Hallo,
Ik heb een php-paginatje geschreven die moet kijken in een mysql database.
Nu krijg ik een foutmelding terwijl ik denk dat de pagina wel goed is.
Mijn pagina is als volgd:
Daarbij weet ik zeker dat de tabel Gebruikers bestaat en weet ik ook zeker dat de kolom Gebruikersnaam bestaat en inhoud heeft.
Hij geeft als foutmelding:
Access denied for user: '@localhost' to database 'VVGEde'
(ps wat mij hieraan opvalt is dat er geen tekst voor het @-tje staat. De user is dus niet Barend@localhost of zoiets wat je normaal zou verwachten).
Als ik alles weghaal behalve de connectie dan geeft hij geen foutmelding. Kan het zijn dat ik wel kan connecten maar verder niets kan uitvoeren en dat hij daarom een foutmelding geeft?
Helaas draait de applicatie niet bij mij zelf op een server. Hij draait bij een vriend. Ik heb hem gevraagd of ik de goede rechten heb en volgens hem heb ik dat.
Kan het zijn dat ik toevallig toch niet de goede rechten heb, en zo ja, welke rechten heb ik dan niet?? (zodat ik het wat specifieker aan hem kan doorgeven).
Alvast super bedankt!
Ik heb een php-paginatje geschreven die moet kijken in een mysql database.
Nu krijg ik een foutmelding terwijl ik denk dat de pagina wel goed is.
Mijn pagina is als volgd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <?php // Maak verbinding met server mysql_connect ("localhost","barend","") or die (mysql_error()); // Selecteer database mysql_select_db("VVGEde") or die (mysql_error()); // Selecteer alle id's en titels van de tabel $query = "SELECT Gebruikersnaam FROM Gebruikers"; // Voer query uit $resultaat = mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo mysql_errno() . ": " . mysql_error() . "\n"; // Maak OO van $resultaat while ($obj == mysql_fetch_object($resultaat)){ // Echo titel met link naar toonbericht.php echo "$obj->Gebruikersnaam"; } ?> </body> </html> |
Daarbij weet ik zeker dat de tabel Gebruikers bestaat en weet ik ook zeker dat de kolom Gebruikersnaam bestaat en inhoud heeft.
Hij geeft als foutmelding:
Access denied for user: '@localhost' to database 'VVGEde'
(ps wat mij hieraan opvalt is dat er geen tekst voor het @-tje staat. De user is dus niet Barend@localhost of zoiets wat je normaal zou verwachten).
Als ik alles weghaal behalve de connectie dan geeft hij geen foutmelding. Kan het zijn dat ik wel kan connecten maar verder niets kan uitvoeren en dat hij daarom een foutmelding geeft?
Helaas draait de applicatie niet bij mij zelf op een server. Hij draait bij een vriend. Ik heb hem gevraagd of ik de goede rechten heb en volgens hem heb ik dat.
Kan het zijn dat ik toevallig toch niet de goede rechten heb, en zo ja, welke rechten heb ik dan niet?? (zodat ik het wat specifieker aan hem kan doorgeven).
Alvast super bedankt!