Heb sinds kort een nieuwe ROUTER (SMC2804WBR) 4 x LAN 1x WLAN, deze WLAN gebruik ik voor mijn laptop. wat is nu het geval INTERNET verbinding werkt op alle 5 de computers, maar het delen van bestanden en printers wil met de laptop niet lukken krijg dan de melding: " Laptop is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegengsmachtigingen hebt." wat doe ik verkeerd???? alle 5 de computers hebben een unieke naam en zijn allemaal aangemeld bij MSHOME alle maal staan ze ingesteld om automatisch IP adressen te verkrijgen van de ROUTER
Zit er niet een extra firewall tussen vaste en mobiele netwerk in? Op mijn WL-500g zit er in ieder geval wel een firewall tussen LAN en WAN maar ook 1 tussen draadloos en metdraadnetwerk (allen zit die volgens mij in de omgekeerde richting
in ieder geval heb ik die uitgeschakeld)
Maar wekle besturingssytemen heb je draaien? Ook dat kan van belang zijn
Maar wekle besturingssytemen heb je draaien? Ook dat kan van belang zijn
guest account aan?
gebruikers bekend op alle machines?
firewall op notebook?
Hier al gekeken? [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]
gebruikers bekend op alle machines?
firewall op notebook?
Hier al gekeken? [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]
Probeer je heel toevallig met die 98-machine je laptop te bereiken?
Verwijderd
Over duidelijke topictitels gesproken 
Kun je nog even duidelijk vertellen wát je probeert te doen en wélke rechten je hebt ingesteld? Ik kan je niet echt meer volgen. Je probeert met de laptop op de Windows XP-bak te komen en je krijgt een error dat je niet op "LAPTOP" mag komen
Heet die XP-bak LAPTOP? Klik je wel de goede aan?
Kun je nog even duidelijk vertellen wát je probeert te doen en wélke rechten je hebt ingesteld? Ik kan je niet echt meer volgen. Je probeert met de laptop op de Windows XP-bak te komen en je krijgt een error dat je niet op "LAPTOP" mag komen
Okee... je probeert met je laptop MET xp daarop, een XP-machine aan het vaste netwerk te bereiken?Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:31:
nee met de laptop een win XP machine
Verder is het mij ook een raadsel geworden wat je nou wil en hoe je het wil hebben....
op die pc draait win xp home en op de laptop win xp pro. als ik nu kijk bij netwerklocaties zie ik wel pc-woonkamer en de laptop, maar kan hier geen gegevens van lezen. andersom zie ik op de laptop alleen laptop staan en verder niets.
Vraag de IP-nummers eens op van de 2 pc's (ipconfig /all in 'dos'-venster)
Pagina: 1