Toon posts:

[WinXP] Vaag probleem met internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Guys,
Eerst ff mijn config;

MSI KT6 Delta (lan broadcom 440x en Sata)
1700+ athlonXP @ 1,51ghz
2x 256 mb ddr-sdram @137mhz
PCI hauppage wintv/radio/teletekst kaart
PCI HCF-modem (conexant)
IBM IC35L080AVVA07-0 80gb
Wester Digital WD800JB-00CRA1 80gb
Windows XP pro-nl servicepack 1 plus alle updates.
macafee virusscan en firewall
alcatel ethernet modem
ADSL-start van Xs4all

het probleem:

Mijn internetverbinding valt regelmatig uit dit gebeurt met vaak als ik ga downloaden en wanneer ik veel datastroom tegelijk genereer, hierbij loopt explorer vaak vast. wanneer ik dan afsluit geeft tie vaak afsluitproblemen zoals connectiontray en hiddenfax of ctfmon die niet afsluiten, vervolgens blijft het systeem hangen op het blauw afsluitscherm "instellingen opslaan etc" en moet ik hem handmatig afsluiten. wanneer ik DAP gebruik loopt het dataverkeer lekker tot maximaal 7 mb daarna lijkt het wel of de kraan dichtgedraait wordt.

Wat ik er al aan heb gedaan;

eerst windows opnieuw geinstalleerd op nieuwe schijf
adaware 6, spybot search and destroy, HijackThis, CWShredder, kazaabegone, cleaner4 alle mogelijk anti virus en spyware programmas die ik in Got kon vinden.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
Deelt je netwerkkaart een IRQ met een ander device?
Ik heb ook ooit zoiets gehad. Mijn netwerkkaart had dezelfde IRQ als m'n videokaart.
Netwerkkaart eruitgehaald, drivers uninstalled. Daarna netwerkkaart in een ander PCI slot gezet en mijn probleem was opgelost.

edit: gezien je netwerkkaart onboard zit, zou je een ander device in een andere PCI slot kunnen zetten (als die op dezelfde IRQ zit als je netwerkkaart)

[ Voor 24% gewijzigd door medendo op 01-02-2004 14:44 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Titel even aangepast, zodat hij voldoet aan de Windows Operated Systems - Policy

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist me modem en die hauppage verwijderd en me datastroom kicks weer ass!!! echt relaxed

thanx memendo las ik iets voor je kan doen tel me!!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb dus zaterdag 2 kt6 delta moederborden gekocht (zelfde specificaties als hierboven)
beide pc's doen het voor de rest prima (ook op inet).

maar zodra ik dus van een file van computer naar computer wil kopieren (met 100mbit hub ertussen) stop de file halverwege en schakelt de LANpoort van mijn pc uit. De enige manier om erna nog verbinding te krijgen is door mn hele pc rebooten.

Na dit topicje gelezen te hebben heb ik nog even gekeken naar de irq's van de lanpoort en mijn geluidkaart (enige gebruikte pci poort) waarbij de lan irq18 staat en de geluidskaart irq17

(ik zie net dat het verplaatsen van data van en naar mn xbox via ftp wel prima gaat @ ongeveer 6mb's)

Waar kan dit aan liggen ?

owja, en is er ergens in windows waar ik alle irq's kan zien, met de bijbehorende apparaten?

[ Voor 8% gewijzigd door coady op 02-02-2004 15:29 ]