Nieuwe HD, weer een maxtor?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
mijn HD is net gecrashed, dus ik moet een andere gaan kopen.
nu heb ik altijd maxtor gehad, en dat is volgens mij ook gewoon goed.
of zal een seagate of een WD beter zijn?

en is S-ate ook backwardscompatible met ide? want mijn comp kan tot ide-133 maar heeft geen s-ata. maar als ik in de toekomst een nieuwe mobo ga kopen die dat wel ondersteund is het misschien makkelijk als ik al een S-ate hd heb.

Alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
_MB_ schreef op 01 februari 2004 @ 14:19:
mijn HD is net gecrashed, dus ik moet een andere gaan kopen.
nu heb ik altijd maxtor gehad, en dat is volgens mij ook gewoon goed.
of zal een seagate of een WD beter zijn?

en is S-ate ook backwardscompatible met ide? want mijn comp kan tot ide-133 maar heeft geen s-ata. maar als ik in de toekomst een nieuwe mobo ga kopen die dat wel ondersteund is het misschien makkelijk als ik al een S-ate hd heb.

Alvast bedankt.
Een S-ATA schijf op een P-ATA aansluiting gaat je niet lukken. Als je geen nieuw moederbord wilt kopen, dan zul je een S-ATA controllerkaart moeten kopen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
niet goed gelezen. 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Br@m op 01-02-2004 14:26 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Remy

I usually get 100% accuracy

Japie_17 schreef op 01 februari 2004 @ 14:24:
[...]

Een S-ATA schijf op een P-ATA aansluiting gaat je niet lukken. Als je geen nieuw moederbord wilt kopen, dan zul je een S-ATA controllerkaart moeten kopen.
Gaat wel lukken, er zijn gewoon S-ATA >> P-ATA converters te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/drives/sata_converter/IMAGE046.jpg

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik zou kiezen voor een WD, ik gebruik ze al sinds het 486-tijdperk en er is nog nooit een gecrashed.

gewoon goed spul :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12
ReemF schreef op 01 februari 2004 @ 14:26:
[...]

Gaat wel lukken, er zijn gewoon S-ATA >> P-ATA converters te krijgen.

[afbeelding]
Picje is van een precies de andere kant op convertor ;)

Je kan ook een simpel SATA kaartje inderdaad kopen, zal niet veel duurder zijn dan zo'n convertor, en je houd meteen je ide poorten vrij en profiteerd van de sata snelheid enz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle HDD's zijn tegenwoordig gewoon prima. De verschillen zitten 'em vooral in prestaties, geluidsniveau, prijzen en garantieregelingen. Lees wat reviews en struin door de StorageReview Database en je weet genoeg. Hierover is de FAQ van dit subforum vrij duidelijk. Neem daarin een kijkje B)

Wat betreft PATA <-> SATA: er bestaan PATA » SATA convertertjes, waarmee je PATA schijven aan een SATA controller kan hangen. Maar omgekeerd bestaat niet. Je kan ook een PCI SATA controllerkaartje kopen en deze in je mobo prikken en dan weer daarop SATA schijven hangen :Y)

Al met al wel erg simplistisch en gewoon zélf uit te zoeken. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.