Raptor als bootschijf werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb dus pas een Raptor 36 Gb gekocht. Ik heb hierop Windows XP geinstalleerd en dat ging prima. Ik kan alleen in mijn bios (Chaintech 7NJS Ultra, Nforce2-400) niet instellen dat hij hier van af moet booten :(
Er is niks aan de hand als ik alleen die Raptor erin laat, maar op het moment dat ik dus een gewone IDE schijf erbij plaats wil hij van die schijf booten. Ook als staat er geen besturingssysteem op. Hij geeft dan de melding: NTLDR ontbreekt

Ik heb die ATA schijf al geprobeerd als slave of master in te stellen maar dat maakt allemaal niks uit.
Ook in de bios heb ik al geprobeerd alles op disable te zetten en Boot other device op enable. Ook dat werkt niet.....
Ik heb ook al gekeken op got maar ik kan geen vergelijkbaar probleem vinden. Waarschijnlijk is het iets simpels ;)

Wie heeft voor mij de/een oplossing?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:23
Kijk hier eens voor een oplossing: 3 Hardeschijven NTLDR ontbreekt

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
ben erachter :)

Na nog meer zoeken op internet heb ik hem op SCSI gezet als eerte boot! En dat werkte dus.. niet echt logisch en het staat ook niet in de handleiding..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
niet echt logisch
Toch wel, als je bedenkt dat een Serial-ATA in 99,9% van de firmware/software als SCSI controller wordt herkend en behandeld...

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
koraks schreef op 01 februari 2004 @ 16:44:
[...]

Toch wel, als je bedenkt dat een Serial-ATA in 99,9% van de firmware/software als SCSI controller wordt herkend en behandeld...
Lijkt mij toch vrij simpel om dat in de bios op te nemen: SATA ...
Maar als je dat weet is het inderdaad simpel!!