Toon posts:

Een -2 -ban kandidaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het draadje over de DDoS aanval op SCO komen we deze niet al te fijne reactie tegen. Lijkt mij zeer ongewenst en ook niet toelaatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
mwaah hij bedoeld het grappig ;) , maar zo klinkt het niet op het eerste gezicht inderdaad.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

maar wel een 'leuke' aanzet tot...

dat tweakers af en toe al ge-/. wordt is niet leuk...

En als er een echte ddos op tweakers komt dan zou het me niet verbazen als trueserv zich terug trekt als sponsor...

een ddos is imho niet iets om een grap over te maken. Zeker als je enig inzicht hebt in wat voor kosten je dat kan bezorgen door het bandbreedte verbruik.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48

SkyStreaker

Move on up!

Het is minder zwaar bedoeld dan dat het overkomt. Klassiek geval van eerst zeggen, dan denken. Echter, mij lijkt het dat er niet zo erg is, tenzij de poster in kwestie vaker 'dergelijke' grappen op zijn/haar naam heeft staan...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is minder zwaar bedoeld dan dat het overkomt.
Waar maak je dat uit op? Enige toelichting ontbreekt volkomen. En wat nou als het effect inderdaad is dat het een aantal gastjes wel strak/ stoer/ wreed/ gaaf/ 1337/ vul maar willekeurige breezah-term in, lijkt om dat daadwerkelijk te doen? Misschien is dat zijn intentie wel. Hij doet in ieder geval geen moeite om te laten blijken wat de bedoeling is.

In diezelfde draad staat trouwens een aantal reacties van mensen die het wel okee vinden dat er een DDoS aanval plaatsvindt, zelfs aangeven daaraan mee te willen doen. Ik vind dat daar in ieder geval trollen op mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

Meer dan een domme, trollerige reactie zie ik er niet in. Het is geen oproep, hooguit het leggen van een relatie naar een vermeende publiciteitstunt.

Met het niet ondenkbare scenario van Duur in gedachte powermod ik 'm vroegtijdig naar de -1 troll, we hoeven niemand op domme ideeën te brengen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Mja... dat is zo * botoo , het mag dan geen oproep zijn... maar als ik zoiets zo droog zie staan:
Ik hoop dat t.net het volgende doel word.
...dan denk ik toch onwillekeurig: "wat doe je hier dan?"
En mijn volgende gedachte is:
Ik hoop dat jij door T.net gebanned wordt.
Kortom, ik vind het een not-done grapje, dat niet gemaakt hoeft en wat mij betreft niet gemaakt mag worden. 't Grapje is zo *niet* leuk, dat ik het niet eens een grapje vind. -1 Lijkt me wel het minste, maar ik vind dat je zeker niet huiverig hoeft te zijn om deze user eens te mailen en hem te vertellen dat dat soort opmerkingen niet gewenst zijn.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Nou, als je eens goed leest, lijkt het erop dat hij het zelfs pósitief bedoelt voor t.net. Hij vindt dat SCO heel erg veel publiciteit krijgt door deze aanval en wenst dat t.net ook toe. Maar het is niet bijster geslaagd, dat geef ik meteen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als hij een andere site dan *.tweakers.net was het dan wel volgens jullie in orde om zoiets neer te zetten? Ik ben het hier eens met * botoo ; de reactie is hoogstens een uitlokking tot en niet echt iets wat volgens de policy niet mag. Een PowerMod vind ik eerlijk gezegd in mijn ogen niet nodig aangezien er nog genoeg mensen rondrennen die zulke replies naar de kelder kunnen halen. Daarentegen is de redenatie van * Robin financieel gezzien terecht. * Robin hoopt dat dit niet tot gevolg heeft dat elke 'slechte' reply jegens een sponsor van Tweakers.net een -1 tot gevolg heeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Robin Vreuls schreef op 01 februari 2004 @ 18:40:
Als hij een andere site dan *.tweakers.net was het dan wel volgens jullie in orde om zoiets neer te zetten? Ik ben het hier eens met * botoo ; de reactie is hoogstens een uitlokking tot en niet echt iets wat volgens de policy niet mag. Een PowerMod vind ik eerlijk gezegd in mijn ogen niet nodig aangezien er nog genoeg mensen rondrennen die zulke replies naar de kelder kunnen halen. Daarentegen is de redenatie van * Kees financieel gezzien terecht. * Robin hoopt dat dit niet tot gevolg heeft dat elke 'slechte' reply jegens een sponsor van Tweakers.net een -1 tot gevolg heeft ;).
Nee, maar wel elke oproep tot het DDoSsen/platleggen van tweakers.net, ik kan de lol er niet van inzien iig.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwa, vind ik een beetje overdreven, beetje stomme reactie, maar op zich wel grappig, heb het +1 grappig gegeven, ik kon tjdens het lezen ervan een glimlach nl. niet onderdrukken :)

Is gewoon ietwat slecht verwoord, c'est tout, een oproep zie ik er niet in

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

@Kees: het is zeker geen oproep tot DDoS, het is zwarte humor welke verwijst naar de publiciteit die je bij een DDoS kado krijgt.

@De Kris: bedankt voor je medewerking in deze. Dat je je mening geeft is zondermeer zeer welkom, maar om te gaan roepen dat je het een +1 grappig hebt gegeven (die ik overigens niet terugvind), is imho niet meer dan dwarsliggen :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hij staat nu overigens toch op -2, maar degene die dat heeft gedaan heeft het niet gemeld in het PM-draadje voor deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Hallo, volgens mij gaat het om mij dit topic.

Allereerst lijkt het me gepast om mijn verontschuldigen aan te bieden.
Ik ben al vanaf begin af aan full member bij t.net en wil niks kwaad tegen t.net doen.

Ik zie dat mijn reactie bijzonder serieus word genomen. En wil dus zeker niet gebant hiervoor worden. Ik hoop dat dit dus ook niet gebeurd.

sorry,

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Robbie007 schreef op 01 februari 2004 @ 22:43:
Hallo, volgens mij gaat het om mij dit topic.

Allereerst lijkt het me gepast om mijn verontschuldigen aan te bieden.
Ik ben al vanaf begin af aan full member bij t.net en wil niks kwaad tegen t.net doen.

Ik zie dat mijn reactie bijzonder serieus word genomen. En wil dus zeker niet gebant hiervoor worden. Ik hoop dat dit dus ook niet gebeurd.

sorry,
Het is fijn dat je dat even zegt. Ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat er mensen een beetje in de war raakten van je reply, aangezien het niet direct duidelijk is dat dit een geintje is. Daarmee blijft het echter een geintje over iets negatiefs wat lang niet iedereen grappig vindt. Vergelijk het met als geintje opmerken dat je leuk pijnloos haren uit je hoofd kan trekken als je een chemokuur krijgt tegen kanker (iets overdreven om 't punt duidelijk te maken). Hopelijk heb jij (en anderen die het topic lezen) er wat van geleerd. Over bans oid hoef je je geen zorgen te maken, al blijft de reactie waarschijnlijk wel een -2 vanwege de bovengenoemde reden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

botoo schreef op 01 februari 2004 @ 21:38:
@De Kris: bedankt voor je medewerking in deze. Dat je je mening geeft is zondermeer zeer welkom, maar om te gaan roepen dat je het een +1 grappig hebt gegeven (die ik overigens niet terugvind), is imho niet meer dan dwarsliggen :|
Bij de moderaties zie ik slechts één +1 Grappig, en dat is gelijk de eerste moderatie. Ik denk dat die dus gegeven is voordat dit topic er, samen met de opschudding, was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Persoonlijk stoor ik mij er niet zo aan. Poster heeft duidelijk niet nagedacht voor hij op submit drukte. Ik laat hem op -2 staan omdat er kennelijk meer mensen zijn die hem daar vinden thuishoren dan hoger.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij bestaat er altijd nog zoiets als vrijheid van meningsuiting... En goed, dit komt wat rot over... Maar ook ik zie hier niet echt kwaad in... Denk dat er op tweakers/got genoeg dingen worden gezegd die je zou kunnen zien als 'oproepen tot' maar daar hoor je niemand over (goed, geen hele topics in iedergeval)... Denk trouwens dat als iemand een Ddos aanval zou willen plegen, hij dat best zelf kan bedenken, en niet eerst alle replies op t-net gaat zitten lezen (duidelijk een fan?) om vervolgens te denken, "hee, laat ik ze eens platleggen..."
Maargoed... ondertussen zitten we hier in mijn ogen onze tijd te verdoen... Wie van jullie lacht er niet om moppen over de ruggen van andere mensen/bevolkingsgroepen heen, maar worden pissig als ze zelf het onderdeel van de grap zijn...? Beetje schijnheilig in mijn opinie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Veel dingen worden vaak achteloos neergeschreven zonder eventuele gevolgen van zo'n reactie in te zien, of interpretaties die mensen er aan kunnen geven in te schatten. Aangezien een DDos aanval de kern van Tweakers.net raakt, zou het inderdaad beter kunnen zijn om zelfs de suggestie hiernaar te verwijderen, zwarte humor of niet. Een -2 kan dan ook in mijn ogen.

@MikeyMan, vrijheids van meningsuiting a la, maar je moet je aan de regels van tweakers.net houden. Het is hier niet Hyde Park Speakers' Corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, jullie hebben ook allemaal wel gelijk... ik probeerde alleen aan te geven dat onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" genoeg verschrikkelijke dingen worden gezegd die misschien strikt genomen wel veel erger zijn dan dat er een site een tijdje down is (wat natuurlijk op zich al erg is...) En dat we ons misschien wel druk maken om niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

MikeyMan schreef op 02 februari 2004 @ 00:13:
Jah, jullie hebben ook allemaal wel gelijk... ik probeerde alleen aan te geven dat onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" genoeg verschrikkelijke dingen worden gezegd die misschien strikt genomen wel veel erger zijn dan dat er een site een tijdje down is (wat natuurlijk op zich al erg is...) En dat we ons misschien wel druk maken om niks...
Het is niet niks voor iemand als * Kees die probeert om alles op serverniveau vlotjes te laten lopen. Het is ook niet niks, voor mensen die zich dagelijks uren inzetten om de site zelf draaiende te houden en in goede banen te leiden. Een vergelijking met 'een hoop andere erge dingen' is dan misschien wel terecht, maar als we gaan bekijken wat tweaken überhaupt voor betekenis heeft op wereldschaal bekeken, dan kunnen we meteen wel met een minderwaardigheidscomplex de stekker eruit trekken. ;)

Dit is niet onaardig bedoeld verder, ik snap ook precies wat jij bedoelt verder. Het enige wat ik maar wil aangeven, is dat het nogal lullig als als een gebruiker van T.net gaat roepen dat T.net ook wel eens geDoSt zou kunnen / moeten worden. Het bedrijf Tweakers.net BV *bestaat* uit en bij de gratie van een online site. Als de site down is, zijn er geen pageviews en dus geen bannerinkomsten, en bovendien is er de ergernis en mogelijk kosten. Voor mensen die zich betrokken voelen bij die site is het dan ineens best wel erg. :)

Vrijheid van meningsuiting is een recht. Maar het is een recht dat geldt voor de burger tegen de overheid; het is namelijk een klassiek grondrecht, dat zijn wortels heeft in de Franse Revolutie, toen de absolutistische vorsten aangepakt werden. Op een platform als Tweakers.net bepaalt de eigenaar in hoeverre hij de gebruikers van dat medium die vrijheid wil toestaan. Tussen burgers onderling is die vrijheid dus zeker niet onbeperkt (tegenover de overheid overigens net zo goed niet, maar dat ligt dus iets anders).

Tot slot: het is inderdaad geen halszaak, maar het is een reactie die niet gemist wordt als hij op -2 staat denk ik. Ik denk dat de argumenten om 'm uit het zicht te halen zwaarder moeten wegen dan de argumenten om 'm te laten staan. Het lijkt me in ieder geval goed om een signaal af te geven dat Tweakers.net niet van zulke suggesties of 'ongrappige' grapjes gediend is. :)
Met een uiteindelijke -1 score zou ik overigens ook geen grote problemen hebben. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 01 februari 2004 @ 23:26:
[...]

Bij de moderaties zie ik slechts één +1 Grappig, en dat is gelijk de eerste moderatie. Ik denk dat die dus gegeven is voordat dit topic er, samen met de opschudding, was :).
Jah, idd, die reactie was net gepost toen ik ze modde, ik zag er gewoon de grap van in, en ik ging er standaard wel van uit dat ie het niet bedoelde zoals het overkomt, + ging ik er eveneens van uit dat de gemiddelde FP-bezoeker er ietwat hetzelfde over dacht, niet dus, sowwy :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik had 'm ook al gezien voor dit topic er was, en ik vond om eerlijk te zijn ook wel dat ie goed stond op +2 grappig. Ik zag er ook gewoon de humor van in, en de schrijver bedoelde het wel degelijk goed en grappig. Maar het kan natuurlijk ook geïnterpreteerd worden als een oproep, maar daar heb ik even niet bij stilgestaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Volgende keer een dikke " ;) " onder dat bericht zetten. Sommige mensen hebben dat nodig om een grap te herkennen :X

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Laatst online: 09-09-2023
Volgende keer een dikke " " onder dat bericht zetten. Sommige mensen hebben dat nodig om een grap te herkennen
Helemaal mee eens.
Ik vind dat er toch wel eens een beetje al te paranoia gereageerd wordt. Je ziet toch vaak dat er halsmidijven gezocht worden achter sommige opmerkingen, die helemaal niet zo bedoelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:37:
[...]

Waar maak je dat uit op? Enige toelichting ontbreekt volkomen. En wat nou als het effect inderdaad is dat het een aantal gastjes wel strak/ stoer/ wreed/ gaaf/ 1337/ vul maar willekeurige breezah-term in, lijkt om dat daadwerkelijk te doen? Misschien is dat zijn intentie wel. Hij doet in ieder geval geen moeite om te laten blijken wat de bedoeling is.
Het is misschien minder zwaar bedoeld dan dat het overkomt

Woordje vergeten! :) Oepsie.. :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1