[NL-Domein] Gebonden aan ADR?

Pagina: 1
Acties:

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 22:23
Als ik de gegevens van mijn domein op www.sidn.nl bekijk dan zie ik staan:
Gebonden aan ADR? ja

Geen idee wat dit betekent. Kan het ook niet vinden op de SIDN site. Op de GoT-search vind ik niks, wie helpt?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
Wat is de betekenis van “Gebonden aan ADR”?
Voor een .nl-domeinnaam betekent “Gebonden aan ADR” dat de betreffende domeinnaam onderworpen is aan de “Regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage” (ADR staat voor Alternative Dispute Resolution, de Engelse term voor alternatieve geschillenbeslechting). Enkel .nl-domeinnamen die na 29 januari 2003 zijn aangevraagd, verhuisd of een wijziging domeinnaamhouder hebben ondergaan, vallen onder deze arbitrageregeling. Eveneens is arbitrage mogelijk wanneer voor “oudere” .nl-domeinnamen de houder zich vrijwillig onderwerpt aan arbitrage.

Meer informatie over de “Regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage” vindt u op de SIDN-website onder de rubriek "Algemeen | Voorschriften | Regeling voor .nl-domeinnaamarbitrage".
Bron: http://www.sidn.nl/sidn/f...is_van_Gebonden_aan_ADR_/

[ Voor 89% gewijzigd door simon op 01-02-2004 14:09 ]

|>

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 22:23
Bedankt, kan een slotje op.

Verwijderd

Dat heeft te maken met de nieuwe regelgeving die vorig jaar januari is ingevoerd. Domeinnamen die voor die tijd zijn geregistreerd en niet meer zijn aangepast, vallen nog onder de oude regeling, de domeinnamen die of daarna nog zijn aangepast of geregistreerd zijn vallen er wel onder.

Edit:
Simon heeft de link :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 14:11 ]

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
deze arbitrage is trouwens niet bindend .. je kan als .nl houder na deze arbitrage besluiten om alsnog naar de rechter te gaan.