Ik heb al een aantal jaar een draadloos 11mb pcmcia kaartje van het merk No Wires Needed www.nwn.com die ik wil verbinden met een nieuw aangeschafte 11mb wireless usb adapter zonder tussenkomst van een wireless hub of router (peer-2-peer, oftewel Ad-Hoc).
Ik heb de pc en die goed geconfigureerd (ad-hoc)
Alleen met de laptop gaat het mis, de wireless utility ziet wel de ad-hoc sessie staan maar kan vervolgens niet joinen. Dit komt doordat de kaart/drivers het niet ondersteund of doordat hij een key gebruikt die ik niet ken.

Toen kwam ik ineens dit artikel over linux drivers waarin staat (par 3.18)
[quote]
Coming back to the NWN 1148, the main difference between the 3Com 3CRWE62092A and NWN 1148 cards is the removal of AirLock encryption (WEP is still available), the addition of Ad-Hoc mode, and of course the famous pop-up antenna ;-)
[/quote]
Die linux drivers zouden dus blijkbaar wel moeten werken voor een No Wires Needed 1148 PC Card icm. Ad-Hoc.
Dus heb ik die 3com drivers en tools erop gezet, systeem herkende de 3com kaart en drivers zonder problemen/conflicten, de leds knipperden, alleen de tool zag niet dat de kaart aanwezig was
. Er zat ook firmware van die 3com kaart bij maar die kon er op gezet worden met die tool, maarja die tool herkent hem dus niet..
Overigens via een Acces Point (die ik zelf niet heb) werkt de kaart wel.
Kortom, kan de kaart adhoc sowieso niet aan of moet ik de encriptie op de een of andere manier kunnen achterhalen?
Ik heb de pc en die goed geconfigureerd (ad-hoc)
Alleen met de laptop gaat het mis, de wireless utility ziet wel de ad-hoc sessie staan maar kan vervolgens niet joinen. Dit komt doordat de kaart/drivers het niet ondersteund of doordat hij een key gebruikt die ik niet ken.

Toen kwam ik ineens dit artikel over linux drivers waarin staat (par 3.18)
[quote]
Coming back to the NWN 1148, the main difference between the 3Com 3CRWE62092A and NWN 1148 cards is the removal of AirLock encryption (WEP is still available), the addition of Ad-Hoc mode, and of course the famous pop-up antenna ;-)
[/quote]
Die linux drivers zouden dus blijkbaar wel moeten werken voor een No Wires Needed 1148 PC Card icm. Ad-Hoc.
Dus heb ik die 3com drivers en tools erop gezet, systeem herkende de 3com kaart en drivers zonder problemen/conflicten, de leds knipperden, alleen de tool zag niet dat de kaart aanwezig was
Overigens via een Acces Point (die ik zelf niet heb) werkt de kaart wel.
Kortom, kan de kaart adhoc sowieso niet aan of moet ik de encriptie op de een of andere manier kunnen achterhalen?
[ Voor 32% gewijzigd door IronFist op 02-02-2004 11:23 . Reden: extra info ]