[XP] Half-Life als Windows Shell*

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
is het mogelijk om een gebruikers account aan te maken en als je daar mee inlogd dat hij gelijk Half-Life start als de Windows shell zeg maar, dus geen start menu en zo meer

als je het spel afsluit dat hij windows weer afmeld en je weer gewoon kan aanmelden

als dit niet kan dan een andere oplossing ? ik wil in ieder geval dat het spel gestart wordt en dat je nergens bij kan komen

BarryMel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al even op de site van 'Half-life' gekeken ? Je kan met een snelkoppeling in je 'Documents and Settings\User\Start menu\programmas\startup' het spel automatisch starten.

Misschien is je vraag ook iets beter op z'n plek in Spielerij - Problemen & Vragen. Ssngzien het hier een problem met een game betreft.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nee zo niet.

Bijvoorbeeld, net als litestep, halflife als shell instellen.

Volgens mij moet je in win.ini of startup.ini ergens shell=C:\games\hl\halflife.exe zetten ipv c:\windows\system\explorer.rexe :Y)

Siditamentis astuentis pactum.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
klopt maar tegenwoordig willen ze alles doen via de registry daar staat het ook in
en jouw manier is voor iedereen niet per user

maar start eens gpedit.msc op daar kan je het namelijk ook instellen

[ Voor 14% gewijzigd door Barracuda op 01-02-2004 15:48 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
gewoon explorer vervangen wil niet, aangezien halflife geen uitlog gegevens verstuurd als je het afsluit

je zal een eigen .exe moeten maken die zorgt dat halflife gestart en gesloten word, en kijkt dat als hl gesloten word hij je afmeld in windows

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

kan ook met een batch script... win32.exe +parameters

makkelijkst is dan, batch file in startup dir
inhoud daarvan ongeveer zo:

- explorer aflsluiten
- half-life opstarten
- uitloggen

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\shell ... explorer.exe vervangen.. klaar!

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

dan heb je het dus voor ALLE gebruikers ingesteld...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

StratoFarmer schreef op 01 februari 2004 @ 16:35:
dan heb je het dus voor ALLE gebruikers ingesteld...
handig toch? :9 heeft je zus/broer/partner/moeder/vader ff pech gehad..

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

henkleerssen schreef op 01 februari 2004 @ 16:38:
[...]

handig toch? :9 heeft je zus/broer/partner/moeder/vader ff pech gehad..
Jij ook :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De key die henkleerssen geeft kan je (als ik het me goed herinner) ook opgeven in HKEY_CURRENT_USER zodat je het idee krijgt wat de topicstarter wil.

Zelf gebruik ik een soort gelijk iets, maar dan met een batchfile, die iets gelijk achtigs aan dit doet:

code:
1
2
3
4
@ECHO OFF
CLS
start /wait halflife.exe 
shutdown

In ieder geval - geef nog eventjes aan over welk operating system we het hier hebben zodat ik je topic titel even kan aanpassen. Zie ook onze mooie policy bovenaan dit forum :)

• barrymel
elevator schreef op 01 februari 2004 @ 21:47:
De key die henkleerssen geeft kan je (als ik het me goed herinner) ook opgeven in HKEY_CURRENT_USER zodat je het idee krijgt wat de topicstarter wil.

Zelf gebruik ik een soort gelijk iets, maar dan met een batchfile, die iets gelijk achtigs aan dit doet:

code:
1
2
3
4
@ECHO OFF
CLS
start /wait halflife.exe 
shutdown

In ieder geval - geef nog eventjes aan over welk operating system we het hier hebben zodat ik je topic titel even kan aanpassen. Zie ook onze mooie policy bovenaan dit forum :)
ik ga het vanavond even uitproberen :) het gaat om Windows XP

hoe kan ik de titel veranderen ?

BarryMel

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik pas je topic titel even aan :)

• barrymel
elevator schreef op 01 februari 2004 @ 21:47:

code:
1
2
3
4
@ECHO OFF
CLS
start /wait halflife.exe 
shutdown

ik heb er het volgende van gemaakt :

code:
1
2
3
4
@ECHO OFF
CLS
start /wait /d"C:\Program Files\SIERRA\Half-Life\" HL.exe -game Immersion
shutdown /l

werkt echt perfect :)

alleen zou het mooi zijn om voor die start regel nog een commando te zetten
om explorer te sluiten want als je ALT+TAB doet kan je nog terug in windows komen

NET STOP werkt helaas niet omdat explorer.exe geen Service is..........

iemand een oplossing hier voor ?

BarryMel

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je met alt+tab nog in 'Windows' kan komen - bedoel je denk ik dat je dan je start menu en dergelijke hebt? Vermoedelijk heb je die batchfile dan in je startup folder gezet, en niet in de Shell key van de registry zoals ik hierboven aangaf? :)

• barrymel
elevator schreef op 02 februari 2004 @ 19:03:
Als je met alt+tab nog in 'Windows' kan komen - bedoel je denk ik dat je dan je start menu en dergelijke hebt? Vermoedelijk heb je die batchfile dan in je startup folder gezet, en niet in de Shell key van de registry zoals ik hierboven aangaf? :)
klopt, staat in startup , als ik die shell er van maak dan sluit hij toch niet af omdat hij geen shutdown commando stuurd zoals hier een stukje terug staat ?

BarryMel

• elevator
  • Niet online

elevator

Je bedoelt [rml]BasieP in "[ XP] Half-Life als Windows Shell*"[/rml] ? Daar gaat het dan ook over die exe direct als 'shell' te gebruiken - je moet dan ook die batchfile gebruiken.

• barrymel
nou heb um als windows shell gezet dat Batch bestandje in de current user, dat werkt dus

maar dan kan je nog crtl + alt + del doen en kan je taakbeheer starten en als nog iets uitvoeren...... is daar nog iets aan te doen ?

BarryMel

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Taskmon.exe renamen ofzo?

Verwijderd

elevator schreef op 02 februari 2004 @ 10:16:
Ik pas je topic titel even aan :)
Mischien is het handig als je het gelijk even uitlegd....

• barrymel
dat kan niet want dan werkt het ook niet meer bij personen waar het wel mag.......

het is trouwens taskmgr.exe :)

maar is het niet mogelijk om in een policie op te geven dat taskmgr.exe niet te starten is ?? dus bepaalde files op geven die niet gestart mogen worden ?

BarryMel

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
je zou dit misschien met een speciale gebruiker kunnen doen die geen rechten heeft tot het oproepen van programma's? Ik weet alleen nog of dat mogelijk en gewenst is.

Human Bobby

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:48:
Mischien is het handig als je het gelijk even uitlegd....
Je replied in dit topic om mij hierop te wijzen? :)
[rml]elevator in "[ XP] Half-Life als Windows Shell*"[/rml]

Overigens - je zou idd filepermissies op taskmgr.exe kunnen zetten dat je het niet mag starten - volgens mij is er ook een policy om de taskmanager te disablen :)

[ Voor 21% gewijzigd door elevator op 08-02-2004 01:02 ]

• barrymel
ik heb in de windows map op taskman.exe en in system32 op taskman.exe en taskmgr.exe de rechten verwijderd en dat werkt :D je krijgt geen foutmelding of zo, je kan er gewoon niet meer bij, thanks

BarryMel

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:01

AirX

Tweak Guru

Nog even als xtra mogelijke oplossing ;):
Je kunt het idd in het register proppen. Verder moet je ook explorer.exe afsluiten met bijv pskill.exe ofzow, als je ffe googled vind je het wel. Als je Explorer.exe afsluit dan gaat je startmenu ook meteen pleite :)

[ Voor 21% gewijzigd door AirX op 11-02-2004 07:48 ]

• barrymel
AirX schreef op 09 februari 2004 @ 19:04:
Je kunt het idd in het register proppen. Verder moet je ook explorer.exe afsluiten met bijv pskill.exe ofzow, als je ffe googled vind je het wel. Als je Explorer.exe afsluit dan gaat je startmenu ook meteen pleite :)
ja is dus niet meer nodig, ik heb de shell dus vervangen zoals hier boven beschreven

BarryMel

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

http://www.brembs.net/litestep/win2k.html

Dit gaat over LiteStep hoe je die per gebruiker kan instellen als shell, maar lijkt mij dat dat ook met Half-Life kan.

• barrymel
barrymel schreef op zaterdag 07 februari 2004 @ 18:23:
nou heb um als windows shell gezet dat Batch bestandje in de current user, dat werkt dus

maar dan kan je nog crtl + alt + del doen en kan je taakbeheer starten en als nog iets uitvoeren...... is daar nog iets aan te doen ?
we zijn 1,5 jaar verder :-) pc opnieuw geinstalleerd, xp met sp2 er op

en weer in de volgende regel :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Shell toegevoegd met daar mijn Batch bestandje in, maar ik kom gewoon telkens in explorer met startmenu en zo, ik heb het vergeleken met andere pc's waar het nog goed op staat
en dat is dus precies het zelfde.......... is er iets veranderd met SP2 ?

--------------------------------------------------------

Voutje.......... ik had bestand.exe ingevuld in plaats van bestand.bat.......

Sorry

[ Voor 10% gewijzigd door barrymel op 11-10-2005 15:34 ]

BarryMel

Pagina: 1