onkyo a-801 en jamo x 870

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94675

Topicstarter
ik heb nu al een tijdje de onkyo a-801. maar mijn speakers technics sb-3430 zijn niet goed meer.

nu zou ik wel eens willen weten wat de specs van deze onkyo zijn. weet iemand dat misschien?

wand ik wil nieuwe speakers er bij kopen. namelijk de jamo x 870. heeft iemand daar ervaaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 94675 op 01-02-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
offtopic:
is die jamo geen b-merk???

nee geintje jan, lijkt mij goed spul :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Ga naar de betere audiozaak en ga ze beluisteren, een ander kan het heel mooi vinden maar misschien jij niet. Smaken verschillen. Kwalitatief is het goed spul allemaal, maar je moet het beluisteren om het te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik woon in nijverdal. en ik weet geen echt goede audiozaak bij ons ik de buurt waar ik even heen kan om ze te beluisteren. en die onkyo weet iemand toevalig wat de spec van dat ding is. mijn stikker is er af. ik kan op google of zo hellemaal niets over de ze versterker vinden

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 94675 op 01-02-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:37

Xanax959

relax...

Ik zie wel 801 A bij google voorbij komen. Wat is het EXACTE typenummer?

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op de voorkant staat alleen onkyo a-801. en zoals ik al zei er zit geen stikker meer op dus verder weet ik niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kent iemand deze versterker. of heeft iemand ervaring met deze luisprekers?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 18:52
Ik heb niet specifiek ervaring met deze setup. Ik heb alleen wel twee Jamo's E350 aan een Onkyo TX-SV535. Ik vind dit prima klinken. Onkyo heeft is tamelijk goede reputatie in het weergeven van stemmen. En Jamo staat bekend om hun behoorlijke bassen en ietswat afwezige middentoners. De X-serie is geloof ik vooral gebouwd voor dance, trance, hardcore en weet ik wat voor vergelijkbare muziek. Grofweg is de X870 een hippe E870 speciaal voor dit soort doeleinden. Overigens zal andere muziek ook wel goed klinken, want ik vind mijn combi toch beter klinken dan de NAD met Dynaudio's van een kennis (sorry audiofielen :7 ) Er zit namelijk een lekker vol en rustig, helder geluid in. En ik denk dat verschillende merken toch een typerend geluid voortbrengen.

Overigens vraag ik me af of je Onkyo misschien geen R-801A heet. (is het een DVD-receiver?) In dat geval heb je 20 watt (@4ohm) te besteden. De X870's zijn niet zo gevoelig (91db), dus je moet uitkijken dat je je versterker niet snel tegen de max aankrijgt.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een stereo versterker van ongeveer 9 jaar oud maar klinkt nog steeds supper. volgens mij is het 2*75 watt wist een collega van mij te vertellen maar dat wist hij niet helemaal zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Wat voor muziek luister je ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
De door de fabrikanten opgegeven waarden van bijvoorbeeld Watt, zijn totaal niet met elkaar te vergelijken en zeggen heel weinig. Elke fabrikant meet dit op andere manier zodat vergelijken geen reëel beeld oplevert.
Over het algemeen geven de wat meer 'gerespecteerde' merken zoals bijvoorbeeld Onkyo, NAD, Marantz etc wel wattages op die ze ook echt kunnen leveren. Maar dan nog geeft het aantal watt absoluut geen beeld van de kwaliteit van de versterker en hier moet dan ook absoluut geen waarde aan gehecht worden.

EDIT:
Als je wilt kijken of die Jamo's goed klinken op je versterker moet je gewoon een afspraak maken met de winkel waar je ze wilt kopen om je versterker erop uit te proberen. Een goede winkel wil hier altijd aan meewerken.

Mijn ouders hebben laatst Kef Q4's gekocht en die sturen ze aan met een dik 15 jaar oude Philips 55 Watt versterker, en het geluid is gewoon prima. Een betere versterker zou nog meer geluidskwaliteit leveren, maar dat kan later altijd nog.

[ Voor 33% gewijzigd door StarTAC op 03-02-2004 13:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik luister trance dance muziek. lekker harde bassen zijn daar bij belangrijk en een goed sukje hoog. en volgens mij hebben die luidsprekers dat in zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Voor de wat hardere stijlen is het zeer zeker geschikt die speakers :D Voor akoestische muziek zijn ze minder geschikt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Als de bassen je toch tegenvallen met die versterker, dan raad ik je de Nad C320BEE aan. Ik heb mijn Sony TA FE530R (2x 90 Watt) vervangen door deze versterker, en ik hoor opeens 'echte' bass door mijn Quad 11L speakers :) Vette bass doch natuurgetrouw!

iRacing Profiel

Pagina: 1