[Farcry]Zie alles blauw

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
kvraag het nog een keer , waarom is mijn hele farcry game , blauw als ik een newgame start , of laadt , mijn menu is gewoon in kleur etc. maar als ik een game opstart dan zie ik mijn radar en wapens onderin en de lucht . voor de rest is de omgeving helemaal blauw.
mijn sys is , p!!! 902 mhz , 640 sdram , geforce 2 mx400 , win xp ( zonder sp1 )
en nieuwste forceware. ik heb al geprobeerd in verschillende modussen. ( zoals 640 x ... en 800 x 600 maar niks helpt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Far Cry spelen met die specs is sowieso al zelfmoord :P. Vooral die gf 2 mx 400 zal het niet kunnen trekken. (tenzij je alles op low zet en een res van 640x480 doet)

Je zou nog kunnen proberen te reinstalen dwz de game en de driver van je vidkaart.

Xbox Live ID:Notna8310

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Tjah, mijn GF4ti4200@XP2200 hapert al als de ziekte als alles op full staat, dus zal die gf2 te langzaam zijn of te weinig ondersteunen.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Je Pc is niet helemaal up to date.. maar ik draai hem ook met een geforce 2 mx
Misschien moet je even andere drivers proberen. Forceware is volgens mij meer bedoelt voor de nieuwe generatie Geforce kaarten. Ik kan het spel gewoon spelen met deze drivers : http://www.3dchipset.com/...icial/nvidia/nt5/4523.php
.. en heb je dx 9.0 wel geinstalleerd?

• k5052
ja , ik weet dat het zelf moord is om dit met deze pc te spelen , ik wacht daarom ook op me nieuwe pc pIV 3,0 ghz , 1 gig ddr400 , ati radeon 9800 pro :9~
maar ik had hem geprobeerd met de oudere driver maar toen deedt die hetzelfde en directx heb ik ook 9.0b :)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Eerst deed hij het bij mij ook goed dag later had ik percies hetzelfde. Weer opnieuwe geinstalleerd en hij doet het gewoon weer.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• k5052
kheb het geprobeerd , maar helaas...

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Je zegt dat je Service Pack 1 niet hebt, probeer dat eens te installeren?

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
ik heb ook een vraagie over far cry, ik zie inplaats van mooie schaduwen op rotsen rare puntige zwarte vlakken. Hoort dit :+ (ontiegelijk lelijk overigens! :r)
Als het hoort hoop ik dat ze daar nog wat aan gaan doen :) ik heb ut in de demo en ook in de mp beta :(

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een 2100XP 768ram 5900FX en hetzelfde probleem (met demo en full game)!

Ik weet niet wat het is, maar je kan in je config file r_driver veranderen van direct9d na opengl en dan loopt hij wel in kleur alleen nog half verknaakt (berge zijn roze en dat soort shit).

Ik heb de game pak en beet 5 minuten gespeeld, niks aan :P!

hopelijk komt er een oplossing, misschien dat ik er dan wel meer fun uit haal, het ligt iig niet aan je rotte systeem! :)

ps: ik heb sp1 ook niet geloof ik ? Is dat de oplossing? Ik wil liever niet mijn windows verneuke door zo'n update, of zal de schade meevallen?

[ Voor 15% gewijzigd door nijntje82 op 18-03-2004 11:25 ]

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:34
hmm ja ik had dus precies hetzelfde probleem.... dus heb ik em in config.cfg van Direct3D9 naar OpenGL gezet en dan werkt ie wel..
heb een tbird 1.4GHZ, 768 DDR, GForce 4 TI4400 ... is het zo dat opengl minder mooi is als direct3d9?

anyway 2e probleem dat ik has was de error EXCEPTION_ILLEGAL_INSTRUCTION
dit valt op te lossen door Lightning op low te zetten.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

Haan

dotnetter

Ik had het ook en het was over toen ik 3d en OpenGL settings in windows op max kwaliteit zette 8)7 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

• tK0wnZ
hantheman.tk schreef op 18 maart 2004 @ 16:15:
Ik had het ook en het was over toen ik 3d en OpenGL settings in windows op max kwaliteit zette 8)7 8)7
waar stel je dat precies in dan?

• Haan

Haan

dotnetter

tK0wnZ schreef op 18 maart 2004 @ 16:25:
[...]

waar stel je dat precies in dan?
Gewoon in eigenschappen van beeldscherm->instellingen ->geavanceerd

Heb ati kaart trouwens, maar bij nvidia kom je er op dezelfde manier

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20
Ik heb een ander probleem op 2 systemen:

Mijn PC1 (zie sig): Na 10 minuten spelen hangt de pc finaal (bij andere spellen nooit last van)
Mijn Laptop1: Eerste 5 mins spelen lekker vloeiend. Daarna krijg ik ineens 0.1 fps beeld wil niet meer bewegen.. dan wacht je 20 seconden en zie je weer een frame.. wacht je weer.. zie je weer een frame.. en dan.. opeens.. loopt hij weer vloeiend. en 30 seconden later weer hetzelfde gezeik.

PS: Op mijn PC1 nieuwste en eerdere catalyst geprobeerd, geen resultaat.
Op mijn Laptop1 nieuwste omega drivers getried.. nog steeds zelfde idee

Heb al geprobeerd op beide pc's de settings zoals ANISO en AA op minimaal te zetten, maar ook dat mocht niet baten.

• tK0wnZ
hantheman.tk schreef op 18 maart 2004 @ 16:30:
[...]

Gewoon in eigenschappen van beeldscherm->instellingen ->geavanceerd

Heb ati kaart trouwens, maar bij nvidia kom je er op dezelfde manier
hmm fijn is dat die opties kan ik nergens vinden :x
er staat bij niks over opengl of direct3d

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

RaZoRhEaD schreef op 18 maart 2004 @ 16:32:
Ik heb een ander probleem op 2 systemen:
Dan raad ik aan om zelf een nieuw topic aan te maken, lees Lees dit voor je een topic opent/een reply post! eerst goed door.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Mauluz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11-2008

Mauluz

Why me?

(CPU) 1-AMD Athlon™ 64 Processor 3200+, 2002MHz (0% Load)
(RAM) usage: 505/1023MB (49.36%)
(GFX) NVIDIA GeForce4 Ti 4600, (Display) 1600x1200/32bit/75Hz
(OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600)
(installed for) 2w 3d 4h 11m
(uptime) 5h 9m 37s
(HDDs) 225GB/409GB(55%) free

M'n Hd's zijn overigens Sata en draaien op raid....

Aardige specs dus, maar same problem hiero.

Ook bij een maat van me met een Athlon 2400+ (gewoon IDE hd's) zelfde probleem... Ik kan me herinneren dat ik het ook bij de Demo had van FarCry, maar op 1 of andere manier ging dat weer over... :| Hier bij fullversion dus niet :S

Als iemand antwoord/oplossing weet, zou very nice zijn ;)
Nergens op google ook nog wat gevonden erover (geen oplossing althans :( )

/Maultje

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

• Haan

Haan

dotnetter

OpenGL /Direct3D instellingen veranderen zoals ik eerder al zei helpt bij jou niet?

• Mauluz

Mauluz

Why me?

nope, kan ik weinig bij veranderen.. Alleen vsync gedoe enzo..

Bij mn oude drivers kon ik nog die syntropic filtering enzo uitzetten, nu met die nieuwe niet meer, dus dat neem ik voor lief :)

Beetje crappy.. Ik hoor net ook dat ie na 5 mins vastloopt bij een andere m8 van me op z'n P4. Echt drama dit spel zo :(

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

• Mauluz

Mauluz

Why me?

Aan allen:

kheb nu verscheidene oudere drivers geprobeerd:

Met Detonator 53.03 werkt ie wel (geen blauwe textures iig ).

Gegroet ;D

/Maultje

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47
euhm het had ook sneller/beter gekunt nvidia kaarten kennen een optie om mistabellen te simuleren ,althans zo staat dat in windows.. als je deze aanzet krijg je alles gewoon zoals het hoort.. zet je deze uit zal farcry flippen en krijg je blauw beeld

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik had eerst een blauw scherm nu heb ik wat verandert nu is ie helemaal zwart :P
echt te vaag..maar het demo filmpje doet het wel goed.
Mijn sys specs zijn: amd Xp 2000+ 512 ddr gf FX 5600
Dus hij zou wel motte kunne draaie..

• Mauluz

Mauluz

Why me?

Webgnome schreef op 19 maart 2004 @ 00:35:
euhm het had ook sneller/beter gekunt nvidia kaarten kennen een optie om mistabellen te simuleren ,althans zo staat dat in windows.. als je deze aanzet krijg je alles gewoon zoals het hoort.. zet je deze uit zal farcry flippen en krijg je blauw beeld
Klopt, maar in die nieuwste drivers kan je dat niet meer veranderen.. Bij die oude wel, kan je idd FogSimulation aanvinken enzo. Dan doet ie het prima.
Hij gaf ook in console bij FarCry dit weer:

Compile System Shader 'TemplFog'...ok
Compile System Shader 'TemplVFog'...Fail.
Compile System Shader 'TemplFog_FP'...ok
Compile System Shader 'TemplFogCaustics'...ok
Compile System Shader 'TemplVFogCaustics'...Fail.
Compile System Shader 'TemplFogCaustics_FP'...ok

2*failed daaro ;)

nja hoe dan ook, het werkt nu, en het spelletje is vetjes :D

Verwijderd

ja hier ook alleen mn muis is TERING traag..:S

owkej dat is ook goed nu zie ik de bomen blauw rood :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 16:46 ]

Verwijderd

Waar kan ik die file r_driver dan vinden ? Heb al gezocht maar kan niets vinden. Help plz !!!!
nijntje82 schreef op 18 maart 2004 @ 09:27:
Ik heb een 2100XP 768ram 5900FX en hetzelfde probleem (met demo en full game)!

Ik weet niet wat het is, maar je kan in je config file r_driver veranderen van direct9d na opengl en dan loopt hij wel in kleur alleen nog half verknaakt (berge zijn roze en dat soort shit).

Ik heb de game pak en beet 5 minuten gespeeld, niks aan :P!

hopelijk komt er een oplossing, misschien dat ik er dan wel meer fun uit haal, het ligt iig niet aan je rotte systeem! :)

ps: ik heb sp1 ook niet geloof ik ? Is dat de oplossing? Ik wil liever niet mijn windows verneuke door zo'n update, of zal de schade meevallen?
Pagina: 1