Toon posts:

AX6BC en PCI 2.2 kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex usb 2.0 pci kaart gekocht, maar deze krijg ik niet geinstalleerd, aangezien mijn pci sloten 2.1 zijn en deze kaart 2.2. Is er een manier om dit probleem op te lossen zonder een nieuw moederbord of pci kaart te kopen?

Verwijderd

Welke bios versie van je aopenbord heb je? De laatste is 2.59, die misschien eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik....

Verwijderd

Welke windows versie heb je?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat gebeurt er precies? Wat lukt er niet? Foutmeldingen?

Verwijderd

Topicstarter
cpu: PIII 450
mobo: AX6BC Aopen

Ik heb een sweex usb 2.0 pci kaart gekocht, aangezien mijn usb adsl adapter niet onder de usb 1.1 functioneert.

Om deze kaart te installeren, heb ik eerst in safe mode alle usb controllers e.d. verwijderd. Vervolgens windows afgesloten en compu uitgeschakeld en pci kaart geplaatst (meerdere sloten geprobeerd) en windows opnieuw opgestart. Alle usb controllers worden goed geinstalleerd.

Als ik een usb device in de usb poorten van mijn mobo plaats herkent windows automatisch de apparaten.

Probleem:
Als ik een usb in de usb 2.0 poort plaats gebeurd er helemaal niets, de apparaten worden niet herkent.

Ik heb de nieuwste bios versie. Mijn vermoeden is dat de kaart pci 2.2 is en mijn moederbord dit niet ondersteund (pci 2.1). De kaart wordt echter wel goed geinstalleerd. De irq van de usb van mobo en pci kaart zijn gelijk (IRQ 11) en er worden geen hardware conflicten getoond.

Verwijderd

Topicstarter
NB: ik krijg geen foutmeldingen

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me niet dat er een PCI compatibiliteitsprobleem is; je kaartje wordt immers goed herkend in geinstalleerd.

Werkt geen enkel USB apparaat op de Sweex kaart? Heb je ook apparaten geprobeerd die wel op de omboard USB aansluitingen werken? Werken die dan niet op de Sweex kaart? Heb je het Sweex kaartje al in een andere pc geprobeerd? Werkt ie daar wel goed?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hou het aub bij 1 topic .. Dit neigt teveel naar voordringen en aandachttrekking. GoT is een discussieforum en geen peuterspeeltuin.

» Sweex USB 2.0 PCI detecteert apparaten niet

Voor de rest raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens aandachtig door te nemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 02-02-2004 11:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.