Toon posts:

Sweex Wireless PCI card problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex Wireless PCI kaartje , LC700010, Windows ME (clean install).
Helaas gaat WinME gewoon hangen tijdens het opstarten. In save mode wordt de kaart net gezien (is correct). CRTL-ALT-DEL werkt niet , muis is bevroren !

OK dan maar XP (met alle fixen) op de machine . maar dat is een nog grotere ramp, XP reboot gewoon (zonder een blauw scherm) of met een IRQ_LESS_OR_EQ.
Andere Sweex Wireless PCI kaart geeft dezelfde problemen.
Soms doet ie het wel een tijdje , maar als ik de kaart ga configuren gaat het wederom fout !

Hardware (vooral memory) allemaal getest.

Op de Sweex site al naar andere drivers gekeken , maar daar staat niets.

Ik begin nu aan mijzelf te twijfelen , of ligt het aan de Compaq hardware (Desktop SFF)

Verwijderd

Heb je de kaart al in een ander PCI-slot geprobeerd?

Verwijderd

Firmware updaten van de router. Waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee verschillende kaartjes geprobeerd in beide PCI sloten.
De router is een Belkin en werkt goed met de rest van mijn wifi netwerk ! (het gaat om een PCI kaartje , geen router of AP). Ook als ik de antenner er niet op aansluit heb ik dezelfde verschijnselen !

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 14:39 ]

Verwijderd

ik heb nou exect het zelfde probleem, in meerdere pci poorten geprobeerd, maar windows freezed na een aantal minuten. kaart er uit en windows hangt niet meer.

ik ben echt benewd wat het nou is, als iemand er achter komt hoor ik het zeer graag !!.

Verwijderd

Hallo,

hetzelfde probleem bestaat met de D-LINK AG660, het lijkt een driver problem te zijn. Ik weet niet precies welke driver je hebt, volgens mij is LC700010 nog een 11MB kaart ? Klik in ieder geval hier voor de ´laatste´ driver, wellicht dat het na installatie van deze beter werkt.

Verwijderd

volgens mij heb ik het oplost soort van. als de wireless router uitstaat en de pci card wel in de pc dan loopt tie vast. als de wireless router aanstaat dan loopt de pc niet vast.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Welke drivers? Die ik toen gebruikte (die 11mbit kaartjes is al tijd geleden) zogen de drivers van sweex.
Nieuwere downloaden van realtek (is een rtl8100 geloof ik) werkten een stuk stabieler.
Pagina: 1