Toon posts:

[DW-MX] Timeline zonder FPS gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een navigatie voor een website, ennuh ik wil volgende opzet;

* 6 images als buttons
* 6 layers als submenu met elke weer wat images om een pagina te openen mbv. 'onlick'.

Ik heb al DW-bible, DW for dummies en google gecheckt , maar vind niet het goede.

Ik wil graag het volgende;

Bij 'onclick' op elke button moet de image geswapt worden, bij 'onclick' op andere button moet deze weer naar 'oude' stand. Voor de hoofdbuttons moeten ook layers 'visible' worden en indien van toepassing moet de vorige layer weer 'invisible' worden.

Ik heb nu bij elke image een stuk of wat events en action aangehangen, 'go to URL', 'show hide layers' en 'swap image', dit lijkt me erg omslachtig bij veel images. Ik dacht: "Is het mogelijk om alles in een timeline te knikkeren en alleen naar een (key)frame te gaan dmv. event 'go to timeline frame', waar het dus opneer komt is dat de timeline eigenlijk niet als een timeline werkt?"

samengevat: click op imageA--> imageAwordt geswapt, indien van toepassing andere button(B-Z)originele image+ juiste layerA 'visible', indien van toepassing andere layer(B-Z) 'invisble'.

Wat is nou de makkelijkste, overzichtelijkste en snelste manier?

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

er is geen timeline in DreamWeaver, check Flash eens zou ik zeggen

offtopic:
@TS: fijne cpu heb je :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een DW-newbie, maar er is echt wel een timeline in DW.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Help > Using Dreamweaver > Search > "timeline" levert bij mij toch echt 0 resultaten op hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel offtopic; Modify---> Timeline---> Add timeline en voila, er gaat een wereld voor je open.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Da's javascript, en nee, wat jij wilt kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 01 februari 2004 @ 14:03:
Da's javascript, en nee, wat jij wilt kan niet.
Noem het zoals je wilt. Het is een gereedschap Timeline genoemd, die oa. java-scripts voor je maakt, boeiuh, is maar een detail ;)

Heeruh, heeruh, ff bij the topic blijven.

Ik dacht net ff;

-6 animation channels gebruik voor images
-Elke channel is 6 frames lang.
-Elke Frame als behavior; Stop Timeline.
-Elke image heeft als action ' go to timeline frame' X.
-Alles als een soort matrix opzetten:

Elke button heeft 2 image versie's: A en B
0= plaatje A
X= plaatje B

TIMELINE TOOL

___Frames
___123456
C 1 x00000
h 2 0x0000
a 3 00x000
n 4 000x00
n 5 0000x0
e 6 00000x
l

Dit idem voor de layers met submenu's

Zou dit kunnen werken?!

Deze opzet werkt dus wel. Ik krijg precies wat ik wil, echter je zal een 7 frames lange timeline moeten gebruiken, waarbij op eerste frame alle images 0 (zie legenda) zijn, anders lijkt het alsof je al eens een button heb geselecteerd bij surfen naar site.

Ik wil nu ook alle submenu's ook in de zelfde Timeline gooien, alleen dan word het pas echt complex. De truc zit dus ib 'action' 'stop timeline' bij elk frame toe te voegen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 16:41 . Reden: Foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Super vreemd, ik heb het aan de gang zoals ik wil, maar Netscape kan er niets mee. De eerste en laatste image in de timeline worden goed weergegeven. De timelines in de diverse layers is helemaal geen touw aan vast te knopen. IE is OK, bij Opera gebeurt bij vaak achter elkaar klikken dat er alleen een button in de browser wordt weergegeven.

Check maar eens: http://80.57.56.161:6000
Pagina: 1