Simpel programma om via Internet mijn printer te delen

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Bestaat er een dergelijk (veilig) programma? (Moet draaien onder 98)

Want met windows kan het niet (zelfs niet beveiligd over LAN, alleen zonder wachtwoord kan het). :(

• cornelixnootje1
*kick*

Verwijderd

ik snap niet wat je eigenlijk wil. Wil je het mogelijk maken dat bijv ik via internet op jou printer kan printen? En waarom zou je dit willen? :?

Verwijderd

wtf bedoel je nou eigenlijk?

je wil thuis via internet printen?
beetje omslachtig vind je niet?

Verwijderd

Dat vraag ik me nou ook af :)
Je kan perfect via een gesharede printer via LAN printen.
Als je nou eens duidelijk omschrijft wat je bedoelt.

/me heeft een vermoeden dat de printer op een NT-familie pc staat aangesloten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 18:44 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 18:43:
[...]/me heeft een vermoeden dat de printer op een NT-familie pc staat aangesloten
Dus even inloggen met VPN zodat je de juiste rechten hebt en dan kun je gezellig gaan printen.

• cornelixnootje1
Ik wil een printer (die ook te sharen is in dit LAN) delen. Echter wil ik daar wel een wachtwoord op kunnen zetten.

Het LAN is ongeveer 1000 man groot (studentenflat) en iedere pc heeft zijn eigen IP. De pc met de printer staat een paar kamers verder op.

Het lijkt mij onmogelijk om via LAN de printer met wachtwoord te beveiligen (hij draait op win98) dus vroeg ik mij af of ik dat via het hele internet wel voor elkaar kon krijgen. Dan zou ik dus gewoon vanuit timboektoe kunnen printen als ik het ip+wachtwoord weet, en evt een extra programma installeer.

Maar beveiligd via LAN lijkt me ook prima. Dat gaat alleen niet met windows 98. Lijkt me.
Pagina: 1