[Ati 9800SE aiw] video-in opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik ben eigenaar van een Hercules Prophet 3D Radeon 9800SE All In Wonder.
Zojuist probeerde ik op de video-in box (de drie tulpaansluitingen) een videorecorder aan te sluiten, om mijn oude tapes te kunnen digitaliseren.

Op het moment dat ik de plug erin stak begon mijn hele beeldscherm een klikkend geluid te maken (wat ie ook doet bij van resolutie veranderen) en werd het onleesbaar. Dit dus niet alleen in het capture programma, nee ook de hele desktop. Afsluiten van het programma had geen zin, het hele beeld bleef onleesbaar, overal random kleuren pixels, daar lijkt het nog het meest op.

Dus ik vermoedde dat er in de tulpstekker die ik in de break in box stak misschien sluiting werd gemaakt. Dit was al een behoorlijk oude, en hij zag er van binnen inderdaad niet meer zo gezond uit. Enfin, na hem opnieuw gesoldeerd te hebben -alles binnenin zag er weer strak uit- plugde ik hem opnieuw in, maar wederom had ik hetzelfde probleem.

Na nogmaals een reset heb ik voor de gein eens de plug er helemaal uit getrokken, maar nu gebeurt het nog steeds!!! Iedere keer dat ik het bewuste programma opstart (de meegeleverde tv tuner) word het scherm een grote disco, icm aan-uit-aan-uit-aan-uit.

Mijn vraag: is het mogelijk dat ik de video in / tuner opgeblazen heb?
Of weet iemand hoe ik dat kan controleren, met een test programma ofzo?
(Ik ben hardwarematig niet echt handig, dus svp niet beginnen over multimeters ofzo).

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"