer deze nadat de pc is opgestart.

Boot.ini is een tekstbestand wat er ongeveer zo uit moet zien :
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=15
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional SP1" /fastdetect

Een bootable cd maken is zat over te vinden op het net mocht je er niet uitkomen met de link uit mijn vorige post :) Absolute aanraders bij de zoektocht zijn www.google.nl, GoT search en www.microsoft.com. succes !

[ Voor 59% gewijzigd door sanfranjake op 02-02-2004 04:09 . Reden: boot.ini en meer geadd ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
oke, dat zal wel lukken denk ik. Zit nu op school, maar zal even zoeken naar een een boot disk waarmee ik NTFS partities kan lezen én veranderen, NTFSDOS kan dit niet, NTFSDOS Pro wel maar moet ik reg key voor hebben :|

trouwens, bedankt voor je hulp! waardeer ik erg

edit

ben nu weer thuis, en ntldr en ntdetect.com naar m'n F:\ (waar windows opstaat) gekopiert, en hij vraagt nog steeds waar m'n ntldr is. Heb het een paar keer geprobeerd maar dit heeft dus te maken met NTFS professional Trial die geen bestanden naar een NTFS schijf kan kopieren. Lukt me dit dan zal m'n probleem dus verholpen zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 13:52 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tsja dan zal je het tooltje moeten kopen ben ik bang. Helaas is niet alles gratis :|
Misschien weet iemand anders een gratis programma.

Denk dat je Windows die bestanden zoekt op de oude schijf : C: (toch?). Zet ze daar ook eens neer ?

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 02-02-2004 15:46 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Edit - overbodig

denk dat ik al lekker warm zit :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 16:55 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*zucht*

http://www.nu2.nu/bootcd/#wxp
# Download Windows XP package v1.0 (wxp10.zip) (5KB).

The Windows XP package contains the Windows XP bootstrap loader (same as Windows 2000) and some other files used to build the CD.

[ Voor 65% gewijzigd door alt-92 op 02-02-2004 16:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb succesvol een windows xp boot disk gemaakt. Kan nu dus ook in recovery console komen. Enige probleem is dat m'n TFT de onderste helft van het scherm onlees baar maakt door trillen, beetje irri dus.

Ik heb alles geprobeerd van NTLDR en ntdetect.com kopieren naar m'n windows schijf, bootcfg /rebuild, fixboot D:\ (<- windows schijf) etc, niks lijkt te werken. hij blijft Can't find NTLDR, press CTRL+ALT+DELETE. aangeven..

dit zijn nu m'n schijven:
C:\Opslag schijf
D:\Windows schijf
F:\CD
E:\lege 12gb schijf (deze was eerst gepartitioneerd en daar stond windows op)

Edit

ik heb de NTLDR bestanden gekopiert naar mijn C:\ schijf (waar geen windows op staat) en dit lijkt te werken, al wil windows nog niet verder komen dan een mooi blauw scherm met Windows XP :) maar het is al heel wat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 21:41 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik zou windows gewoon op de c: installeren, hier is window op gemaakt, dus dat zal waarschijnlijk het beste werken.
anders zou je kunnen proberen om eerst 98 te installen en dan XP???

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP opnieuw installeren is niet echt een optie. Ik kan gewoon windows opstarten maar hij blijft dan hangen, denk dat dit komt omdat alle schijven door elkaar gehutseld zijn. Ik moet dnek ik zorgen dat mijn windows schijf weer I: wordt, en dan in windows de instellingen veranderen (Windows Operated Systems - FAQ)

Safe modus opstarten werkt ook niet btw.

waarschijnlijke aard van het probleem gevonden: Daemon Tools!! :(

anyways, ben nu win xp opnieuw aan het installeren, dan hopen dat ik kan kiezen tussen 2 xp's en dat m'n oude goede het dan weer doet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 23:21 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doorloop anders de 'repair' optie van de Windows setup :) Bij de keuzes doorgaan met nieuwe Installatie en bij het detecteren van voorgaande Windows installaties 'repair' kiezen, nu je weer kan booten :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1