wat doe ik fout met netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Topicstarter
Ik heb waarschijnlijk een fout gemaakt met mijn nieuwe netwerk. even een situatieschets: computer 1, computer 2 en computer 3, geen hub. computer 2 heeft internetaansluiting en 2 netwerkkaarten. totaal heeft computer 2 3 netwerkkaarten. de andere computers zijn op computer 2 aangesloten. Nu ziet computer 1 computer 3 niet. En sygate doet nu ook raar met delen van internet. Hij doet het niet. Computer 2 ziet wel beide computers. Elke netwerkkaart heeft een eigen IP-adres. En allemaal zitten ze in dezelfde workgroup. dus wat heb ik fout gedaan? de netwerkkaarten zijn alle 4 hetzelfde voor het netwerk. voor internet is het een 3com kaartjes 10mbit. Ik heb UTP

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Verwijderd

maak ook eens een directe verbindig van 1 naar 3 (of koop een hub, was je waarschijnlijk goedkoper uit dan 6 a 7 netwerkkaarten)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat 1 en 3 elkaar niet kennen lijkt me vrij logisch, die zijn ook niet fysiek met elkaar verbonden. Als je dat voor elkaar wilt krijgen heb je bepaalde software nodig die op 2 draait. Sygate heb ik verder geen verstand van.

Linux werkt trouwens veel beter als je een internetverbinding wil delen.

Verwijderd

Ok, je gebruikt Windows.
Misschien moet je bestands- en printerdeling voor TCP/IP nog aanzetten. Toen ik een keer een computer niet vond liep ie met IPX te delen en was het vinkje uit voor TCP/IP.
Of als je liever geen HDtje deelt via het internet (en je hebt geen firewall) dan wil je misschien overal IPX installeren en daarmee zooien.

Mijn oplossing zou een hub kopen zijn. Al is het maar zo'n trust 4poort ding van 80 piek.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Topicstarter
zo'n trust ding is niet 100mbit.. maar mijn comp 2 fungeert nu toch als hub??? hij heeft met beide systemen direct contact in hetzelfde domein. maar toch kan 1 3 niet zien.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Topicstarter
weet iemand het antwoord hierop?

• morpheus
  • Laatst online: 19:22
jouw systeem fungeert niet automatisch als hub. Het lijkt misschien zo

Computer 2 zit in 2 netwerkgroepen met dezelfde naam, dus inderdaad zie je vanaf computer 2 in de zelfde workgroup computer 1 en 3 staan.

Ram nu gewoon 1 netwerkkaart bij computer 2 eruit. En leg een coaxnetwerkje of koop een hubje, en klaar is klara.

3kwp pvoutput

Verwijderd

je 2de pc fungeert pas als hub met speciale software.

je hebt dus 3 mogelijkheiden

-nog een netwerk-kaart kopen met directe verbinding van pc 1 naar pc3
-hub kopen
-"speciale" software gebruiken (waar ik verder geen verstand van heb :P)

• The Lord
  • Laatst online: 21:25
Het kan wel. (gedeeltelijk)

PC1 en PC3 moeten op twee verschillende subnetten komen. Op PC2 maak een routing tabel aan (route.exe) om van subnet 1 naar subnet 2 te gaan. Je proxy programma gebruik je om op subnet 3 (internet) te komen.

B.V.

PC1 192.168.0.2
PC2 192.168.0.1 & 192.168.1.1
PC3 192.168.1.2

Subnet mask bij allen 255.255.255.0

Routen 192.168.0.x <-> 192.168.1.x

Op deze manier kunnen beide machines elkaar benaderen. Maar je ziet ze waarschijnlijk niet in de explorer.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Wat is er mis met het aanschaffen van een HUBje van f45?

• kevinl

kevinl

Yellow van

Topicstarter
Hubje van 45 is geen 100mbit en een 100mbit is duur 200 gulden... daar had ik geen zin in.

Pagina: 1