Toon posts:

HD niet herkend!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Gisteren een nieuwe HD gekocht (Maxtor Diamond plus 8, 40 Gb)
Dus direkt aan de slag, maar nu wordt deze HD op geen enkelen manier herkend?!

'k Heb alles geprobeerd. Alles gecontroleerd (jumper settings, kabels, voeding etc.)
maar hij wordt niet gedetecteerd?!

Waar kan dit aan liggen?

Het is de bedoeling dat de nieuwe HD als extra storage space wordt gebruikt in een PII 350Mhz. Het systeem wertkt verder prima, geen conflicten o.i.d.
Draai op XP, nog twee andere IDE apparaten( CD-rom, CD-Writer) en nog de "oude" HD (6,4 Gb Western Digital).

Bij voorbaat dank!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je hem ge-Fdisk (ingedeeld) en geformatteerd?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Remy

I usually get 100% accuracy

Toevoegend op Br@m: OM FAQ HDD-limieten. Aangezien je HDD groter is dan 32GB kan het best zijn dat je mobo hem niet aan kan zonder een BIOS update. Dus als je de tip van Br@m al geprobeerd hebt, probeer daarna een BIOS update uit te voeren en kijk dan of hij wel wordt herkend :)

LinkedIn
Instagram

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Geinig, ik heb gister nog zo'n zelfde schijf in ook een p2 systeem gestopt, die het ook niet deed :) Dat zijn die dunne schijfjes he? Geinige dingen :)

Anyway, ik had uiteindelijk je jumper op 'cap limit' gezet, 33 gig doetie dan, waarna het werkte :)

Maar als je alle jumpersettings al geprobeerd hebt, zal dat ook niet gaan dan ;)

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03 21:43
Mocht een bios update niet werken, ik heb in een oude P2 celeron 266 ook een 1,2 GB hd die WEL herkend wordt, en dan een 80 en 160 GB hd die niet door de bios, maar wel door linux herkend worden. Daarna kan ik ze gewoon gebruiken.
Misschien kun je ze in windows ook wel gewoon gebruiken, dat XP ze wel ziet. Moet je ze wel eerst partitioneren en formatteren natuurlijk, zoals hierboven gezegd...

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Wat eamelink zegt klopt: op deze schijven moet je CAP Limit aanzetten, de schijf is dan maar 32Gb maar wordt wel herkend. Ik heb hier verder nog geen problemen mee ondervonden, behalve dan de missende 8 Gb.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

De schijf wordt helemaal niet herkend, dus heb ik hem ook niet kunnen partitioneren en formatteren.

Er wordt een aantal malen iets genoemd over CAP setting(max 32Gb), dat heb ik nog niet geprobeerd.('k vond het jammer van die 8 Gb, maar als het wel werkt...)

Dat ga ik nu eerst maar eens proberen!

Jullie horen het wel!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer!

Ook dat werkt niet!

De nieuwe HD wordt tijdens het opstarten al niet herkend!

Ik kan er dus gewoon niks mee doen.

Heeft iemand wellicht nog een ander idee?!?

Bij voorbaat dank!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan wel in je bios komen? Ja, kijk dan eens of tie daar wel bij staat. Want als het goed is moet je hem daar al in zien staan bij je IDE apperaten. Krijg je hem daar ook niet te zien dan is of je schijf kapot of staat er toch één of anders jumpertje niet goed.
Je kan ook nog eens proberen om deze nieuwe schijf alleen in je systeem te hangen, dus zonder de rest. Even op master zetten, en dan kijken of tie wel herkend wordt.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:12
NoobX schreef op 01 februari 2004 @ 13:19:
Mocht een bios update niet werken, ik heb in een oude P2 celeron 266 ook een 1,2 GB hd die WEL herkend wordt, en dan een 80 en 160 GB hd die niet door de bios, maar wel door linux herkend worden. Daarna kan ik ze gewoon gebruiken.
Misschien kun je ze in windows ook wel gewoon gebruiken, dat XP ze wel ziet. Moet je ze wel eerst partitioneren en formatteren natuurlijk, zoals hierboven gezegd...
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:02:
Heeft iemand wellicht nog een ander idee?!?
Het bovenstaande al geprobeerd ? Ook al herkent je bios de schijf niet, dan zal windows deze toch zonder problemen moeten herkennen.

-

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik moet er nog bijzeggen dat ik heb dus eerst ge-caplimit heb, en daarna gewoon ide auto detection in de bios gedaan, daarna werkte het. Voordat ik hem capte bleef de bios hangen op die autodetection.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ben ik weer!

Heb de nieuwe HD nog geprobeerd als enige IDE apparaat. Ingesteld als master, maar ook nu wordt hij niet herkend.

Ga denk ik eerst maar weer terug naar de winkel...

Of is er nog een andere mogelijkheid??!!

Thanx!!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55

Mojo

The Power Within

Vertel eens rustig wel moederbord je hebt. Dan kan je even kijken of er een bios update is. Ik heb zelf precies hetzelfde probleem gehad, schijf werd niet herkend. Cap limit erop. Toen laatst een keer een biosupdate gedraaid en toen werkte hij wel met de volledige 40 GB. Dit op een MSI MS 6119 (inmiddels dood)

offtopic:
Dat Hoi en thanx mag je wel weglaten hoor, iedereen doet hier altijd elkaar de groeten en het wekt dus alleen maar ergernis op.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Download het progje MaxBlast even. Hier is de link: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

Met dit programmaatje kun je het nog eens proberen. Voor de details lees even de bovenstaande pagina...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bios update was al gebeurd.

Ik heb het ook met MaxBlast 3.6 geprobeerd, werkt ook niet...

Mobo is een chaintech 6BTM met PII 350 Mhz.

k' weet het niet meer...... :?
Pagina: 1