Toon posts:

[ASP] Auto resize van iframe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat de oplossing vrij simpel is maar ik kom er ff niet op.
Het gaat om het volgende:

Ik het een frame met daar in 3 iframes:

=====

<table width="120">
<tr>
<td class="balk">
  Welkom <%Response.Write Session("Gebruikersnaam")%>
</td>
</tr>
</table>

<iframe src ="login.asp" align="middel" frameborder="0" width="120" height="170" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

<table width="120">
<tr>
<td class="balk">
  Wie zijn online?
</td>
</tr>
</table>

<iframe src ="online.asp" align="middel" frameborder="0" width="120" height="50%" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto"></iframe>

<table width="120">
<tr>
<td class="balk">
  Datum en tijd
</td>
</tr>
</table>

<iframe src ="klok.asp" align="middel" frameborder="0" width="120" height="120" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

=====

Het bovenste en onderste iframe hebben een vaste afmeting. Alleen de middelste moet afhankelijk zijn van de hoogste van het window.
Dus als het innerWindow 900x600 is dan moet het middelste iframe dus automatisch (900-170-120=) 610 hoog worden.
Maar als ik het windows resize moet dat iframe dus mee resizen...

Wie kan me helpen??

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 18:11

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vergeet om te beginnen ASP. Als het kan, moet je in de clientside Javascript hoek kijken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-04 10:55
Met JavaScript kan je de size van een iframe aanpassen. Eens de google aanslingeren en je zal versteld staan van wat er te vinden is.

En waar is de link met ASP? ASP is server-side, en server-side kan je nog steeds geen iframes aanpassen aan het scherm van een gebruiker.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 01 februari 2004 @ 13:37:
Vergeet om te beginnen ASP. Als het kan, moet je in de clientside Javascript hoek kijken.
I know.. Maar binnen ASP kan ik natuurlijk rustig een javascript aanroepen.
Ik ben al even bezig geweest met "window.innerHeight" maar ben er niet echt uitgekomen... :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 18:11

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nee dat kan je niet, tenzij je een eigen class hebt gemaakt met een innerheight property, maar lijkt me niet.

window.innerheight is clientside, ASP is serverside. ASP genereert de clientside code en ASP kan dus GEEN clientside code uitlezen (behoudens een postback icm HTTP GET of POST)

Alleen de HTML-output is dus van belang.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 01-02-2004 13:47 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
P&W -> W&G

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1