Nummer portabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Ik heb gezocht in GOT maar niet gevonden, alleen hele oude topics.
Hoe zit het momenteel met nummer portabiliteit. Ik weet dat dit vroeger om je janken was. De Opta heeft een tijd geleden opgedragen dat dit efficienter en beter moest. Nu vraag ik me af wat de stand van zaken is. Zelf denk ik er namelijk over om over te stappen van T-Mobile naar Orange.

Heeft iemand ervaring met nummer portabiliteit in het algemeen en de overstap van T-Mobile naar Orange in het bijzonder?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben ooit begonnen bij Libertel, toen geporteerd naar Ben, daarna geporteerd naar Orange, en binnenkort wordt ie weer geporteerd naar T-Mobile.

Ik heb in dit soort gevallen een instelling dat ik alles zwart op wit wil hebben en tig keer ga bellen ook al heb ik het antwoord al gekregen.

T-Mobile verzekerde mij onlangs dat het niet/nauwelijks meer misgaat tegenwoordig, maar ik zie geen onafhankelijk onderzoek oid, dus dat neem ik met een korreltje zout.

Ga lekker bellen naar de verschillende partijen (en ook de zaak waar je een telefoon/abo aan gaat schaffen) om je voor te laten lichten.

Verwijderd

Niet van T-Mobile naar Orange, maar met nummerportabiliteit van Vodafone naar Orange zijn er wel ervaringen.

Vodafone wijzigde per 1 december 2003 haar tarieven voor bellen naar het buitenland, toen zijn veel mensen overgestapt van Vodafone naar Orange; [rml][ Vodafone] Eurocall veranderd, en opzeggen maar weer![/rml]

...kijk vooral in de laatste delen van deze draad.

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Ben in januari 2003 overgestapt van Orange (Dutchtone) naar T-Mobile (BEN?) om in juni 2003 weer over te stappen van T-Mobile naar Orange. Beide keren is het prima gegaan op de afloopdata van mijn contracten (1e keer met D* en de 2e keer met BEN), alhoewel ik wel eea al 3-4 maand van tevoren had geregeld met nummerporteringsformulieren.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
SooK schreef op 01 februari 2004 @ 17:45:
Ben in januari 2003 overgestapt van Orange (Dutchtone) naar T-Mobile (BEN?) om in juni 2003 weer over te stappen van T-Mobile naar Orange. Beide keren is het prima gegaan op de afloopdata van mijn contracten (1e keer met D* en de 2e keer met BEN), alhoewel ik wel eea al 3-4 maand van tevoren had geregeld met nummerporteringsformulieren.
Nu begrijp van Orange dat je pas een formulier om het nummer te porteren kan opsturen als ik het abonnement heb afgesloten bij hun. Is dit juist en betekent dit dat je een tijd twee abonnementen moet hebben of heb je dit op een andere manier aangepakt?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Nou ik heb dus een slechte ervaring met nummerportabiliteit, maandje gelede een nieuwe pre-paid gekocht(om de telefoon vooral), nu zag ik mooie aanbieding voor een abbo van KPN, had vodafone prepaid dus, nu ben ik 3 weken verder en nog is de nummer portabiliteit niet geregeld.
Echt bagger service daar bij kpn op dit gebied, nu maar hopen dat ik die helpdesk etc niet meer nodig zal hebben :9 , zijn ze mijn dossier kwijt oowk nog eens , naja nu zou het goed komen, toch maar es ff belle of ik nie wat compensatie kan krijgen >:)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb mijn nummer van Ben naar Telfort naar Debitel geporteerd zonder een enkel probleem. Ik heb geen idee hoe het nu gaat (met de nieuwe regels van de OPTA), maar het lijkt mij niet logisch dat het slechter zal worden.

Ten tijde van het invullen van het contract vulde ik direct een nummerporterings formulier in en het is tot nu toe altijd goed gegaan.

Succes is een keuze

Verwijderd

Bij mij ging het perfect. Mijn nummer bij KPN wat ik al jaren had, heb ik een paar maanden terug zonder problemen geporteerd naar het zeer aantrekkelijke Orange 30 abonnement van de bekende actie (5 euro/maand). Alles ging vlekkeloos, nummer was op de beloofde datum geporteerd.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik heb al vijf jaar hetzelfde nummer in gebruik. In die vijf jaar is het nummer bij alle vijf providers voor een korte of langere periode gehuisvest. Met nummerbehoud heb ik nooit problemen gehad. Ik heb me altijd wel een de voorgeschreven procedure gehouden: eerst nieuw abonnement afsluiten en daarna nummerbehoud aanvragen. Je hebt dan wel een tijdje dubbele abonnementskosten, maar verder zo min mogelijk problemen.

Je kan ook opzeggen en in de opzegging vermelden dat je je nummer wilt behouden, maar ik ben dan altijd bang dat zo'n medewerker er overheen leest, omdat ie toch tig opzeggingen per dag moet verwerken en dat werk gewoon op de automatische piloot verricht.

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
mol99 schreef op 01 februari 2004 @ 17:58:
[...]

Nu begrijp van Orange dat je pas een formulier om het nummer te porteren kan opsturen als ik het abonnement heb afgesloten bij hun. Is dit juist en betekent dit dat je een tijd twee abonnementen moet hebben of heb je dit op een andere manier aangepakt?
Ehm, dat was in mijn geval niet zo. Ten tijde dat ik het abonnement heb aangevraagd heb ik ook zo'n nummerporteringsformulier meegestuurd. Van daaruit heb ik op een gegeven een bevestigingsbrief van Orange gekregen en is eea afgehandeld.

Met mijn T-Mobile abo ging het wat anders; die had ik al een half jaar en toen heb ik nog eens een nr-porteringsformulier op de bus gedaan. Ook dat ging prima!

Laatste toevoeging: bij geen van beide keren heb ik een opzegbrief de deur uit hoeven doen -> dat werd geregeld via het nr-porteringsformulier.
Pagina: 1