[3DMAX] hoogte v/d waarde bij weld?

Pagina: 1
Acties:

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
kheb wel aantal topics gevonden mbv. search over weld, maar niet over dit gedeelte...

ben nu ook bezig met die fiat500 tutorial en moet dus ook wat vertices gaan welden.
nu kan je dus de hoogte van een waarde bepalen (naast selected), maar wat is deze waarde eigenlijk?

ik zou denken dat 't een soort bereik in pixels ofzo waarin ie kan welden, maar is toch wel gek, aangezien je zelf al eerst 2 vertices selecteert?

en is 't nadelig als je deze waarde te hoog instelt? want ik zie nl. op 't eerste gezicht geen verschil tussen 20 of 2000 bij 't welden...
(zal wel komen doordat ik nog een n00b ben :P)

Verwijderd

Als je 2 vertices selecteerd zal een te hoge waarde niet uitmaken. Bij een te lage waarde zal hij hoogstens niet welden.

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 21:20

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

NewbieNeo schreef op 01 februari 2004 @ 13:03:
kheb wel aantal topics gevonden mbv. search over weld, maar niet over dit gedeelte...

ben nu ook bezig met die fiat500 tutorial en moet dus ook wat vertices gaan welden.
nu kan je dus de hoogte van een waarde bepalen (naast selected), maar wat is deze waarde eigenlijk?

ik zou denken dat 't een soort bereik in pixels ofzo waarin ie kan welden, maar is toch wel gek, aangezien je zelf al eerst 2 vertices selecteert?

en is 't nadelig als je deze waarde te hoog instelt? want ik zie nl. op 't eerste gezicht geen verschil tussen 20 of 2000 bij 't welden...
(zal wel komen doordat ik nog een n00b ben :P)
met 2 vertices heeft het idd niet veel nut, maar stel je wil alle vertices in een model die binnen een bepaald bereik bij elkaar liggen welden, dan is het dus wel makkelijk, gewoon alle vertices selecteren, je bereik instellen en klaar

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
ah ok, dus over dat bereik, dacht ik dus wel goed... :)

maar wat gebeurt er dan als je meerdere vertices met een te hoog bereik weld?
kheb 't net geprobeerd met zo'n 20 vertices, maar zie nog steeds geen verschil tussen 200 of 20.000.. :P

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

NewbieNeo schreef op 01 februari 2004 @ 13:33:
ah ok, dus over dat bereik, dacht ik dus wel goed... :)

maar wat gebeurt er dan als je meerdere vertices met een te hoog bereik weld?
kheb 't net geprobeerd met zo'n 20 vertices, maar zie nog steeds geen verschil tussen 200 of 20.000.. :P
simpel:

als je met 200 weld zullen alle vertices die binnen een bereik van 200 units liggen geweld worden, bij 20000 dus alle vertices binnen 20000 units

voorbeeld met een cilinder van willekeurige grootte (geen idee welke afmetingen het precies waren, maar het idee wordt iig duidelijk):

ik werk hier dus met editable poly waarbij je "weld treshhold" in een apart venster insteld, maar het bereik achter weld selected doet in principe hetzelfde bij editable mesh (someone correct me if im wrong ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/weldsample.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 01-02-2004 15:40 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

@floriske.nl : betere uitleg is volgens mij niet mogelijk, je schrijft precies wat ik dacht... netjes
offtopic:
andere vraag: wat ga je maken na de contest? heb je al ideeen? of ga je weer verder met de volgende contest?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

6K schreef op 02 februari 2004 @ 12:28:
........
offtopic:
andere vraag: wat ga je maken na de contest? heb je al ideeen? of ga je weer verder met de volgende contest?
ga denk ik gewoon verder met de volgende contest, lekker leerzaam om het zo maar te zeggen :D

Moet wel nog steeds mijn pick-up (zie link in sig) afmaken, maar dat komt er telkens niet echt van omdat ik dan teveel fouten moet herstellen ;)
Pagina: 1