Toon posts:

Overzetten van HD naar HD

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen..

ik heb even jullie hulp nodig,

ik heb onlangs een extra HD gekocht; maxtor diamondmax plus 9 120 Gb 8 mb cache..
ik had al een 60 Gb HD in mijn computer zitten (op dit moment op 1 gb na helemaal VOL!!), met o.a. zear belangrijke data voor stage en school...
Nu wil ik uiteraard deze nieuwe HD gaan gebruiken als Boot-HD....
Wat kan ik het beste doen;
deze nieuwe meteen als master aansluiten; win XP installeren en later de oude erbij plaatsen??? ( is deze daarna dan nog anders te partitioneren met FDISK??)
als alles dan vervolgens is overgezet de oude HD herpartitioneren etc... (FDISK??)

of kan ik eerst beter de nieuwe als SLAVE aansluiten; winXP ziet hem dan als extra schijf neem ik aan?? dan alles eerst overzetten???
heb je dan geen last bij installatie winXP??? (aangezien deze dan partities wil maken neem ik aan???)

ik heb geen partition magic bij de hand, dus vroeg me af hoe ik het beste de nieuwe HD kan aansluiten en de boel kan overzetten; nogmaals; het over te zettem materiaal is bijna 60 gb, dus branden van cd's is geen optie.
:)

alvast bedankt voor jullie suggesties

Verwijderd

wat je zelf a lzegt, zet je 60GB op slave, nieuwe op master, installeer winxp, en vanuit daar zie je dan 2 schijven C: en D:, kopieren maar :)

Verwijderd

Topicstarter
ok; dat snap ik; kopeieren gaat wel...maar dan 2 dingen:
1) maakt het niet uit dat op de 60 gb schijf nog winXP ook opstaat?? (geen conflicten, bijvoorbeeld tijdens opstarten???)
2) na kopieren van alles wil ik dus de 60gb schijf her-partitioneren...
kan dat daarna dus gewoon met format ... en vervoglens fdisk laten draaien ??
of hoe kan ik dat het beste aanpakken????

alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon de nieuwe aankoppelen en WinXP erop zetten, daarna data overzetten en tenslotte de oude schijf herindelen :Y)

Mja, wel erg simplistisch dit, dicht dus.

Dit topic is gesloten.