Hoe lang wachten tussen FSB overclock?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 09:56
Ik heb eerst de search gebruikt en de faqs gelezen, maar vreemd genoeg kon ik het antwoord op mijn vraag niet vinden. Ik zie overal dat je je processor met stapjes moet overclocken. Maar ik kan nergens vinden hoeveel tijd er tussen die stapjes moet zitten. Is dat een uur? Een dag? Een week?

Mijn systeem:
AMD XP2000+ (spire koeler, loopt nu op 1756 mhz (eerst 1667), na fsb verhoogt met 8 )
mobo: MSI KT3 Ultra
Een Gforce mx440.

Na een anderhalf uurtje stevig gamen (NFSU) loopt mijn CPU @ 54 graden, en mijn mobo @ 38. Nu wil ik graag advies, hoe lang ik moet wachten totdat ik de FSB nog eens met 5 kan verhogen? Of zeggen jullie dat mijn overklok zo wel genoeg is en dat ik moet stoppen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Je moet gewoon doorgaan totdat het duidelijk fout gaat. Als je zekerheid boven alles wilt kan je een burn in test doen of een tijdje een zwaar programma draaien, maar je kan ook gelijk voor het extreme gaan en na bijvoorbeeld een kwartiertje al wat hoger proberen. Gaat het zichtbaar fout dan klok je 'm een klein beetje terug totdat het wel goed lijkt te gaan :)

The devil is in the details.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dat is een onzinnige vraag. je moet het met stapjes doen om te kijken of het stabiel blijft. Zo ja, dan kan je proberen iets verder over te clocken. En je kan op de temperatuur van je cpu letten. Daarom niet in 1 keer heel hoog zetten.

En je temps. zijn nog wel ok, je zou eventueel nog iets kunnen OCen...

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 01-02-2004 16:01 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Je kan je FSB gewoon blijven verhogen nadat je weer een rondje 3dmark01/03 of bf1942 stabiel hebt gedraait, iig iets dat nogal wat van je systeem vraagt. Zolang jij geen vastlopers krijgt dan kan je door blijven gaan. Hou wel je temps in de gaten ;)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

Cozm0

Unf!

tip: kijk VOOR je te ver gaat hoe je je bios kan resetten naar default settings
is namelijk erg lastig om te doen als je pc niet post :D

meestal met een jumper op je mobo

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

ik doe altijd verhogen..ok hij boot...verhoger...ok hij boot nog...verhogen :) :p

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Uuh das niet egt slim wat jij doet Navi. Je moet wel controleren of je systeem nog stabiel is. Het kan altijd nog fout gaan als hij windows moet laden, al genoeg ervaring mee hier :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bee.nl op 01-02-2004 16:06 ]

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 09:56
Aha, gelukkig, ik kan nog wat verder ocen :)
Tja, ik ben helemaal nieuw op overklokken dus wilde niet meteen te hard van stapel lopen en een fikkie krijgen. Voor de zekerheid dus. Maar als je de fsb gewoon kan verhogen als alles stabiel is, dan gaat hij nu meteen weer omhoog!! :7

Verwijderd

dan moet ie wel nog stabiel draaien ook ;) Als hij boot, das al goed, maar dan moet hij nog stabiel zijn ook

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De stapje's zijn inderdaad alleen maar om na elke stap ff een test te doen of het systeem nog stabiel is... Zodra dit het geval is gewoon doorgaan met weer een stapje verhogen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Prime95 en Memtest86 zijn ideale programma's om te testen of je systeem nog stabiel is.
Memtest86 test alleen je geheugen, en Prime95 alleen je processor of processor+geheugen(instelbaar).

🖥️ | 🚗

Verwijderd

ja was ff vergeten, meestal doe ik ff 1 PiFast...als die het doet gaat hij nog hoger!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is basic OC kennis, dat je leert door te proberen. De beste tips ter wereld wegen daar niet tegenop, dat is gewoon eigen ervaring. Vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.