Toon posts:

Welke 5.1 Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs de Philips A3.600 set besteld en deze komt over enkele dagen aan. nu moet ik alleen nog een geschikte 5.1 geluids kaart hebben. Ik heb geen zin om onnodig veel geld uit te geven aan deze kaart. verder ben ik best wel een nOOb op dit gebied. zouden jullie me wat advies willen geven.

mzzl, alvast bedankt
ConWor

Verwijderd

Creative Audigy 2, kost rond de 90 euro en heeft een sublieme geluidskwaliteit.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:32:
ik heb onlangs de Philips A3.600 set besteld en deze komt over enkele dagen aan. nu moet ik alleen nog een geschikte 5.1 geluids kaart hebben. Ik heb geen zin om onnodig veel geld uit te geven aan deze kaart. verder ben ik best wel een nOOb op dit gebied. zouden jullie me wat advies willen geven.

mzzl, alvast bedankt
ConWor
een terratec aureon fun 5.1 is een mooie budgetkaart, goede geluidskwaliteit analoog, en er zit een optische uitgang, hij heeft ook geen problemen met passtrough en pcm zonder instellingen te veranderen te gebruiken.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon de Creative SoundblasterAudigy 2 OEM (kost niet echt veel).
Ik heb hier overigens de Audigy 2 ZS Platinum Pro (kost wel veel, maar dan heb je ook wel wat :7 ), en ik moet zeggen dat het een heel lekker geluidje geeft, en het geluid is vele malen beter als een dure van hercules, of een kaartje van philips/trust.

[ Voor 10% gewijzigd door DannyVersluis op 01-02-2004 16:39 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Je kunt ook gewoon een iets oudere SB Live 5.1 pakken van 35 euro.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

gewoon de sb live 5.1 is goed zat, omdat je het kwaliteits verschil niet zal horen met een audigy 2 omdat het niet een topkwaliteit speakersetje is.
was het nou een megaworks setje ofzo, ok...
of als je 24 bits geluid wilt hebben moet je ook voor de audigy gaan, de sb live 5.1 hep 16 bit, maar als je alleen wat gamed, filmpjes kijkt en muziek luisterd is de sblive 5.1 meer dan zat, en het kost je de helfd van een audigy 2 ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
Creative, Terratec, kies maar wat vijf punt eenerigs uit de diverse assortimenten :) Met een beetje zoeken had je hier ook wel achter kunnen komen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.