Toon posts:

NEC DvD RW ND-2500A - ik wil op 1x speed branden..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds twee weken probeer ik een DvD te branden. Helaas is de kwaliteit nogal slecht, het beeld "hikt" nogal bij het afspelen. Ik wil dus proberen om op 1x speed te branden. Op internet heb ik al (via Google) gevonden dat dit in de brander gelimiteerd kan zijn, maar daar neem ik eigenlijk geen genoegen mee.

Is er een manier om de brander op 1x speed te laten branden? Dat me dit een uur kost maakt niet uit, tijd zat, en er zijn andere PC's om me op te vermaken ;)

Indien dat niet mogelijk is, dan is mijn tweede vraag eigenlijk, hoe kan ik dit "hikken" voorkomen?

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 16:03
Als het beeld gaat "hikken" bij het afspelen ligt het denk ik meer aan de kwaliteit van de disc (bepaalde spelers kunnen niet alle merken / soorten even goed lezen) of aan de speler dan aan de snelheid waarop deze gebrand is. Heb zelf al heel wat dvd's gebrand op 4 speed en heb nooit problemen met afspelen.

Zou eerst eens proberen een ander merk of ander soort media te gebruiken (ik weet niet of je nu +r, +rw, -r of -rw gebruikt) of de dvd die "hikt" op een andere speler te testen.

Ik heb overigens traxdata, fuji en datawrite dvd+r gebruikt en die spelen perfect af in mijn eigen Pioneer 717 en Xbox en in diverse dvd spelers van kennissen. Mijn Pioneer 717 heeft echter gigantisch veel problemen met het afspelen van dvd+rw (heb geen dvd-r en dvd-rw getest).

Op de vraag hoe je geforceerd op 1 speed kan branden heb ik geen antwoord. Mocht je hier niet uitkomen dan kan je altijd een 1 speed disk aanschaffen en het daarmee testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Erikdevries op 01-02-2004 15:04 ]