Toon posts:

koop je ook eens een keer iets

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Krijg ik gister via de post binnen een k7t pro 2a een tb 1000 Mhz, een enermax 431 Watt voeding en 128 MB mushkin geheugen. Na alles gemonteerd te hebben start ik me PC op, Windows 2000 geinstalleerd, met nvidia driver 6.47 voor me geforce ddr en directx8, even de via driver (van 1 december) geinstalleerd. Bios instellingen op 133 cas 2 gezet en de agp 4x uitgezet. Tot zover dus alles goed.

Toen begon het pas. Ik testen met 3D Mark 2000. Nou schokken niet te geloven toen zakte alles al tot in mijn schoenen (dit is hier ook al gepost). Ik maar van alles veranderen wat niets bleek te helpen. Ik denk nou er zijn problemen bekend met de VIA chip dus we gaan maar voor Sandra 2001. Dat programma gedraaid. Processor netjes, multimedia netjes, alleen het geheugen, mushkin geheugen wat niet beter presteerd als standaar pc100 geheugen. bah. :( Hier heb ik tot vanavond mee kunnen leven. Totdat ik vanavond een image file (bin/cue) wilde branden met nero wat normaal altijd goed gaat (brander = plextor 8/4/32). Wanneer ik op 8 speed deze image probeer te branden loopt binnen de korste tijd me buffer leeg en mislukt de cd (hij loopt dus eigenlijk meteen leeg).

Nou vraag ik aan jullie is er iemand die een oplossing weet voor al deze problemen of voor een van deze problemen want ik wordt er helemaal gek van. :'( Ik ga even windows 2000 opnieuw installeren en dan hoop ik dat het al iets beter is. Hopelijk dat jullie wat weten. thnx

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik zou maar eens in de BIOS duiken en daar wat dingetjes gaan tweaken! Grote kans is ook dat je geheugen nog op 100Mhz draait wat die K*^*# performance wel eens kan veroorzaken......>:)

Suc6 in ieder geval....

Verwijderd

Call me a bad tweaker maareuh waaarom AGP 4x uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 21:44 schreef Fallen_angel het volgende:
Call me a bad tweaker maareuh waaarom AGP 4x uit?
ja sommige zeggend dat het dan eventueel beter gaat ik heb ze allebei getest. En het ging niet goed..

Maar ik mag mededelen dat de graphics nu wel vloeiend lopen. Waar het aan ligt weet ik niet, maar goed, ik heb de via geval nog niet geinstalleerd dus dat zal ik eerst eens doen kijken ofdat het dan NOG beter wordt (of slechter)..

bedankt in ieder geval zover, zometeen ook even me brander testen (heb toch pas 3cds verpest vanavond :( )

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je mot det 7.17 draaien man.... die 6.xx is gemaakt voor dx7... 7.17 is voor dx8!!!!!! maakt bij mij meer dan 2000 punten verschil uit in 3dmark2000... kzit nu op 6800 punten

Verwijderd

Win2k en 3dmarks is fout...

In win98 haal ik +- 6300/6400

In win2k 3300 ofzo...

Verschillende drivers geprobeerd, vanalles...

Misschien is het dat 3dmarks niet goed met win2k samen werkt?

Verwijderd

ik heb een K7T pro2 en ik draai met een GF2 PURE gewoon op 4X AGP. wat is dat met iedereen AGP terug zetten naar 2X??????????
mijn PC draait zwaar stabiel 3D-mark heb ik een score van 7225. (wel wat aan het tweaken geweest)

mzzl :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

das wel een heel groot verschil. Dat had ik eerst ook. Onder windows98 mooie hoge scores en met windows2000 zat ik iets boven de helft (60% of zoiets). Na installeren van nieuwere drivers (SP1, SP2, DX8, NVidia 7.17, VIA4in1-4.25 en nog 2 patches (4x AGP en LargepageMinimum-key) draait windows2000 niet zo veel trager dan windows98

Verwijderd

Je moet zeker die Via 4 in 1 installeren... als je dat niet doet gaat 3dmark2000 niet hoger dan 50 fps!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 22:44 schreef Athlonman het volgende:
Je moet zeker die Via 4 in 1 installeren... als je dat niet doet gaat 3dmark2000 niet hoger dan 50 fps!!
Als ik hem wel installeer met v6.47 van me driver dan kom ik niet boven de 3 frames per seconde uit, ik praat over Windows 2000, directx 8, geforce ddr (momenteel niet ge oc ed) en v6.47 dus.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 12 december 2000 22:22 schreef Caeculus het volgende:
ik heb een K7T pro2 en ik draai met een GF2 PURE gewoon op 4X AGP. wat is dat met iedereen AGP terug zetten naar 2X??????????
mijn PC draait zwaar stabiel 3D-mark heb ik een score van 7225. (wel wat aan het tweaken geweest)
Bij sommigen helpt het uitzetten van AGP 4x. Niet iedereen heeft een zwaar stabiel VIA AMD systeem, you lucky bastard! Zelf ben ik het wel eens tegengekomen met een MSI KT7 Pro en een Vanta TNT2, Duron 600. Die moest ook op AGP2x om stabiel te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, er is alweer veel veranderd:

Het systeem draait nu vlot op AGP 4x, yes, de via drivers zijn geinstalleerd, directx = nu versie 8 en nvidia drivers 7.17 zijn geinstalleerd maar tot dit punt bleef het schokken, totdat ik tot het idee kwam om er even een dimmetje van 128 MB bij te prikken een oudje uit me oude pc die ik langs me mushkin heb gestopt en wat denk je het schokken onder win2k hield er spontaan mee op, echt getest heb ik hem nog niet omdat ik nog met me brander zit maar dit probleem is in ieder geval voor zover ik het nu kan zien uit de wereld.

Mijn dank gaat uit aan iedereen die gereplied heeft op mijn topics :):):)*D

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
Grafies kaart driver uninstall (dus VGA standaard doen)

4in1 installeren

7.17 drivers install

DirectX 8 install

Van de scores genieten =)
edit:

Ahem ietjes te laat, sorry :)
Pagina: 1