Toon posts:

Is Speedtouch 510 Multi nou switch of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht..gezocht..gezocht... niks gevonden.

Ik kan geen bestanden meer delen met PC's aangesloten via de router.

Netwerkje van 2 XP PC's loopt perfect via Linkpro switch. Alles te zien alles te delen.
Instellingen allemaal goed dus.

Heb sinds paar dagen ADSL.
Trek ik de 2 netwerkkabels uit de switch en plug ze in het xs4all Speedtouch 510 Multi PC modem kan ik via beide internetten. Alle oké zou je zeggen. Mekaar pingen geen probleem.
Het lokale netwerk ben ik dan echter wel kwijt. PC's zien mekaar niet meer en er valt dus niks meer te delen.

RaRa politiepet. Hoe kan dit nou? De 510 Multi met op de achterkant 4 aansluitingen zou toch een geïntegreerde switch bevatten?

Moet ik iets releasen bij de router instellingen voor het lokale netwerk?
Houdt de ingebouwde firewall van de Speedtouch het zaakje tegen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ja, hij heeft een ingebouwde switch, zie ook: Alcatel Speedtouch 510 FAQ. Misschien is het ook slim om in die FAQ even te kijken naar het poortmapverhaal :)

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 01-02-2004 17:46 ]

The devil is in the details.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Speedtouch is gewoon een switch ja, en de ingebouwde firewall houdt niets tegen. Waarschijnlijk zit je nu met je router met ingebouwde DHCP server echter wel in een nieuwe IP reeks (10.0.0.*), en misschien dat je een softwarefirewall hebt die dat niet doorlaat? (Probleem had ik zelf ook met Norton Internet Security)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je moet norton internet security nog ff 'vertellen'dat íe een lokaal netwerk heeft.

norton i-net sec -> personal firewall -> home networking -> trusted zone -> add -> use a range -> starting adress: 10.0.0.0 ending adress: 10.0.0.255 -> ok

en anders:

norton i-net sec -> personal firewall -> home networking -> trusted zone -> wizard

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Xander
anti-XP schreef op 01 februari 2004 @ 17:51:
je moet norton internet security nog ff 'vertellen'dat íe een lokaal netwerk heeft.

norton i-net sec -> personal firewall -> home networking -> trusted zone -> add -> use a range -> starting adress: 10.0.0.0 ending adress: 10.0.0.255 -> ok

en anders:

norton i-net sec -> personal firewall -> home networking -> trusted zone -> wizard
Kan aan mij liggen, maar ik zie de TS nergens zeggen dat hij NIS heeft? :P

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 01 februari 2004 @ 17:46:
Speedtouch is gewoon een switch ja, en de ingebouwde firewall houdt niets tegen. Waarschijnlijk zit je nu met je router met ingebouwde DHCP server echter wel in een nieuwe IP reeks (10.0.0.*), en misschien dat je een softwarefirewall hebt die dat niet doorlaat? (Probleem had ik zelf ook met Norton Internet Security)
Ene heeft 10.0.0.150 andere 10.0.0.151
Software firewall Sygate natuurlijk uitgezet, besides werkt het allemaal meteen weer 100% met de 2 kabeltjes in de 'echte' switch met het LAN in Sygate enabled.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 01 februari 2004 @ 17:46:
Ja, hij heeft een ingebouwde switch, zie ook: Alcatel Speedtouch 510 FAQ. Misschien is het ook slim om in die FAQ even te kijken naar het poortmapverhaal :)
Ja dat is 'm het nou net. Wat valt er te mappen voor het LAN? Waar?
ik kan daar nergens iets over vinden!

• Xander
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 18:05:
[...]

Ja dat is 'm het nou net. Wat valt er te mappen voor het LAN? Waar?
ik kan daar nergens iets over vinden!
Voor je LAN hoef je niets te mappen...

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden! :)

Alles is weer bij beide PC's te zien en alles is weer te delen.

In de advanced TCP/IP settings van mijn netwerkkaartjes stond
bij de WINS tab aangevinkt: Disable NetBIOS over TCP/IP!
Ooit aangezet uit veiligheidsoverwegingen en toch niet nodig.

Deze NetBIOS setting nu teruggezet naar Default:
Use NetBIOS setting from the DHCP server. If
static IP address is used or the DHCP server does not provide NetBIOS
setting, enable NetBIOS over TCP/IP.

Mijn ouwe trouwe Linkpro, een 'echte' switch, maalde niet om de setting 'Disable NetBIOS over TCP/IP'.
Had toen wel statische IP adressen.

Echt snappen doe ik 't nog niet echt.
De DHCP Server van de Speedtouch zou ook moeten toestaan dat NetBIOS over TCP/IP ge-disabled blijft.
Zal ook wel ergens bij de advanced DHCP settings (http://10.0.0.138/)in te stellen zijn maar daar heb ik nu geen zin in.
Ben allang blij dat het werkt. :)
Pagina: 1