Abit NF7-S vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Topicstarter
Sinds begin januari heb ik mijn oude Asus A7V8X-X vervangen door een Abit NF7-S. De processor zelf heb ik gewoon overgeplaatst (AthlonXP 2500+). Omdat ik geen problemen wilde hebben met drivers, etc... heb ik gelijk de hele boel geformatteerd.
Nu alles enkele weken prima draaide besloot ik mijn waterkoelblok op ook dit bord te monteren, ten einde de geluidsproductie wat te verminderen.

Eerst even de specs:
AthlonXP 2500+
Abit NF7-S rev. 2.0
512 Mb Corsair Twinx PC3700
MSI nVidia FX5200 64Mb
30 Gb Maxtor HDD
Lite-on CDRW/DVD combi
Soundblaster Live!5.1

Wat is nu het probleem :O eigenlijk?
Wel, de eerste keer booten met het waterkoelblok ging vlot en zonder problemen. Temperatuur was prima (34°), en even later zat ik in de vertrouwde windowsomgeving. Na vijf minuutjes echter bevroor alles en moest ik rebooten, maar wat ik daarna ook probeerde, windows 2k bleef altijd hangen bij het begin van zijn grafisch bootscreen.

Wat heb ik al geprobeerd?
-Temperatuursprobleem is het zeker niet (gecheckt in BIOS), aangezien het vastlopen altijd op precies hetzelfde moment gebeurd. De enige mogelijkheid om af te sluiten is een druk op de powerknop.
-Hetzelfde probleem gebeurt wanneer ik probeer de cd-rom van windows 2000 (xp ook...) te booten: in de balk onderaan worden alle drivers ingeladen, het scherm wordt zwart en er blijft alleen nog een blinkende cursor over op het scherm. Herinstalleren is dus geen optie
-Wat wel lukt is booten met een Knoppix/linux cdrom, alles wordt keurig herkend zonder foutmeldingen, zo kon ik toch nog een backup maken van enkele bestanden.
-De soundblaster-kaart eruit: geen resultaat
-Ram latjes verwisselen: geen resultaat
-Op een tweede partitie van mijn harddisk stond nog een SuSE-linux versie van vóór het nieuwe mobo. Bij het booten hiervan werd natuurlijk geen netwerkkaart meer herkend etc..., maar wat wel opviel was dat er een kernel-message verscheen in de trand van "PCI 02.02: PCI-cache-size not correctly set by BIOS/FW" waarop vervolgens de geluidsmodule niet geladen kon worden ("Device not found or busy")

Uiteindelijk heb ik maar eens de hele harddisk geformatteerd en opnieuw geprobeerd Win2K te installeren, maar zonder resultaat.

Heeft iemand nog suggesties wat ik kan doen? Of kan ik beter het mobo onder RMA terugsturen?

[ Voor 1% gewijzigd door CopperCAT op 01-02-2004 16:53 . Reden: typo ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

probeer eens de tweede voeding kabel los te koppelen gaf bij mij namelijk ook wat problemen ik heb hem nu ook los gekoppelten en kan nu zelf verder overclocken :)

Verwijderd

miss vreemd antwoord,.ben niet zo bekend by WC enz.
maar kan het geen condens zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 20:41 ]

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Topicstarter
Condensatie kan niet echt een probleem zijn aangezien met waterkoeling nooit onder de kamertemperatuur gewerkt wordt (tenzij met peltiers etc...)
Dat van die voedingskabel zal ik eens proberen, maar het ziet er niet naar uit dat het veel zal helpen. Het mobo doet nu helemaal niets meer, enkel fans, hdd, cdrom etc gaan aan. Voor de rest doet'ie niks meer, zelfs geen piepjes. De NumLock lampjes gaan ook niet meer branden.
Wss wordt het dus toch RMA... :(

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2