Toon posts:

Videokaart flipt bij Films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst dus nieuwe drivers geinstalleerd en dat heeft dus een hoop bagger op geleverd.
Ik heb een Nvidia Geforce 256, 32 MB. En heb de daarvoor bestemde drivers geinstalleerd. Maar, nu komt het probleem, als ik .avi / .mpg e.d. filmpjes bekijk, blijft het beeld na een willekeurige tijd hangen. 10 seconden staat het beeld dan stil, en dan krijg je een reboot.

Vroeger werkte dit allemaal perfect, dus de logische gedachte is dan om de drivers weer te uninstallen, maar dan is het geheele systeem onstabiel, en hou je teven het zelfde probleem.

Ik draai XP, iemand een oplossing?

//edit:

Heb even in de bios gekeken, en daar staat alleen: Memory Temp: +/- 30 CPU Temp: +/- 40..

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
mischien je voeding die begint te sterven ? :?

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 01 februari 2004 @ 13:42:
mischien je voeding die begint te sterven ? :?
Ja, en dan?

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:24
Een nieuwe voeding kopen/ proberen misschien? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Tije op 01-02-2004 13:50 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:11

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Denk ook aan de voeding eigenlijk. En dan ? Nou, wat lijkt je logisch... andere voeding proberen :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gebeurt alleen onder filmpjes, niet onder games oid.

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:24
Je moet toch even alles proberen wat het kan zijn lijkt me, anders kom je nooit achter het probleem.

Verwijderd

Tijdens het afspelen van films maakt de player meestal gebruik van hardware overlay.
Als het verder wel goed gaat, lijkt het me daarmee te maken hebben

Maar misschien kun je wat specifieker zijn over de drivers die je gebruikt? Ik ga ervan uit dat je de nieuwste drivers van nvidia.com hebt gebruikt, zoniet: probeer dat nog maar eens

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb ik ook gehad, bij films en games liep de computer vast en een reboot was het gevolg. Dit gebeurde na een upgrade naar een andere videokaart (radeon 9800 SE)
Na een andere voeding was het probleem verholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door falcon2001 op 01-02-2004 13:55 ]

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ja dat kan dus vanalles zijn,
wat heb je al gedaan om dingen uit te sluiten?

Verwijderd

Ik denk dat je niet goed je oude drivers weghaalt. Je kan op www.guru3d.com een detonator destroyer progje downloaden. Drivers uninstallen, detonator destroyer erover heen, booten, laatste drivers installeren. Zo zou het probleem opgelost moeten zijn.

Heb je wel de laatste directX versie geinstallerd staan ? Just a thought.

En btw, vergeet niet dat je een oud kaartje heb, misschien is die wel een beetje over zijn lengte van leven heen :)

Draai anders eens een oude benchmark, om te zien of je kaartje de test's nog wel trekt.

Verwijderd

Ik heb met de nieuwste drivers van de nvidia site ook problemen met het afspelen van video (divx/xvid/etc). Ik krijg af en toe bij het opstarten van video een groen beeld, niet de hele desktop ofzo, alleen waar de film zichtbaar zou moeten zijn. Dit gaat dan gepaard met een cpu belasting van 100% (en dat met een a64 3000+).

Om het op te lossen, kan ik niks anders doen dan mediaplayer (andere programmas als zoomplayer en bsplayer ook geprobeerd) af te sluiten en het nog een keer proberen.

Mijn systeem is een athlon 64 3000+ met als videokaart de Asus v9560 (fx5600) waarop twee Eizo L557 tft monitoren op aangesloten zijn. Dit lijkt een driver issue te zijn, omdat het met oudere drivers niet gebeurd. Dus mijn advies, probeer eens andere drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:55:
Ik denk dat je niet goed je oude drivers weghaalt. Je kan op www.guru3d.com een detonator destroyer progje downloaden. Drivers uninstallen, detonator destroyer erover heen, booten, laatste drivers installeren. Zo zou het probleem opgelost moeten zijn.

Heb je wel de laatste directX versie geinstallerd staan ? Just a thought.

En btw, vergeet niet dat je een oud kaartje heb, misschien is die wel een beetje over zijn lengte van leven heen :)

Draai anders eens een oude benchmark, om te zien of je kaartje de test's nog wel trekt.
Ik probeer het even. Just a sec, en je hoort de uitslag ;)
Pagina: 1